Naam wijzigen van Netwerkshare

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240099

Topicstarter
Ik laat bij mijn gebruikers een logon script lopen via gpo dat hen de juiste netwerkshares geeft. Dit werkt goed maar ik ben nog niet tevreden met de naam die erbij staat. Momenteel zie ik bij de netwerkmap bij de gebruiker de volledige strRemotePath staan terwijl ik eigenlijk enkel "Audiovisuele Databank" wil tonen.

Ik heb al even hier en met google gezocht maar geraak niet aan een correcte oplossing.

Samengevat: Ik zoek naar het juiste commando om dit script te veranderen zodat het aan mijn wensen voldoet.

Option Explicit
Dim objNetwork
Dim strDriveLetter, strRemotePath
strDriveLetter = "U:"
strRemotePath = "\\server2\AUDIOVISUELE DATABANK"

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")

objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath
WScript.Quit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 21:19

dominic

will code for food

Het probleem/symptoom heeft weinig met je script te maken. Windows zal bij een mapped network drive altijd de server en share weergeven.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daarnaast heeft dit ook nog eens niets met programmeren te maken. Zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen moet je dan in Serversoftware en Windows Servers zijn, maar aangezien ze daar ook wat meer inzet verwachten dan "dit is mijn script, dit is wat ik wil, fix het maar voor me" doe ik dit topic liever op slot dan dat ik het verplaats. Sowieso is wat je wil volgens mij niet mogelijk, maar als je volgens De Quickstart een nieuw topic wil openen in WSS dan staat je dat natuurlijk vrij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.