Toon posts:

Power switch stekker, alle pinnetjes proberen [kdzp*]?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:14
*kdzp = Kan dat zonder problemen?

Mja, sorry voor de vage titel, maar het zit zo:

Ik heb hier een oud pentium 3 moederbordje, welke uit een oude compaq kast komt. Het machientje is 600mhz en 512MB ram.

Nu heb ik van dit oud dingetje nooit een handleiding gehad en het moederbord zelf toont mij ook niet echt een productnummer, laat staan een merknaam.

Het enige wat ik hoef te doen, de rest boeit niet zo, is het power switch stekkertje aan te sluiten op de juiste pinnetjes. Nu is mijn vraag; kan ik alle combinaties gewoon proberen zonder dat het nadelige gevolgen voor de computer kan hebben?

Mijn YouTube Channel

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kijk eens op de oude Compaq kast voor het juiste typenummer. Bovendien staat er op dat bordje ook geheid wel ee nummer dat in Google wat zinnigs oplevert.

Je kan ook nog naar de oude bedrading kijken natuurlijk.

[Voor 16% gewijzigd door mae-t.net op 12-05-2011 04:21]

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Platte schroevendraaier gebruiken om de juiste pins te vinden.

Een klein vonkje kan voor heel kort geen kwaad. Langdurig vasthouden is een ander verhaal. :P

M'n magische bol werken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:04

Quad

Doof

Zoals gezegd, even met een schroevendraaier de pinnetjes met elkaar contact laten maken, geeft geen problemen (zelf nooit gehad iig).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik wel. Maak anders even een foto'tje, er zijn een paar standaard configuraties die heel vaak gebruikt worden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou niet domweg wat proberen zoek even wat specs op

anders staat het vaak wel op de printplaat

[Voor 29% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 10:16]

Iperf

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:14
Oke, dit is het moederbord:

En dit zijn de pinnetjes:

Mijn YouTube Channel

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nogmaals, een tikje met een schroevendraaier. Als het systeem aangaat weet je welke pin het is. Hou de schroevendraaier 4 sec op de pin en hij slaat vanzelf uit. :)

M'n magische bol werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Als je even googled op wat er op je mainboard staat kom je al gauw hier:

o o
                o o
(missing pin)     o
                o o
                o o
         PWR SW o o
         PWR SW o o
       PWR LED+ o o HDD LED+
       PWR LED- o o HDD LED-
                1 					
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee