Toon posts:

[Testcase] Zalig Zaandam

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik woon zelf in Zaandam en ze zijn al een lange tijd bezig de stad te verbeteren, toch blijft het een puinhoop en heb ik de nodige hinder en ellende geprobeerd zo goed mogelijk op foto vast te leggen.

Toch zijn er ook wel weer wat lichtpuntjes, een stralende dame in een mooie rode hoofddoek en iemand die even wat kinderspeelgoed in het zicht hangt. Zaandam, stad in the making.

1]

2]

3]

4]

5]

6]

7]

8]

9]

10]

11]

12]

[Voor 46% gewijzigd door Zakkenwasser op 12-05-2011 09:50]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou de foto's niet van Facebook pakken. Ik heb het idee dat die uploader de JPEG kwaliteit van foto's altijd flink weet te verkloten. Probeer bijvoorbeeld een dienst als Flickr of imageshack om je foto's te plaatsen. Zorg er ook voor dat ze 640 pixels breed zijn, dan krijg je er geen lelijke rode rand omheen.

Ik ben benieuwd wat je zelf van de foto's vind. De foto's doen mij persoonlijk erg weinig. Wat in veel foto's wel goed terugkomt is een duidelijk onderwerp en het verhaal van chaos komt best wel over. Allen foto 3 heeft er niks mee te maken en ook foto 1 valt een beetje buiten de boot met de rest. Bij foto 11 en 12 heb je nagedacht over de plaatsing van je onderwerp en dat is goed.

Misschien dat je in de nabewerking van de foto's nog wat kunt doen. Ga eens spelen met wat presets of eigen creaties om de sfeer van chaos er meer in te krijgen.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jvdgeest schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:35:
Ik zou de foto's niet van Facebook pakken. Ik heb het idee dat die uploader de JPEG kwaliteit van foto's altijd flink weet te verkloten. Probeer bijvoorbeeld een dienst als Flickr of imageshack om je foto's te plaatsen. Zorg er ook voor dat ze 640 pixels breed zijn, dan krijg je er geen lelijke rode rand omheen.

Ik ben benieuwd wat je zelf van de foto's vind. De foto's doen mij persoonlijk erg weinig. Wat in veel foto's wel goed terugkomt is een duidelijk onderwerp en het verhaal van chaos komt best wel over. Allen foto 3 heeft er niks mee te maken en ook foto 1 valt een beetje buiten de boot met de rest. Bij foto 11 en 12 heb je nagedacht over de plaatsing van je onderwerp en dat is goed.

Misschien dat je in de nabewerking van de foto's nog wat kunt doen. Ga eens spelen met wat presets of eigen creaties om de sfeer van chaos er meer in te krijgen.
Heb de foto's zojuist overgezet naar Flickr.
Ik vind inderdaad de foto 3 niet bij het onderwerp passen, en foto 1 geeft dan wel weer minder sfeer over de hele situatie maar is zeker wel weer het lichtpuntje. Maar op Closeup van onderwerp weer niet. Hier moet ik je dan wel weer gelijk in geven.

De rest vind ik daarentegen wel weer beter gelukt en daar ben ik best wel tevreden over. Wat zou ik volgens jou kunnen doen met presets?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb geen tijd om extreem uitgebreid te reageren, maar wil toch het volgende kwijt:
- wat is er zalig aan deze foto's
- waaruit kan ik opmaken dat het om zaandam gaat?

Ik begrijp dat je de rommel/puinzooi wilt vastleggen, maar als je zoiets doet, moet je wel goed nadenken over je composities en hoe je toch de sfeer overbrengt van die vreselijke rommel. Dat zie ik hier niet terug. Ik proef geen sfeer.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee