Toon posts:

[Headphone] Voor onderweg i.c.m. iPod / Android telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 13:44
Hi All,

Ik heb de search gebruikt en kan niet een heel mooi verzamel topic vinden of een topic waar ik mijn vraag kwijt kan. Zodoende dat ik er eentje zelf open.

Ik reis elke dag 4 uur in totaal met het OV (woon/werk) en wil toch wat te luisteren hebben. Nu gebruik ik nu Sennheiser in-ears welke prima voldoen. Wil alleen graag een headphone hebben, is toch wat geslotener en vind ik zelf wat prettiger.

Nu is er een grote diversiteit aan headphones op de markt en lees een hoop reviews maar die hebben vaak weinig van doen met mijn dagelijkse situatie.

Ben zelf voornamelijk een fan van Dubstep, Techno, Minimal, Schranz, Hip-Hop, Urban maar luister ook naar Selah Sue en Miss Montreal op zijn tijd.

Ben dus op zoek naar een goede draagbare headphone met goed geluid uiteraard en wat diepe bass en aardige middentonen. Daarnaast dient deze gesloten te zijn en als 't een beetje kan een beetje design.

Zie veel mensen met Beats by Dr Dre Studio en Beats by Dr Dre Pro lopen op de stations. Nu lijken ze me overpriced en overhyped. Nadeel is ook dat wanneer je ze via eBay of MP koopt deze vaak fake zijn dus zou je ze bij een echte online shop moeten halen a 250 EUR, 350 EUR. Dit valt binnen 't budget maar wil niet teveel voor de naam betalen.

Heb ook een iPod 4th gen met Rockbox (voordeel is een goede equalizer) en een Desire HD. Nu wil ik graag een iPod Nano V6 kopen ivm de compactheid samen met een headphone.

Wie heeft er tips en praktijkervaring met bovenstaand?

..::System Specs::..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De fake dr dre's hebben vaak ook een goed geluid. Ze zijn of waren erg populair in het DX topic hier.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ibidem
Marzman schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:52:
De fake dr dre's hebben vaak ook een goed geluid. Ze zijn of waren erg populair in het DX topic hier.
Heb er toch ethisch gezien moeite mee om fake spul te kopen. Daarnaast zal de bouwkwaliteit ook minder zijn dan de echte lijkt me?

Anoniem: 397269

hd 25 van sennheiser of de soon to be released beyerdynamic dt 1350 wel enkel 80 ohms

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
Zelf ben ik van plan een Denon AH-D1100 te kopen. Over de Denon in-ears die ik heb ben ik erg te spreken, Dubstep klinkt goed maar Jazz klinkt ook geweldig en ben stiekem ook fan van Selah Sue haha.

• Ibidem
Kleine kick.... ik lees nu veel op www.head-fi.org en kom daar veel mooie headphones tegen. Waar ik echt bang voor ben is dat mijn iPod of Android telefoon te weinig power heeft om die mooie koptelefoons te benutten.

http://www.head-fi.org/products/sennheiser-hd-650-headphones

Mooi ding maar er wordt gesproken over externe DAC's enz. Dan is het toch zwaar overkill wat ik aan zou schaffen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Volgens mij heeft zo'n Sennheiser HD650 een impedantie van 300 Ohm, dat gaat echt niet lekker werken rechtstreeks op een device als een iPod of wat dan ook. Normale oordopjes voor dat soort doeleinden zijn 16 of 32 Ohm en eigenlijk nooit heel veel meer. Met hoofdtelefoon van boven de 50 Ohm merk je echt dat er een versterker tussen moet. En 300 Ohm is toch een stuk hoger dan 50 Ohm.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ibidem
Dat is duidelijke taal.... zijn er dan echt aan te raden headphones onder de 50Ohm welke voldoen aan mijn wensen?

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ibidem schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:43:
Dat is duidelijke taal.... zijn er dan echt aan te raden headphones onder de 50Ohm welke voldoen aan mijn wensen?
Ik kijk even mee. Ik had de Senheisser eh150. Dat is een gesloten koptelefoon die wel okay is, maar retegoedkoop (en lelijk) is.Hier was een kabeltje aan stuk gegaan dus heb ik in februari een Senheisser HD448 gehaald. Dit model omdat het een gesloten model is (er zijn barweinig gesloten hifi-koptelefoons btw!)ik haast had en weinig betrouwbare info kon vinden, maar vooral weinig zaken ken waar ik de koptelefoons kan kopen. Deze zit sowieso lekkerder, maar op de een of andere manier denk ik toch dat er meer en beter verkrijgbaar is in de wereld. Ik luister al mijn muzien van een 6th gen iPod Classic (en een iPhone 4/iPad 2, maar dat zijn vooral podcasts of films. Dus dat is niet zo boeiend) en ik merk soms dat ik soort geruis krijg. Ik weet niet of dit aan de koptelefoon ligt die stuk is of aan de muziek. Al mijn muziek is ALAC btw (maar niet zelf geript...). Ook vind ik het geluid van de kabel verveled nals het tegen iets aan tikt, een broek bijvoorbeeld. Al is het wel een heel stuk minder aanwezig dan op de EH150. Soo annnnyway...
Ik houd alle tips die je krijgt in de gaten!!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 19:27
Ik gebruik daar een Philips (HS1A) bluetooth headphone voor en ben er zeer over te spreken. Als je de headphone inschakelt dan start de audioplayer (op mijn SE Arc) direct op (gaat verder waar hij de laatste keer gestopt is) en als er een telefoongesprek binnenkomt hoef ik alleen op het knopje op de headphone te drukken om het gesprek aan te nemen.

Het enige nadeel is dat de headphone de neiging heeft zichzelf aan te zetten als hij in een tas zit en er iets zwaars op ligt dus daarvoor gebruik ik een hardshell cover.

Ik wil nooit meer terug naar een bedrade headphone!

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Anoniem: 154173

Misschien leuk om de B&W P5 eens te proberen. Anders hebben Grado en Beyerdynamics ook een paar hele leuke!

Anoniem: 293046

Voor in de trein zou ik sowieso kijken voor een gesloten headphone. Het geluid is net zo hard voor de mensen om je heen als voor jou, met een open achterkant.

Zelf heb ik vooral alleen ervaring met open headphones (grado s80, sennheiser hd515). Klinkt ook gewoon het mooist in mijn optiek.

Het blijft vooral een kwestie van smaak. Sowieso ik eerst eens de mediamarkt in stappen en alles op je hoofd zetten wat er hangt. Hoewel dat slechts een kleine indicatie geeft ben je al een heel stuk dichterbij naar een gerichtere zoektocht.
Dan weet je in ieder geval of je circumaural, supra-aural, open of closed wilt.

Een van mijn favorieten, voor elk muziek genre (dat ik luister), is toch wel de grado sr-80 (modded voor "meer" bas). Comfort is wel wat minder van het ding.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 397269 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:18:
hd 25 van sennheiser of de soon to be released beyerdynamic dt 1350 [afbeelding] wel enkel 80 ohms
Die zijn wel gaaf. Ben benieuwd hoe goed die kunnen meekomen met de HD25.

Mijn tip is trouwens de HD25. Licht, sterk, sluit enorm goed af en klinkt fantastisch. Prima aan te sturen door veel portables (80ohm, maar de gevoeligheid is vrij hoog. Ze zijn ontworpen voor prof. (portable) gebruik in luidruchtige omgevingen.). Op mijn ipod nano (een wat oudere, de eerste die je kon schuddden) kom ik wel wat te kort, maar mijn LG WP7 telefoon doet het er prima op. Ik zou trouwens nooit een ipod willen aanraden als je voor beetje geluidskwaliteit gaat, de output van bijv cowon/iaudio's is echt een stuk beter. Andere optie is de P5.

Grado's zijn goed, maar echt af te raden voor gebruik buitenshuis omdat het open modellen zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-07-2011 02:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee