Toon posts:

Html opmaak in mail maakt handtekening kapot

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 406339
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een probleem met de outlook hier op mijn werk.

We krijgen mails aangeleverd via een website die advertenties plaats voor ons waar mensen op reageren.
Die mails worden zonder opmaak opgestuurd en komen bij ons klantenservice boxje terecht op de exchange.
Deze box wordt beheerd door een collega die het naar het desbetreffende personeelslid doorstuurd.
We hebben een geautomatiseerde handtekening in RTF en HTML opmaak klaar staan.

In de handtekening zitten meerdere plaatjes en wat text.
Omdat hun mail plain aangeleverd wordt werkt onze handtekening niet.
Ik heb alle opties in outlook 2010 afgezocht, maar dit wou allemaal niet baten.
Als je handmatig de mail in HTML opmaak zet en de handtekening weer opnieuw invoegd wil deze gelijk weer werken.
Maar dit is te werk om zo'n 200 mails per dag af te handelen en handmatig aan te passen.
Het grote bedrijf wat de mails aanlevert kan ik niet vragen om hun mails aan te passen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 406339 op 12-05-2011 12:29]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oplossing: zelf wat proberen en uitzoeken?

Ik mis (naast je ongeoorloofde bump) een stukje wat je zelf al uitgezocht om dit op te gaan lossen, in hoeverre mogelijke oplossingen wel/niet werken voor jullie omgeving en wat daarna nog de knelpunten zijn.

Kan me zo voorstellen dat het helemal geen probleem moet zijn om een rule in te stellen die e.e.a. automatisch exporteert. Met een simpele macro kan je dan de export + handtekening weer mergen?

Wat zeggen de Exchange-beheerders ter plekke?

[Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 14:40]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
En verder; wat is precies het nut van de grafische handtekening voor intern mailverkeer?
Zeker voor 200 mails per dag lijkt me dit behoorlijk overbodig.

Wat is er zo belangrijk in dit plaatje wat niet in woorden uitgedrukt kan worden en wat aan elk mailtje (hoe vaak je dezelfde persoon ook mailt) toegevoegd moet worden?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Niet online
Het gaat om een logo van het bedrijf, met wat andere klikbare plaatjes ertussen.
Zoals facebook twitter enzovoort.

Maar het gaat van de mailbox naar de klant dat deze in behandeling bij een werknemer en naar de werknemer zelf.
Voor een soort van dubbele controle naar de klant en intern dat er zowiezo wat mee gedaan wordt.
Maar als de opmaak dus niet goed doorkomt komt de handtekening van de werknemer er ook niet meer correct in omdat de HTML structuur niet wordt toegepast.

Exchange beheerder weet het ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 406339 op 12-05-2011 14:54]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 406339 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:49:
Exchange beheerder weet het ook niet.
Dat lijkt me sterk; er is server-side al het e.e.a. in te stellen over hoe mail bezorgd wordt in een mailbox.

Daarbij, ik mis nog steeds wat er door jou/jullie op de werkvloer zelf al geprobeerd is en wat er niet aan lukt of niet aan gesnapt wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Niet online
Ik heb wat rules staan voor diverse sub groepen binnen het bedrijf.
En een rule dat alle externe mail een disclaimer krijgt.
Maar ik kan geen manier vinden om alles wat verstuurd wordt standaard als HTML verzonden wordt.
Is er ergends een vinkje OID?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 21:19
Misschien heeft de site waar je de mails vandaan krijgt, de optie om de mails ipv plain in html te sturen...

Je kan er ook nog voor kiezen om de originele mail in een bijlage mee te sturen. In de standaard mail (boven je handtekening) bedank je de klant voor de order en de specificatie ervan zit in de bijlage...

Ben creatief... 8)7

[Voor 46% gewijzigd door psvjw op 13-05-2011 10:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee