• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 08:15
Mijn nieuwe upgrade komt er binnenkort aan en ik zat te denken om deze keer eens niet gebruik te maken van een stock koeler maar van een 3rd party koeler. Het monteren word dus ook mijn eerste keer.

Qua CPU is mijn smaak gevallen op de Phenom II X4 965 BE. Op het moment gaat mijn keus nog het sterkste uit naar de Cooler Master V6 GT om mijn calculator koel te houden. Gezien de prijzen wat deze dingen nu kosten zal het daar niet om spannen bij de keuze (al is €75,- de max).

Er is een ding wat ik me afvroeg bij deze koeler (en elke andere in zijn soort), het koelblok (inc. fans) wordt op zijn plaats gehouden door 1 drukplaatje dat met schroef/veren op de plaats gehouden wordt. Zit dit werkelijk zo stevig dat het geheel niet kan verschuiven als het op zijn zijkant hangt in de kast? Ik heb een video op youtube bekeken hoe het geheel op een mobo werd geplaatst.

DUS...is de Cooler Master V6 GT een goede keus of kan ik iets beters krijgen? Met beter bedoel ik niet perse goedkoper, maar wel betere prestaties of eenvoudigere installatie bij vergelijkbare/betere prestaties.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00

Touchdomex

Meisje!

Ik weet niet wat voor kast je hebt maar heb je al eens gedacht aan vloeistofkoeling voor je CPU? Corsair heeft tegenwoordig redelijk goedkope waterkoelingsetjes.

Bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair Hydro H60 of de pricewatch: Corsair Hydro Series H70

Werkt op je socket en je zit met het geneuzel dat je bang hoeft te zijn voor het verschuiven van het koelblok. Als het vastzit zit het ook vast.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13
het ligt er aan of je met lucht of water wil koelen, voor lucht is de scythe mugen een goedkope favoriet en water dus de H60-70, maar die zijn een stuk duurder voor dezelfde presaties.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

met sjaakwortel. Een goede luchtkoeler zoals een Mugen 2 en vooral de Megahalems presteren met een lager geluidsniveau even goed of beter als een H50/H60

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
Noctua NH-D14 is zowat de beste koeler, presteert beter dan de H70, maar is waarschijnlijk ook groter en iets luider. Maar tenzij je serieus wil overclocken is een Scythe Mugen 2 (binnenkort 3?) echt wel al meer dan voldoende.

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 08:15
Bedankt voor de reacties tot nu toe al :P Maar ik had in mijn eerste post duidelijker moeten zijn, ik ben (nog) niet van plan om te gaan overclocken en een H2O-koeler wordt het ook niet :)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Waarom vergeet iedereen de Prolimatech megahalems (supermega of mega shadow) toch altijd? Presteren beter dan een H50/70 en beter dan de mugens en verslaat de DH-14 op vele gebieden

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 15:37
@ Deathchant welke is dat het beste van de drie en heb je ook hier ook verwijzingen van naar goede! reviews?

• [McAp] Jay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik heb zelf een Corsair A70, zeer fijne koeler voor een lage prijs. Werkt via de normale AMD mounting bracket dus het installeren moet ook geen probleem zijn
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee