Beste tweakers,
Bij het booten maakt mijn pc een vreemd geluid. Hij doet het ook soms wanneer ik gewoon aan het werk ben, vaak wanneer hij een nieuw liedje laadt, of wanneer ik een bestand open of schijf aanspreek. Dan maakt hij dat geluid en moet ik zo lang als het geluid duurt (7 sec) wachten en dan gaat hij gewoon weer verder.
Ik heb het geluid opgenomen en geupload, misschien dat het jullie iets zegt:
http://uploading.com/files/a685e43a/startup2.wma/
Het klinkt net als een ruimteschip ofzo
Setup:
Mobo: Asrock 870 Extreme3 AM3
Proc: Phenom II X4 965 Black Edition op 3.8ghz
Geheugen: 16 gb corsair XMS ram ddr3 (4x4)
Voeding: StealthXtremeII 600W
Videokaartje: Sapphire Radeon HD5770
3x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Ik heb zelf de schijven al afgekoppeld, maar dan maakt hij het geluid nog steeds, dus aan de schijven ligt het denk ik niet. Misschien dat iemand van jullie het herkent?
Ik denk zelf dat het iets op het moederbord is omdat hij het geluid maakt bij het booten, echter weet ik dat natuurlijk niet zeker. Videokaart lijkt me onwaarschijnlijk omdat deze niets te maken heeft met het aanspreken van bestanden.
Verder functioneert het systeem gewoon.
Bij het booten maakt mijn pc een vreemd geluid. Hij doet het ook soms wanneer ik gewoon aan het werk ben, vaak wanneer hij een nieuw liedje laadt, of wanneer ik een bestand open of schijf aanspreek. Dan maakt hij dat geluid en moet ik zo lang als het geluid duurt (7 sec) wachten en dan gaat hij gewoon weer verder.
Ik heb het geluid opgenomen en geupload, misschien dat het jullie iets zegt:
http://uploading.com/files/a685e43a/startup2.wma/
Het klinkt net als een ruimteschip ofzo
Setup:
Mobo: Asrock 870 Extreme3 AM3
Proc: Phenom II X4 965 Black Edition op 3.8ghz
Geheugen: 16 gb corsair XMS ram ddr3 (4x4)
Voeding: StealthXtremeII 600W
Videokaartje: Sapphire Radeon HD5770
3x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Ik heb zelf de schijven al afgekoppeld, maar dan maakt hij het geluid nog steeds, dus aan de schijven ligt het denk ik niet. Misschien dat iemand van jullie het herkent?
Ik denk zelf dat het iets op het moederbord is omdat hij het geluid maakt bij het booten, echter weet ik dat natuurlijk niet zeker. Videokaart lijkt me onwaarschijnlijk omdat deze niets te maken heeft met het aanspreken van bestanden.
Verder functioneert het systeem gewoon.