hmmm eigenlijk ben ik ietsjes minder positief. Ik ben juist meer gewend van jou. De individuele landscape foto's die je post in het test/showcase topic zijn vaak wel indrukwekkend en spectaculair. Mooie composities en mooie lichten/scenes...en dat mis ik dan hier een beetje.
Je hebt hier toch een aantal foto's met rotskliffen die ik toch wat op elkaar vind lijken. De ene keer met wat mooier water dan de andere, maar toch.
#1 vind ik wat kleur- en contrastloos overkomen. Wat ik altijd merk is dat ik dat achteraf ook nooit goed krijg. Het ligt waarschijnlijk echt aan het weer. De zon is misschien dusdanig fel, of juist vaker verborgen achter wolken, dat je wel mooi weer hebt, maar niet altijd mooi licht. Die burcht is wel leuk natuurlijk, maar ik had een wat spannendere foto ervan willen zien. Ik vind dit meer een tot-de-horizon-ingezoomde foto. De stenen muur op de voorgrond leidt een beetje af vind ik.
#2 is wel mooi, en ik begrijp goed wat je hier wilt vastleggen, alleen voel ik die grootte en diepte niet zo.
#3 vind ik wel mooi. Lekker rustige zonsondergang. Ondanks dat de belichting en kleuren e.d. wel goed zijn, valt hij wat mij betreft wat meer in een 13-in-een-dozijn-categorie.
#4 technisch goeie foto. Gebouw is mooi recht, lekkere kleurtjes, maar verder was het dat dan ook.
#5 is wel echt mooi hoor! Hier voel je echt de sfeer en je kunt er meerdere dingen van denken: een warme rustige zomeravond, of een voorbode van een sfeer van onstuimigheid met onrustig water. Dat vind ik zo goed aan deze foto!
#6 Ik mis ook weer wat contrast/kleurtjes, maar ik denk dat dat eerder komt door OF een te felle zon, OF het feit dat je wel mooi weer had maar de zon steeds achter wolken zat ofzo. Ook hier mis ik het diepte gevoel.
#7 een mooi grasveldje met in de verte de stad.....ik hoef niet perse altijd een duidelijk onderwerp te zien, maar ik vind het een beetje een saaie foto. Er gebeurt niks.
#8 hier hoef ik niks meer over te zeggen. Deze plaat is de absolute topper van de serie en individueel gezien een dikke showcase plaat!
#9 de prominent aanwezige voorgrond maakt de rots op de achtergrond (onderwerp) toch wat kleiner. Vind ik jammer.
#10 zo'n burchtje op een rots vind ik altijd interessant. Ik zou hier toch geprobeerd hebben een compositie te kiezen (als de omstandigheden dat toelaten natuurlijk) waarbij wat duidelijker wordt hoe massaal die rots is waar dat burchtje op staat. Misschien iets meer laten opvallen en isoleren.
Al met al zou ik toch iets meer gewacht hebben op wat betere lichtomstandigheden (meer 's avonds of 's morgens ofzo) zodat ik een wat spannendere foto kon maken. Het is niet dat de foto's slecht zijn, ik ben misschien gewoon beter gewend van je. Vat het aub niet geheel negatief op, maar ik denk dat je beter kunt.
Wat ik wel goed vind, is dat ik, ondanks de meerdere rotsfoto's, toch veel variatie zie. Ik zie natuur, stad, rots, verschillende luchten en dat maakt de serie in het geheel wel prettig om naar te kijken. Samenhang is wel goed. Met de gehele serie vertel je uiteindelijk wel wat over een indruk van Malta en dat vind ik wel goed.
Wat ook gezegd mag worden is dat dat nummer 5 en 8 met kop en schouders boven de rest uitsteken!!
[Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 13-05-2011 11:43]