Toon posts:

1 Pc haalt max. snelheid internet andere Pc niet

Pagina: 1
Acties:

• aivac
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 09:57
Hallo iedereen,

Ik heb thuis internet van Ziggo en deze heeft bij ons de snelheden weer is iets verhoogd. Ik zit nu op 40/4.
Nu is het zo dat ik met mijn windows XP systeem de max. snelheid niet haal. Ik heb een laptop rechtstreeks aan de modem gehangen en ik haal meteen de max. van 5 MB/ps. Wanneer ik me eigen pc rechtstreeks achter de modem hang, kom ik niet hoger dan 3.7MB/ps soms 4. Ik dacht nl eerst dat het aan me router lag, omdat ik problemen hoor over d-link routers i.c.m. Ziggo. Maar dat is dus niet zo.

Nu is de vraag, waar kan het aan liggen dat ik op de ene Pc wel de max haal en de andere niet?:

Beide hebben gigabit netwerkkaarten.
Beide kabels zijn cat5e.
Ik heb zitten klooien met duplex/mtu waarden etc. (niet als teveel verstand van maar het was het proberen waar)
Ik heb 2 NIC's in me Pc zitten, beiden geven hetzelfde resultaat
Ik heb elke keer dezelfde download gebruikt waarvan ik weet dat die de snelheid aankan. (nvidia W7 driver, 166Mb)
Ene Pc heeft vista anders XP, XP-Pc heeft problemen.

Iemand een idee/suggestie?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Draaid er p2p meuk, utorrent oid ?

haal je met je laptop wel de maximale snelheid met je xp bak die gewoon aan het iddelen is

[Voor 62% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 13:37]

Iperf

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 11:14
Is je kabel 100% goed? Ligt hij niet langs elektra-kabels door de muur wat voor storing kan zorgen? Virussen/Malware?

[Voor 8% gewijzigd door Jeffrey v. Hees op 12-05-2011 13:38]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zegt http://speedtest.ziggo.nl voor beide PC's?

En ja, het is nogal random maar ik kan ook zo vermoeden dat een XP-systeem al wat langer meegaat en mogelijk wat meer "zooi" in de installatie heeft zitten.

D-Link geruchten zijn er maar ik ken ook zat mensen die een 655 of 855 zonder problemen op een 120/10 abbo hebben draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 15:01
Het zou ook goed kunnen dat je pc niet snel genoeg is voor bv. speedtest.net.
Probeer anders even een 1000mb file ergens weg, bv een van BBned.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

brambo123 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:42:
Het zou ook goed kunnen dat je pc niet snel genoeg is voor bv. speedtest.net.
Probeer anders even een 1000mb file ergens weg, bv een van BBned.
Goed punt; er is nooit gezegd dat de PC de vorige snelheid wel kon maximaliseren.

Eventueel, om het OS uit te sluiten, kan een Linux LiveCD ook getest worden
code:
1
wget http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin >/dev/null 2>&1

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aivac
1.Geen virussen(up-to-date norton)/malware/torrents prut wat er ondertussen draaide.

2. Met de speedtest van ziggo krijg ik "gewoon" 40mbit te zien

3. Ik heb 2 XP installaties, 1 oude en 1 als reserve die bijna "schoon" is. Bij beide hetzelfde resultaat.

4. BBned 1k download en die van de nvidia drivers zelfde resultaat.

5. Kabel ligt er nog niet zo lang, kan wel is een andere kabel proberen, maar het lijkt me vreemd omdat ik wel gewoon 30mbit haalde met dezelfde kabel. Zover ik weet.

Ik houd het op XP/Nic's, anders kan ik het echt niet vatten.
Zal vanavond iig de laptop op dezelfde kabel aansluiten kijken wat ik dan krijg.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 12:24
Wat voor harde schijf zit er in de 'trage' pc?

• aivac
WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 x2

In RAID 0

• aivac
Nou, gefixed, eindelijk. Lag toch aan XP.

Wil hiermee even laten weten wat de fix is voor mensen die hetzelfde probleem hebben/krijgen:

TCPoptimizer.
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Zet de "balk" op je aangewezen mbits/verbnding en zet rechtsondering optimal aan en dan apply changes. Reboot, en klaar :o
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee