Toon posts:

300watt voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Athlon 700@800 op een 235watt voeding, wordt na verloop van tijd instabiel, procc. temp (voeler naast de core op de procc)is dan ong. 70 graden, is het zo dat met een 300watt voeding alles wat stabieler wordt?

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
235 Watt is weinig (al zijn er die beweren dat hun Athlon systeem hier voldoende aan heeft). Als je ook nog een GeForce hebt, is het helemaal krap. Ik zou zeker naar een 300W voeding op zoek gaan als ik jou was.

Verder lijkt 70 graden me ERRUG warm voor een Athlon. Ter vergelijking: mijn 500@700 wordt ongeveer 40 (max. 44) graden... Wat voor koeler zit erop?

Grtz, Muyz

Verwijderd

Topicstarter
er zit een dubbele JustCooler fan op, plastic kap is van de Athlon af. Temp wordt gemeten met DigitalDoc 2 (zeeeeer betrouwbaar) en de voeler zit tegen de core aan. Hij draait nu op 52 graden. Waar meet jij de temp?

• Muyz
Zelf heb ik een Arctic Cooler, P2T temp kabeltje van Asus. Voeler zit zo dicht mogelijk bij de core, maar wel op de cooler. Op de core is immers geen plek, daar zit de cooler :). Dit kan een paar graden schelen.
Verder heb ik ook geen plastic kap meer om de Athlon.

Grtz, Muyz

Verwijderd

Zeg Muyz; ben je tevreden over je Arctic Circle?. Nog problemen ondervonden met monteren??.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
da's vreemd, bij de Athlon heb je de procc. met daarbovenuitstekend de core, als je 'm op de procc. tegen de core aanzet (zeg maar de zijkant van de core) zit je het best...

• Muyz
OC-Shop: Arctic Circle bevalt mij goed. Stiller dan m'n dubbele fan van voor de Arctic en levert goede koelin. Monteren is niet echt lastig, behalve het aanbrengen van de tape voor de passieve cache-koeling. Bij het verwijderen van de glimmende beschermingslaag van de tape trok ik de tape weer los van de cache :( Maar goed, uiteindelijk zit alles er fraai op. Je moet wel ff tijd nemen voor de montage. Goed oppassen met het verwijderen van de beugels die de proc aan de koelplaat vasthouden!
Verder heeft de Arctic natuurlijk een hoge aaibaarheidsfactor :)

Rob: hangt ervan af wat je core noemt natuurljk. Ik ben niet 100% tevreden met de plek van mijn sensor, maar daar staat tegenover dat ik nu niks op mijn proc hoef te plakken. Dat zou de boel alleen maar warmer maken, zeker gezien de relatieve grootte van de sensor tov het proc. oppervlak.

Grtz, Muyz

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar heeft het ook nut een 300 watt voeding op een p3 met geforce en soundblaster live te zetten?? zou dat de stabiliteit verhogen??

Verwijderd

Of het echt de stabiliteit verhoogd is de vraag, maar wel degelijk mogelijk. Wat belangrijker is dat je een kwalitatief goede voeding hebt, het liefst natuurlijk een 300watt. Met kwaliteit bedoel ik dat de voltage schommelingen tot het minimum worden gehouden. Sommige mobo c.q configs zijn daar erg gevoelig voor (o.a. de BP6). Dit zeker in combinatie met een geforce en/of Athlon.
Daar deze veel stroom strekken.

Greetinz

Newt

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kijk mar eens op de site van AMD
Daar staat genoeg info en over het feit dat zij aanraden om minimaal een 300 watt te gebruiken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

martin dat licht eraan wat voor P3 en wat er nog meer in dat systeempje hangt.
kijk de athlon van rob draait op 800 en asl het een 0.25 micron is dan zal deze meer dan 50 watt afgeven. een P3 zit hier ver onder(minder transistors en andere core) maar als jij merkt dat je systeem vaak onstabiel is als je wat meer dingen hebt draaien bijv als je gaat gamen en de P3 enz wat meer gaan zuigen. maar op zich behoeft de P3 geen 300w

TweakinG VinnY
Pagina: 1