• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31
Ik wilde eens wat foto's van mn auto gaan maken als het mooi weer is.

Afgelopen zondag de poetsdoek erover heen gehaald en foto's lopen maken.
Ze zijn bewerkt in Photoshop CS5 en Lightroom.
De gear die gebruikt is:

Nikon D90
18-200 VR
SB-800 Flitser

stukje over de auto:
Seat Leon 1.9 TDI (25th Edition) uit het bouwjaar 2008

Zelf heb ik er voor gekozen voor een wat extremere bewerking.
Dit vond ik zelf passen bij de setting en bij de auto. Wilde eens een niet-standaard auto fotoshoot laten zien.

Denk dat de meningen enorm uit een kunnen lopen. Maar dat maakt niet uit :)
Kritiek sta ik uiteraard voor open!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Vind het strakke foto's. Mooi bewerkt, hou wel van dat extreme. Compositie is ook in orde voor zover ik er verstand van heb.

Soundcloud

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:19
Ik ben geen kenner, maar ik vind veel van de schaduwen erg storend.

Stay safe

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:59
Zou je de foto's kunnen nummeren? Dat maakt het geven van commentaar van losse foto's wat makkelijker :)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• CarJunkyXL
kaos- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:50:
Vind het strakke foto's. Mooi bewerkt, hou wel van dat extreme. Compositie is ook in orde voor zover ik er verstand van heb.
Master FX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:52:
Ik ben geen kenner, maar ik vind veel van de schaduwen erg storend.
Schaduwen waren erg lastig inderdaad. Ook omdat het een zwarte auto is + tijdstip was niet ideaal heb ik geleerd :) Heb best aan de raw foto's moeten trekken om het alsnog zo te krijgen.
PowerUp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:54:
Zou je de foto's kunnen nummeren? Dat maakt het geven van commentaar van losse foto's wat makkelijker :)
Sorry! En... Check!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09-2022
De toning vind ik persoonlijk wel mooi. Wat ik minder vind is dat de auto vaak op een helling staat en daardoor scheef op de foto staat. Vooral bij foto 7 en 9 vind ik dit storend.

jammer van de reflectie bij foto 8. Wellicht weg shoppen?

• CarJunkyXL
YSK schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:30:
De toning vind ik persoonlijk wel mooi. Wat ik minder vind is dat de auto vaak op een helling staat en daardoor scheef op de foto staat. Vooral bij foto 7 en 9 vind ik dit storend.

jammer van de reflectie bij foto 8. Wellicht weg shoppen?
Had inderdaad wel een keer de auto op een recht stuk kunnen zetten.
Bedoel je de reflectie van de zon aan de voorkant, of die spanningspaal in mn deur?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 20:54

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Tipje...

Ik heb geen kaas gegeten van foto's dus ga daar ook niet inhoudelijk op in. Ik was geïnteresseerd omdat wij aanstaande zaterdag (nja, mijn vader) dan de nieuwe Seat Ibiza Copa krijgen (yay).

Anyway, ik wilde je wel vragen of je er bewust voor hebt gekozen om je kenteken op de foto te laten staan, of dat je er gewoon eventjes niet aan dacht? Iemand die een rotgeintje uit wil halen kan je voor problemen zetten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
YSK schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:30:
Vind je? Vind dat juist wel wat hebben. Oogt het tenminste niet zo standaard.

Soundcloud

• CarJunkyXL
w4rguy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:20:
Tipje...

Ik heb geen kaas gegeten van foto's dus ga daar ook niet inhoudelijk op in. Ik was geïnteresseerd omdat wij aanstaande zaterdag (nja, mijn vader) dan de nieuwe Seat Ibiza Copa krijgen (yay).

Anyway, ik wilde je wel vragen of je er bewust voor hebt gekozen om je kenteken op de foto te laten staan, of dat je er gewoon eventjes niet aan dacht? Iemand die een rotgeintje uit wil halen kan je voor problemen zetten.
Mja, wat kan je nou precies met een kenteken?
Gegevens opvragen bij de RDW? Daar heb je toch verder niks aan. Zie je dat die APK gekeurd is... lekker belangrijk denk ik dan O-)

Het is hetzelfde als dat de auto bij mij in de straat staat. Dan ziet ook iedereen mijn kenteken.
Of denk ik nu te simpel :z

En Congratz trouwens met de nieuwe Ibiza. Leuke auto. Heb hem een dag mee gehad toen deze voor onderhoud bij de garage stond :)
kaos- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Vind je? Vind dat juist wel wat hebben. Oogt het tenminste niet zo standaard.
Dat was inderdaad de intentie :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leon; mooie wagen met zwart metallic. Omgeving; groen en water. Atmosfeer; rustiek en zonnig.

Ik vind op de meeste foto's de setting van de foto erg netjes uitgezocht; een Leon in het gras/akker is niet het eerste plekje waar je zo'n auto verwacht dus wat dat betreft goed, gewaagd en interessant. Maar de kleuren (dus postprocessing enzo) zijn, naar mijn smaak, helemaal verkeerd; al het groen, blauw, steen, zwart heeft een eenheidsworst grijs-zweem eroverheen; in foto 9 bijvoorbeeld zorgt dat voor erg extreme highlights die juist de vorm van de motorkap verdoezelen.

* MAX3400 is geen fotokenner maar wel autokenner ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 20:54

w4rguy

Team Manager NAB Racing

m.lammers schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:47:
[...]

Mja, wat kan je nou precies met een kenteken?
Gegevens opvragen bij de RDW? Daar heb je toch verder niks aan. Zie je dat die APK gekeurd is... lekker belangrijk denk ik dan O-)

Het is hetzelfde als dat de auto bij mij in de straat staat. Dan ziet ook iedereen mijn kenteken.
Of denk ik nu te simpel :z
[...]
Je moet de risico's niet te groot maken ervoor he, internet is openbaar voor veel stoute mensen. Ze kunnen (vals) melden dat jouw voertuig betrokken is bij een misdrijf.

Wat je er mee doet moet je zelf weten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee