Toon posts:

ASUS P8P67pro blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406328

Topicstarter
Hallo, ik heb de onderstaande configuratie gekocht maar het systeem is niet stabiel:

Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket
ASUS P8P67 Pro B3 Revision - Moederbord
OCZ Vertex 3 Series 120Gb
Mushkin silverline 8 GB : 4 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL7 - 1.65 V
Grafische adapter - GF GTX 550 Ti - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5
n.b de voeding is trouwens 450Watt (Corsair)

De installatie van Windows7 Pro 64Bit ging verder prima maar de volgende dag hing het systeem en
na opnieuw opstarten was het register beschadigd later een blauw scherm met de melding
fatal system error c0000012 etcetc. de enigste manier om de pc weer aan de gang te krijgen is Win7
opnieuw te installeren, maar dat zal het oorspronkelijke probleem niet oplossen!
Geheugen draait op 1333Mhz (is dit niet laag?) en na het opstarten hoor je een korte harde beep.

Iemand enig idee wat dit systeem instabiel maakt/ ik zit zelf te denken dat dit geheugen niet deugt
Graag jullie mening hierover aub.
Alvast bedankt voor de tips en het meedenken

Groeten Arie :'(

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Het zou handig zijn als je in ieder geval de volledige code van de BSOD plaatst. Daarnaast, heb je al eens met een tool als BlueScreenView gekeken of je daarmee wat informatie boven tafel haalt?

Ik zie geen reden om meteen je geheugen te verdenken, de BSOD kan net zo goed worden veroorzaakt door je HDD, Grafische kaart of mobo. Aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zou je een aardig eind moeten komen met het uitsluiten van onderdelen. Als je weet welke zaken je probleem niet veroorzaken wordt het steeds makkelijker om te achterhalen wat je probleem wel veroorzaakt.

Desktop | Server | Laptop

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
probeer eens hci memtest een paar uur te draaien, als dat niet goed werkt is het waarschijnlijk het geheugen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Topicstarter
Er stond niet zoveel op het blauwe scherm alleen bovenin een paar regels, ik verdenk het geheugen omdat ik aanvankelijk Corsiar besteld had maar dit was op korte termijn niet leverbaar vandaar dat dit geheugen nu in mijn systeem zit, moet de clockfrequentie van 1333Mhz ook niet hoger zijn wat bereft het geheugen?

Bedankt voor de reaktie
Rupie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:18:
Het zou handig zijn als je in ieder geval de volledige code van de BSOD plaatst. Daarnaast, heb je al eens met een tool als BlueScreenView gekeken of je daarmee wat informatie boven tafel haalt?

Ik zie geen reden om meteen je geheugen te verdenken, de BSOD kan net zo goed worden veroorzaakt door je HDD, Grafische kaart of mobo. Aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zou je een aardig eind moeten komen met het uitsluiten van onderdelen. Als je weet welke zaken je probleem niet veroorzaken wordt het steeds makkelijker om te achterhalen wat je probleem wel veroorzaakt.

Topicstarter
Memtest is natuurlijk ook een optie maar de free versie kan geen grote geheugens testen?

Groet,,
haarbal schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:19:
probeer eens hci memtest een paar uur te draaien, als dat niet goed werkt is het waarschijnlijk het geheugen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niks nieuws, helaas... => http://hardforum.com/showthread.php?t=1578865

Had zelf constant freezes (wel goed opstarten) met mijn P67 Sabertooth en heb het volgende in de bios gedaan:

- Vengeance geheugen vastgezet op 1600MHz, 1.55V (ipv 1.5V) en de goede timings.
- PLL Overvoltage op Disabled gezet.
- Hot Plug SATA voor alle poorten aangezet.
- Windows herinstallatie gedaan.

Geen seconde meer last gehad; hopelijk kan je hier iets mee; het topic op hardocp is erg uitgebreid maar mogelijk dat je hier ook een eerste begin mee kan maken.

/edit: @hieronder: dat moest ik ook nog ff doen...

[Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 13:39]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 14:55
Heb je de juiste spanning op je geheugen staan? 1.65V?

Topicstarter
Dank je ik zal dat forum bericht een ff doorlezen, welk geheugen heb jij in gebruik?

Thanks.. :)
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:36:
Niks nieuws, helaas... => http://hardforum.com/showthread.php?t=1578865

Had zelf constant freezes (wel goed opstarten) met mijn P67 Sabertooth en heb het volgende in de bios gedaan:

- geheugen vastgezet op 1600MHz en de goede timings.
- PLL Overvoltage op Disabled gezet.
- Hot Plug SATA voor alle poorten aangezet.
- Windows herinstallatie gedaan.

Geen seconde meer last gehad; hopelijk kan je hier iets mee; het topic op hardocp is erg uitgebreid maar mogelijk dat je hier ook een eerste begin mee kan maken.

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 406328 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:38:
Dank je ik zal dat forum bericht een ff doorlezen, welk geheugen heb jij in gebruik?

Thanks.. :)

[...]
Net aangepast; Corsair Vengeance... Zie ook gallery: MAX3400 (Dusty Crossover)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Anoniem: 406328 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:34:
Memtest is natuurlijk ook een optie maar de free versie kan geen grote geheugens testen?
jawel, gewoon 4x opstarten. Staat zelfs in het prompt ding die je voor je neus krijgt als je het opstart.

[Voor 14% gewijzigd door haarbal op 12-05-2011 13:54]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hallo, ff een update over de afgelopen problemen..
Ik heb er nu Corsair Dominator geheugen inzitten en dat Mushkin gaar retour naar de leverancier.
in de bios had ik alles weer op auto gezet en met dat corsair geheugen hing Win7 weer gelijk na
het opstarten, dus weer Frequentie op 1600Mhz gezet en de timing van het geheugen juist ingesteld
Pll overvoltage op disable en SATA op Hotplug ingesteld en tot nu toe geen problemen meer met dit
systeem gehad!
Nog even een paar vragen welke controller kun je het beste gebruiken de Intel of de Marvell voor
SATA600, ik heb nu een Vertex3 en Vertex2 SSD op de Intel controller aangesloten en SiSandra
geeft een snelhied van 488Mb/sec en is het raadzaam om de TPU en EPU switches op het MOBO
nog te gebruiken, ik was niet van plan om verder nog te overclocken of wat dan ook!

Thanks voor de info.

Arie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik heb mijn SSD op de ICH10R controller geprikt; haal ook zo rond de 470MB/s read en ik vind het best... Aan de andere kant, de Marvell controller staat natuurlijk uit zijn neus te eten; heb je al geprobeerd daar een (non-OS) SSD op te prikken en te benchen?

Cool dat voorlopig je problemen lijken te zijn opgelost :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nope ik heb verder niet meer met het systeem lopen klooien en ben allang blij dat het nu tenmiste stabiel
loopt, ik heb vaker losse nieuwe onderdelen gekocht maar was het eigenlijk niet gewend om handmatig de
timing van het geheugen in te moeten stellen!
Iemand nog bekend met de TPU en EPU switches op het moederbord?? (deze staan nu op disable)

Bedankt voor het meedenken,,,

:) ;)
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:38:
Ik heb mijn SSD op de ICH10R controller geprikt; haal ook zo rond de 470MB/s read en ik vind het best... Aan de andere kant, de Marvell controller staat natuurlijk uit zijn neus te eten; heb je al geprobeerd daar een (non-OS) SSD op te prikken en te benchen?

Cool dat voorlopig je problemen lijken te zijn opgelost :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee