Toon posts:

Draadloos TV via Tele2, is het mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-06 15:47
Sinds vorige week heb ik Digitale Televisie via Tele2. Probleem is dat mijn router voorin mijn appartement staat, terwijl mijn decoder en televisie zo'n 20 meter aan de andere kant van mijn appartement staan. Ik heb geen zin om 25 meter kabel door mijn huis te gaan leggen.

Nu zijn er 2 mogelijkheden:

* 1: het internet signaal bij de router in het stopcontact sturen en die bij mijn televisie weer oppikken. Ik hoor hier gemixte signalen over. Ik heb ook geen idee of dit werk.
* 2: met een internet bridge. Dat zou een stand-alone wifi ontvanger zijn, die ik dan naast mijn decoder zet. Deze bridge ontvangt het signaal wireless, stuurt het via een ethernetkabel door naar mijn decoder etc.

Nu heb ik nog minder idee of optie 2 een succes kan worden. Ik weet dat in de Tele2 router de 1 en 2 LAN poorten zijn gereserveerd voor TV en de 3 en 4 poort voor Internet. Kan ik dit signaal zo maar wireless maken?

Iemand ervaringen en tips?

Alvast bedankt!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-06 15:47
Helemaal niemand die hier oplossingen voor weet?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aristos,

Het is niet de bedoeling dat je je eigen topic kickt binnen 24 uur.

Waarom zou een ethernet-over-230v adapter niet kunnen werken in jouw situatie? Werk je met verschillende fasen in de verdeelkast?

Beste optie is om zo`n setje te halen bij bv. Handyman, te testen, en vervolgens terug te brengen als het niet mocht werken (dat is het voordeel van winkels als Handyman: wel even de verpakking netjes houden) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Welke snelheid moet je halen? Optie 1 zou best kunnen werken. Zit de stroom op dezelfde groep?

Optie 2 zou ook kunnen. Een router met DD-WRT kan dat ook, je moet het alleen wel zo in kunnen stellen dat hij niet ook gaat routeren (wat ook wel kan). Volgens mij zijn er ook dit soort oplossingen kant en klaar (voor Xboxen en andere ipapparaten)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheDudeAbides
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 19:30
De boel hoeft niet eens op dezelfde groep te zitten, in ieder geval niet volgens de site van Devolo. Kijk of je het eerst met zo'n stroomnetsetje kunt proberen, die zijn juist specifiek bedoeld voor je probleem en ik weet dat bijvoorbeeld de monteurs van XS4ALL die dingen bij zich dragen bij TV-installaties, dus als oplossing is het niet zo far-fetched.
Alleen als je toevallig amateur radio-enthousiast bent zal ik het je afraden, het schijnt enorme interferentie te geven.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TheDudeAbides schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:15:
De boel hoeft niet eens op dezelfde groep te zitten, in ieder geval niet volgens de site van Devolo. Kijk of je het eerst met zo'n stroomnetsetje kunt proberen, die zijn juist specifiek bedoeld voor je probleem en ik weet dat bijvoorbeeld de monteurs van XS4ALL die dingen bij zich dragen bij TV-installaties, dus als oplossing is het niet zo far-fetched.
Alleen als je toevallig amateur radio-enthousiast bent zal ik het je afraden, het schijnt enorme interferentie te geven.
Het hoeft niet, maar je hebt wel een behoorlijke snelheid nodig voor iptv. Als ik van mijn huiskamer naar mijn slaapkamer twee homeplugs aansluit haal ik 4 mbit. Doe ik het licht in de badkamer aan dan haal ik 10 mbit. Zijn trouwens wel wat oudere homeplugs (80 mbit versie). Sluit ik 3 homeplugs aan dan gaat de snelheid ook omlaag (zelfs als ik geen data over die 3e stuur).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 10:03
Je hoeft alleen maar eens rond te kijken op de Tele2 site:

https://consumer.tele2.nl...true&width=660&height=420
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee