• sverbern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-12-2011
(Ik heb gekeken of hier een algemeen topic voor is maar ik kan alleen specifieke vragen vinden dus ik open toch een nieuw topic. Verplaats het maar als mijn vraag elders beter op zijn plek is.)

Ik heb een nieuwe 11.6 inch laptop (HP Pavilion dm1-3125ed, bevalt erg goed) met een native resolutie van 1366x768. Dat is voor het meeste gebruik prima, maar op mijn thuiswerkplek wilde ik toch graag een wat groter scherm (grotere letters, minder turen) dus ik heb van iemand een 15 inch flatscreen overgenomen (liteon H15AAC/U).

Beeldkwaliteit is prima maar dit externe scherm heeft een maximale resolutie van slechts 1024x768. Een stuk smaller dus dan mijn laptop. Daardoor wordt van alles niet goed weergegeven (ik heb o.a. een VNC-verbinding met een extern Linux-bureaublad en dat past op mijn laptop goed in beeld maar op de externe monitor niet).

Ik gebruik Windows 7 en heb nu de instelling 'beeldscherm uitbreiden' gekozen (maar beeldscherm dupliceren geeft hetzelfde effect).

Heeft het zin om nieuwe drivers te installeren voor de externe monitor of ligt de maximale resolutie hardwarematig vast?

Bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een lagere resolutie instellen, 1366*768 is echt niet het minimum waar je het ding op moet draaien. Als het goed is kun je dat gewoon per monitorn instellen.

• sverbern
Terw_Dan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:56:
Je kunt een lagere resolutie instellen, 1366*768 is echt niet het minimum waar je het ding op moet draaien. Als het goed is kun je dat gewoon per monitorn instellen.
Je begrijpt me niet. Ik wil graag een hogere resolutie op de externe monitor! 1024 is te smal.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je externe bureaublad op een lagere resolutie instelen toch ?
of scaling in vnc gebruiken (b-keus)

[Voor 23% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 12:00]

Iperf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
sverbern schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Je begrijpt me niet. Ik wil graag een hogere resolutie op de externe monitor! 1024 is te smal.
Je draait het ding toch al op zijn maximale resolutie?
Ander scherm kopen lijkt me dan de enige oplossing.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 20:21
sverbern schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Moet je een nieuwe monitor kopen. Volgens mij zou een hogere resolutie ook wel moeten kunnen, maar dan moet je scrollen om de zijkanten te kunnen zien.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
sverbern schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:44:
dit externe scherm heeft een maximale resolutie van slechts 1024x768.
Gaat niet gezien deze beperking van je externe scherm.
Ander extern scherm nemen.

Abort, Retry, Quake ???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het kan vaak wel (er is een grens). maar native resolutie is gewoon het beste

[Voor 17% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 12:02]

Iperf

• sverbern
job schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Je draait het ding toch al op zijn maximale resolutie?
Ander scherm kopen lijkt me dan de enige oplossing.
oké duidelijk, dat dacht ik al.

• sverbern
fish schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:59:
Je externe bureaublad op een lagere resolutie instelen toch ?
of scaling in vnc gebruiken (b-keus)
Ik kan inderdaad mijn externe bureaublad op een lagere resolutie instellen maar dat vind ik zonde van de ruimte die ik heb als ik op mijn laptop of vanaf een andere computer werk (en dat doe ik nogal vaak).
Bovendien heb ik ook een probleem met bv. de breedte van GMail en andere websites. Veel past gewoon niet goed in de breedte.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het ding wel gaan scalen met sommige software, maar dat verbeterd de leesbaarheid niet echt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee