P2B CPU Mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 11:25

damswer

mSW - LU since 2005

Topicstarter
Welke CPU's met welke snelheden kan ik op dit bordje plaatsen. Momenteel een P3-500, maar kan het allemaal nog sneller??
Bios 1012 op het moment.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
ik heb ook hoger geprobeerd, maar de p2b kan niet alles meer aan. Het gaat niet alleen om de bios versie geloof ik, maar ook de revisie van het bord zelf (staat ergens tussen de isa en pci sloten).
Check deze site:
http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Doe ff een search. Dit topic is een paar dagen geleden in een andere thread al uitgebreid behandeld.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
zie de link van ctechnet!!, en ik heb een p2b-f en op moment een p3 850 erop, maar een p3 800eb wil ook, op 1,65volt, dat is dus de vraag of die dat kan leveren.. maar als die een eb kan , kan die ook tot 1ghz.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Zie asus site germany, wordt uitgebreid ingegaan op de mogelijkheden van je mobo. Is niet eenvoudig, het hangt nl af van de revisie van je mobo en dan kan je een bepaalde code checken op je mobo om te zien wat ie aankan. Mijn p2b-f kon bv geen coppermine procs aan, als ik em een maandje later had gekocht waarschijnlijk wel.

• damswer

damswer

mSW - LU since 2005

Topicstarter
het is een gewone P2B, en ik ga even die links doorspitten. Tot zover alvast bedankt mensen!

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Heb er in gehad: C700@875@1,9V. Zit nu in: PIII 850E@980@1,85V. Wordt 37 graden Idle en 59 graden als ie moet werken. Als ik een echte cooler heb (duz niet een standaard intel) gaat ie naar 1055@1.95V.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 19:47 schreef Burat het volgende:
Heb er in gehad: C700@875@1,9V. Zit nu in: PIII 850E@980@1,85V. Wordt 37 graden Idle en 59 graden als ie moet werken. Als ik een echte cooler heb (duz niet een standaard intel) gaat ie naar 1055@1.95V.
Welke slocket heb je dan?
Want ik begrijp dat een P2B niet onder de 2.0 volt wil...
Heb er zelf ook 1 en wil em een CPU van 1Ghz of meer laten draaien

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Die van Asus :).

Enne: de P2B wil best onder de 2Volt.. Sterker nog: hij wil best tot 1.5 Volt, als je de goeie rev. hebt. Zoek maar ff, er heeft een aantal keer iets over op GoT gestaan.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
misschien kan je slot 1 --> socket 370 converter het niet aan (onder de 2 volt dan). Dan is ie wel brak, maar ligt het natuurlijk daaraan :P

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 12:11 schreef anthonov het volgende:
Doe ff een search. Dit topic is een paar dagen geleden in een andere thread al uitgebreid behandeld.
en dan zijn er natuurlijk nog de 22 pagina's met topics die je krijgt wanneer je P2B in search engine intypt |:(

:(

http://gathering.tweakers.net/forum/find

...

• damswer

damswer

mSW - LU since 2005

Topicstarter
ik heb het gemerkt in de search ja....
Maar toch bedank ik iedereen die niet meteen
op de kast is geklommen ;))

Het licht dus aan de rev van me boardje.. een loeren of ik wat ken vinden.

Hoe klok je hem verder op [zal ook wel ergens staan.. maargoed]?? Is het iets met die 4 jumpers die erop zitten??

Verwijderd

Hoe klok je hem verder op? Via de jumpers natuurlijk als je dat bedoeld
Mijn Asus P2B-Vm loopt tot 133 mhz FSB
en mijn huidige pentium 3 500 loopt stabiel op 575, ga er aankomende week verder mee spelen...

Succes
Pagina: 1