• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46
Ik heb na een uitstapje naar Sony weer een Canon aangeschaft (G3 --> DSC-W170 --> SX230HS). Nu krijg ik daar Canon CameraWindow 8.5 bij waarmee ik de fotos kan downloaden. Prima, wil ik best gebruiken. Canon waarschuwt dat met andere software de GPS coordinaten mogelijk niet meekomen.

Afijn, ik heb een NAS en wil mijn fotos gewoon (zoals ik al jaren doe) rechtstreeks naar mijn NAS downloaden zodat ze mooi centraal opgeslagen staan. Ik probeer dat in te stellen maar krijg dan de melding: "A network folder, removable disk or folder used by the system cannot be specified as the save folder."

WTF! :(

Wat heb ik al geprobeerd om het probleem te omzeilen:
- In de registry gezocht naar een key waarin CameraWindow de downloadmap opslaat - geen succes.
- Zowel op basis van mijn netwerkschijf (Y:\..\..\..) als op basis van een UNC pad (\\Server\..\..\..) - geen succes
- Zelfs een uitvlucht naar ACDSee wat ik al jaren gebruik - geen succes want die herkent mijn camera nog niet...

Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand er een oplossing voor? Ik wil toch gewoon zelf bepalen waar mn foto's naar gedownload moeten worden?!? Of ben ik gek dat ik foto's met CameraWindow download en moet ik gewoon een ander (gratis?) product gaan gebruiken?

edit 13-5-2011: Laat maar, inmiddels een nieuwere ACDSee geinstalleerd welke wel in staat is om van de camera op een netwerkschijf te plaatsen - alleen nog even controleren of GPS data goed meekomt.

[Voor 7% gewijzigd door coyote1980 op 13-05-2011 07:49]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee