Toon posts:

Windows 7 64 bit is booting a 32 bit version

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 406292

Topicstarter
Hey,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:
Mijn laptop draait een dual boot van een 32 bit ubuntu (moet ik updaten) en een 64 bit windows 7. Vandaag raakte mijn batterij leeg en bij het booten bootte ik per ongeluk in de ubuntu. Nu boot mijn windows continu in een 32 bit versie, waardoor alles heel traag loopt. Ik krijg het niet voor elkaar om dit weer terug te draaien (safe boot with networking, zoeken op internet). Ik heb dit probleem wel vaker gehad, maar dan was het na 1 keer booten in safe mode opgelost, nu dus niet, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik draai de Home premium edition van Windows 7, met service pack 1. Als er nog meer nodig is, dan post ik dat graag.

Alvast bedankt!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 12:29
Waar zie je dat windows in 32-bits mode draait, ik dacht dat 64-bit niet kon werken in 32-bit mode.

Topicstarter
Als ik task manager draai draaien alle programma's in een 32 bit modus, ik weet niet zeker dat dit windows is dat in 32 bits draait, maar alle programma's (chrome, java, etc) geven een .32bit aan. Wanneer ik "normaal" windows draai staat deze toevoeging er niet bij.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

Tja, je hebt natuurlijk wel 64 bits programma's nodig om ze te zien als 64 bit in je taakbeheer. Wat zegt je system venster in je control pannel? En als het goed is zijn er wel 64 bits programma's te vinden in je taakbeheer. Als er eentje draait weet je al zeker dat je 64 bits draait. (en bovendien kun je na installatie van een 64 bits OS niet zomaar 32 bits booten... tenminste, niet zover ik weet...)

Probeer trouwens de process explorer eens. Misschien dat die iets meer info biedt?

-_-

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat betekent dat je nog steeds 64 bit draai, anders zou je namelijk geen *32 achter elk process zien staan.

Dat *32 is overigens geen ramp, dat is normaal:

Het word pas raar als systeemprocessen als svchost en winlogin in 32-bit modus draaien.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-05-2011 23:53]

Topicstarter
Ik zie niet zo snel waar ik kan vinden of het 32 of 64 bit is, ik las dat er bij systeem dan ergens zou moeten staan x64, maar ik zie alleen bij de hardware 64bit staan, en niet bij de windows client.
Ik heb nu process explorer, maar daar word ik niet heel veel wijzer van. Ik denk ook dat windows wel in 64 bit draait, maar dat alle drivers in een 32 bit emulator draaien of iets dergelijks. Kan ik dat op een manier checken?

edit @ Darkstone,

ok, maar ik merk dat alles trager draait (onder andere Starcraft 2 wat onspeelbaar wordt) hoe kan ik dit oplossen dat het niet meer met *32 draait?

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 406292 op 12-05-2011 00:05]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is Starcraft überhaupt een 64b applicatie dan?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Je kan bijv. in systeemeigenschappen kijken, of met msinfo32.
Het is trouwens lompe dikke onzin dat 32 bit langzaam is en 64 bit snel. Dat bestaat niet en het is rommel.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:08:
Is Starcraft überhaupt een 64b applicatie dan?
Nee. En dat is ook voltrekt onlogisch, in dat geval is er namelijk niemand met een 32 bit OS die je spel nog kan spelen.
Anoniem: 406292 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:04:
ok, maar ik merk dat alles trager draait (onder andere Starcraft 2 wat onspeelbaar wordt) hoe kan ik dit oplossen dat het niet meer met *32 draait?
Trager dan wat? En waarom zou dat niet met een gecrashte harde schijf, overhitte CPU, of virus te maken kunnen hebben?

Topicstarter
Ok, ik weet niet wat dan het probleem is, maar ik merk gewoon dat SC2 niet te spelen is als ik bij mijn task manager *32 bij alle processen zie, waaronder SC2. Ik leg hier alleen het verband dat het traag loopt als ik *32 zie, ik weet niet of er een onderliggend probleem is wat voor beide zorgt, maar ik krijg het iig niet opgelost. rebooten in safe mode werkt nu niet, wat voorgaande keren wel werkte...

starcraft 2 is idd een 32 bit applicatie, die speelbaar is aangepast voor 64 bit, maar zoals gezegd, mijn systeem draait veel stroever, en ik merk dat het soms gebeurt als ik opnieuw opstart vanuit ubuntu. Normaal als ik dan nog een keer reboot in safe mode with networking en dan normaal reboot, is het probleem opgelost, alleen nu werkt dat dus niet meer...

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 406292 op 12-05-2011 00:16]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Anoniem: 406292 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:14:
rebooten in safe mode werkt nu niet, wat voorgaande keren wel werkte...
Dus dit probleem deed zich vaker voor?

Ik zou toch echt eens gaan kijken of er geen ander probleem is, bijv een virus of een kapotte HDD.

[Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 12-05-2011 00:15]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Ga eens je bootloader fixen, want daar zit het probleem.

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:15:
[...]

Dus dit probleem deed zich vaker voor?

Ik zou toch echt eens gaan kijken of er geen ander probleem is, bijv een virus of een kapotte HDD.
Het probleem zit volgens mij in de drivers, die niet goed laden door een 32 bit en 64 bit dual boot. Ik heb ook een freeze als ik niet na het opstarten van windows na een ubuntu sessie in safe mode start. Hier schijnen heel veel mensen last van te hebben, en ik heb nog nergens een oplossing gevonden die voor mij werkt. Ik hoop dat een 64 bit ubuntu client installeren het oplost, maar hier ben ik nog niet aan toegekomen.

• D4NG3R
  • Nu online
In principe staat heel ubuntu los van windows, ikzelf heb hier een dualboot draaiend met Linux mint x86-32 en Win7 x86-64. Nooit problemen mee gehad.

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:18:
Ga eens je bootloader fixen, want daar zit het probleem.
Hoe doe ik dat?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

franssie

Save the albatross

niet - want ik durf even on-onderbouwd te stellen dat je probleem daar niet zit ;)

steek er niet teveel tijd in die bootlader, zoveel invloed op de performance heeft die niet want na het opstarten draait ie niet meer.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:23:
niet - want ik durf even on-onderbouwd te stellen dat je probleem daar niet zit ;)

steek er niet teveel tijd in die bootlader, zoveel invloed op de performance heeft die niet want na het opstarten draait ie niet meer.
is er dan een andere oplossing om *32 weg te krijgen?

• D4NG3R
  • Nu online
Anoniem: 406292 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:25:
[...]

is er dan een andere oplossing om *32 weg te krijgen?
dat *32 hoort...

Doe eens rechtermuisknop op "Deze Computer" en doe eigenschappen (Properties). Wat staat hier.. 64 bit besturingsysteem?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

System Restore Point geen optie... Van voor de "323 bit reboot error"?

[Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 10:28]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:27:
[...]

dat *32 hoort...

Doe eens rechtermuisknop op "Deze Computer" en doe eigenschappen (Properties). Wat staat hier.. 64 bit besturingsysteem?
ja 64 bit operating system.

Restore point gedaan, maar lukt nog niet. Ik ga nu proberen van alles opnieuw te installeren, en kjiken of dat werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan draait het ding dus als 64b OS, en (enkele) applicaties als 32b, omdat dat 32b applicaties zijn. Daar is niets mis mee, dat hoort zo. Je probleem ligt dus ergens anders.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Terw_Dan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:00:
Dan draait het ding dus als 64b OS, en (enkele) applicaties als 32b, omdat dat 32b applicaties zijn. Daar is niets mis mee, dat hoort zo. Je probleem ligt dus ergens anders.
Eens met ^^. Kijk is in je windows logboeken en kijken of je daar "foutmelding" uit kan halen.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee