• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02 21:21
Omdat ik in mijn bedrijf de mobiele telefoons wou koppelen aan het interne netwerk was het idee om hier een SIP acount in te plaatsen. Dit werkt optimaal met WIFI omgeving maar mijn vraag is hoeveel mensen er al gebruik maken om ook buiten het gebouw dus via 3G met SIP te bellen? Hierdoor kunnen we ons eigen vaste nummer mee zenden.

Steeds meer bedrijven maken gebruik van z'n soort systeem intern, dus zodra je met je mobiele telefoon de zaak in komt lopen het systeem het geheel overneemt. Wie kan mij meer vertellen over deze systemen? En zojaa waarmee realiseren jullie dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02 21:21
niemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 12:18
Je kunt het hele verhaal ook oplossen met een private GSM oplossen. hierdoor krijg je een eigen gsm netwerkje in je kantoor waarmee je over een vaste (sip) lijn naar buiten belt. tevens zijn er bedrijven die een vast nummer kunnen uitsturen op een mobiele telefoon.

Ik geloof dat er genoeg bedrijven zijn die dit leveren. Ik ken er nog wel een bij interesse

SIP over 3G is op het moment nogal een hot item en gezien de komende veranderingen nog niet echt handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:45
Dit kan je in principe met elke centrale doen die SIP ondersteund. Een aantal voorbeelden:

Gigaset Pro T300 / T500
Siemens MX
Siemens HiPath 3000 serie met een HG1500 kaart erin
Xelion Phone System

Je zult alleen wel een heel goed Wifi netwerk moeten hebben om dit een beetje fatsoenlijk te laten werken. De werking van SIP over 3G laat nog wel wat te wensen over. Denk dat dit nog niet voldoende bruikbaar is, tevens gaat je accu zeer kort mee. Ook zou je dan je telefooncentrale aan een publiek IP adres moeten hangen of poort 5060 open moeten zetten. Daarmee creëer je ook wat meer veiligheidsrisico's, je zal niet het eerste geval zijn waarbij een robot zich op het systeem heeft geregistreerd en dure gesprekken gaat opzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

erikvanhoutert schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:34:
Omdat ik in mijn bedrijf de mobiele telefoons wou koppelen aan het interne netwerk was het idee om hier een SIP acount in te plaatsen. Dit werkt optimaal met WIFI omgeving maar mijn vraag is hoeveel mensen er al gebruik maken om ook buiten het gebouw dus via 3G met SIP te bellen? Hierdoor kunnen we ons eigen vaste nummer mee zenden.

Steeds meer bedrijven maken gebruik van z'n soort systeem intern, dus zodra je met je mobiele telefoon de zaak in komt lopen het systeem het geheel overneemt. Wie kan mij meer vertellen over deze systemen? En zojaa waarmee realiseren jullie dit?
Bellen kan wel goed werken als je 3G ontvangst hebt, telefoontjes ontvangen wordt moeilijker omdat de snelheid toch wel vaak wegvalt en ook je batterij zo leeg is als je altijd ingelogd moet zijn met sip. Het systeem hoeft niet anders te zijn als over wifi, als je daar iets hebt wat werkt zou het ook op 3G moeten werken (eventueel wel met een stunserver)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee