• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Heb zelf al een goeie zomerbaan deze vakantie (voor een student (14 euro per uur :P)), maar heb dus twee vrienden uit het buitenland (die goed engels spreken) en vroeg me af of jullie zouden weten waar in de wereld je dat soort traditionele zomer baantjes vind op het platteland of ander werk dat je voor een maand zou kunnen doen en je geen nederlands voor hoeft te kennen. Het probleem is een beetje dat als volbloed ICT'er ik m'n eigen markt ondertussen redelijk ken, maar totaal geen flauw idee heb hoe de meeste mensen werk vinden en waar ik rond zou moeten zoeken.... yep heel leveloze vraag, maar gezien dit de enige nederlandse community is die ik ook maar half volg moest ik min of meer wel :P... maja, al vast bedankt voor enige ideeën en/of advies (en ergens trouwens in amersfoort en omstreken zoek ik als iemand iets specifieks weet toevallig)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bollenpellen in de bollenstreken. Aspergewerk in limburg?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
offtopic:
titel onttagt

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In de zomer aardbeien plukken, en meer richting het najaar appels plukken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• David Mulder
(Hmm, sorry voor de tags, dacht dat het duidelijker zou zijn :S)

Maja, enig idee waar dat soort kwekerije in dat geval adverteren met vacatures?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Meestal adverteren ze helemaal niet. Gewoon even langs gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• David Mulder
Hmm, gaat leuk worden :P Ik ben echt veel te verwend I guess van het internet :( :P

Anoniem: 406290

Achter een tradiotioneel Amsterdams raam...................... Gewoon even langs gaan :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kaas keren in Meppel via Dactylo (bestaat dat nog?)

~

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:05
Bij een tuinder op de velden schoffelen? ligt een beetje eraan in welke regio ze willen werken.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:22
In de regio West-Brabant:

- aardbeien plukken (eerst in de tunnels, daarna op het land)
- asperges steken (al is dit wel snel voorbij)
- appels plukken (later in de zomer)
- hulpje spelen op de gemeentelijke stortplaatsen (ivm vakantie vaste krachten)
- bijbaantje in de horeca gedurende de zomer

Voldoende werk dus ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In Noord-Holland:
* bollen bellen
* irissen of tulpen koppen (gebeurd volgens mij ook in Flevoland)
* aardappels rooien

En ja, daarvoor ga je gewoon langs bij de boer, op je fietsje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

nextware schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:25:
In de regio West-Brabant:

- aardbeien plukken (eerst in de tunnels, daarna op het land)
- asperges steken (al is dit wel snel voorbij)
- appels plukken (later in de zomer)
- hulpje spelen op de gemeentelijke stortplaatsen (ivm vakantie vaste krachten)
- bijbaantje in de horeca gedurende de zomer

Voldoende werk dus ;)
Of werken bij boomkwekerijen, daarvan hebben we er hier in West-Brabant ook behoorlijk wat, vooral in het gebied rondom Zundert.

Voor dit soort dingen worden elk jaar honderden Roemenen en Bulgaren ingehuurd, omdat er geen Nederlanders zijn die het willen doen (te lui, word men moe van, of vies). Kan je geheid aan de bak komen.

En die lui adverteren niet. Gewoon de boeren langs dus, meestal heb je dan snel genoeg prijs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overigens doen de meeste boeren het wel wit, en het kan zijn dat je vrienden een werkvergunning nodig hebben...

• David Mulder
@ardana: Nee, ze komen uit de actieve euro zone van de europese unie en zolang m'n economie leerkracht het niet heel er fout zou hebben zouden er geen verschillen meer moeten zijn wat betreft de "interchangeability of labour as a resource" (engels onderwijs en geen flauw idee hoe dat op z'n nederlands heet).

Maja, ik ga denk ik dan maar op de fiets springen volgend weekend, absoluut niet mijn ding (het sociaal doen, niet het fietsen :P), maar ik zal het maar even moeten overleven :) . En @Knuckless zoals ik al zei in m'n OP zit ik hier in amersfoort, dus zijn wel een paar boerderijtjes in de buurt, maar geen flauw idee wat ze allemaal wel en niet doen, dus k zie wel.

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Binnen de EU (tenminste op de 2 landen na die net zijn toegetreden) kan iedereen overal gaan werken zonder problemen..

Scientia potentia est

• David Mulder
@Martijn--g, jah, dat deel over dat er actieve en inactieve landen waren wist ik (naja, dat het dus 2 jaar ofzo duurde voordat ze actief deel worden als ze aan bepaalde voorwaarde blijven voldoen), maar zat te twijfelen of dat ging om de euro financiele zone of de hele europese unie, alles wat ik wist was dat je uit slowakije geen enkel probleem hebt om hierheen te komen. (En voordat iemand dat denkt, slowakije is redelijk heel erg vooruitstrevend (op hun alcohol probleem na) (wat ook wel blijkt uit het feit dat ze het eerste euro land waren van de gehele soviet unie als ik me niet heel erg vergis), maja, genoeg mensen denken er wel over als "één van die landjes", dus vandaar dat ik het even zeg)

Maja, even ook nog thx@iedereen voor de gebode hulp :P Geen flauw idee hoe dit gaat aflopen, in het ergste val kwam iemand anders kwam met het idee dat ik mss de tnt of oid kon checken en ook al zou dat dan maar een paar uur per dag zijn, op z'n minst zouden ze hun reiskosten terugverdienen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

En voor de mensen die prijzen willen horen vwb de bollenstreek of werken aan de lopende band in het Westland(sorteren groenten etc.) Denk aan een gemiddeld netto urloon van +/-13,50 euro. :Y

Hoe het snelst en het best een baan krijgen bij je lokale boerderij? Gewoon de auto of je fiets pakken
en gewoon langsgaan. :) Wedden dat je bij wijze van gelijk al kunt beginnen en met open armen wordt
ontvangen?

[Voor 36% gewijzigd door Mark. op 17-05-2011 14:07]

De mens wikt maar God beschikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Boomkwekerij is een goede idd. Heb ik zelf ook gedaan vroeger (jaar of 14/15). Redelijk zwaar werk (vooral als het warm is). Werkzaamheden varieerden van stokken plaatsen bij kleine boompjes tot het 'binden' van geoculeerde boompjes en vaak genoeg ook onkruid wieden ('bocht plukken' heet dat in het zuiden van Gelderland). Wel lachen was dat. Werkte toen ook een groep Joegoslaviërs, spraken alleen slecht Duits.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vampiria
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 17:08

Vampiria

lief klein meisje

Een van de baantjes die je in de zomer ook vaak voorbij ziet komen is "afwashulp". Normaliter is het niet zo druk op de terrasjes en wordt dit werk gewoon gedaan door de bediening, maar in de zomer wordt dit baantje vaak uitbesteedt aan zomerkrachten.

~Vampiria

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:50
MrJayMan schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:20:
kaas keren in Meppel via Dactylo (bestaat dat nog?)
Is nu een grote zandvlakte ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mark. schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:06:
En voor de mensen die prijzen willen horen vwb de bollenstreek of werken aan de lopende band in het Westland(sorteren groenten etc.) Denk aan een gemiddeld netto urloon van +/-13,50 euro. :Y
Wut!? ik zat nog niet eens op de helft daarvan in mijn tijd als bollenpeller..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wij kregen per kist betaald :) Dus dan bepaalde je je eigen loon. In m'n eerste jaar heb ik 2 dagen gedraaid van 13,00 (gulden!) per dag (8 uur, en nee, zo oud ben ik nog niet ;)), was nog te jong en teveel afgeleid door de kittens die er rondliepen. De jaren daarna kon ik echt wel 'n leuk zakcentje verdienen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee