Toon posts:

Acer Aspire netwerkkaart aanzetten?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 363611

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb al een tijd op mysterieuze wijze geen wlan adapter meer, en krijg hem ook niet meer terug. Kan iemand hier mij misschien helpen? Normaal gezien zou ik met de FN toets+ F3 mijn bluetooth en wifi adapter aan/uit kunnen zetten, bluetooth werkt wel, wifi niet.

Specificaties:
Acer Aspire 5741G
Intel Core i5 processor 430M
NVIDIA GeForce GT 320M
6GB MEM
640 GB HDD
Acer Nplify 802.11b/g/n

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Systeemherstel naar een moment toen hij nog wel werkte.
Op de website van Asus de Broadcom drivers gedownload.
De kaart staat ook niet meer bij apparaatbeheer.
Windows 7 opnieuw geinstalleerd, geen effect.

Conclusie
netwerkkaart stuk? Iemand nog een foefje wat ik kan proberen zodat ik mijn adapter weer kan inschakelen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb dit onderwerp bij overige hardware neergezet aangezien ik niet weet waar dit onderwerp exact thuishoort.

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook geprobeerd om via services.msc (uitvoeren) de WLAN config op automatisch en gestart te zetten, heeft geen effect

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Kijk eens in het BIOS of er een optie voor de netwerkkaart is die op 'Disabled' staat. Probeer eens op te starten met een Ubuntu LiveCDtje en kijk of hij daar wel werkt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Topicstarter
In de bios is geen optie voor de netwerkkaart. Ty. Zal het ubuntu gebeuren nu even proberen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

lier

MikroTik nerd

Veel notebooks hebben een fysieke wifi aan/uit schakelaar, heeft de Acer dat ook?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik weet niet of de kaart makkelijk toegangkelijk is of dat je de laptop er voor uit elkaar moet schroeven, maar je kan even kijken of hij nog wel goed in het slot zit.

Desktop | Server | Laptop

Topicstarter
De acer heeft een FN knop combinatie, deze loop ik keer op keer in te duwen, maar geen effect. De Bluetooth en Wireless zitten op dezelfde knop, normaal zou ik kunnen kiezen welke ik aan zou willen zetten, nu kan ik echter alleen de Bluetooth aan/uit zetten.

Ik heb waarschijnlijk nog garantie op de laptop ( februari gekocht), bij Saturn. Vervalt mijn garantie niet wanneer ik hem openschroef? Want ik zou het inderdaad wel eens willen bekijken.

Topicstarter
Ik heb de laptop net opengeschroefd, mijn Broadcom BCM943225HM heb ik gevonden, losgeplugd en weer vastgemaakt. Geen effect. Zal nu proberen om nog iets met de drivers te gaan kutten en anders ben ik bang dat ik morgen toch even langs de winkel ga.

Iemand anders nog suggesties?

Alvast bedankt!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 13:17
Jep, typisch Acer dit.

Je moet de Acer eMpowering framework en Acer eNet management software installeren... dan doet 'ie het opeens.

Vraag me niet waarom...

Topicstarter
Ik hoop zo dat je gelijk hebt

Topicstarter
Op de site van asus doe ik: >Drivers en downloads>Notebooks>Aspire>5741G>Applications, hierbij zie ik Alleen de power manager staan en launch manager. Beide zijn geinstalleerd, nog geen effect. zal de drivers nog eens opnieuw installeren.

Topicstarter
FYI ik zie dus bij mijn pc geen eMpowering framework+ eNet management software staan (en neem aan dat ze dus niet nodig zijn? of zit ik ernaast?) Heb wel een framework gedownload alleen zegt deze vrij snel dat t besturingssysteem niet word ondersteund.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:04

DaRoot

Some say...

Heb in mijn ICT leven al aardig wat Acers opnieuw geïnstalleerd, het framework is voor zover ik weet in enkele gevallen nodig om de knoppen te laten werken.. ten allen tijde moet de netwerkkaart gewoon zichtbaar zijn in apparaatbeheer.. Zo niet --> checken of ie er goed in zit / kaart stuk / slot defect

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Topicstarter
Ok, dan is het 1 van de laatste gevallen. Kaart stuk/slot defect, heb de aansluitingen gecontroleerd namelijk. De WLAN is in apparaatbeheer niet te zien. Dan keer ik morgen naar de winkel met de laptop. Bedankt iedereen:)

Topicstarter
Garantie doet hopelijk wonderen:)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:04

DaRoot

Some say...

succes met Acer garantie.. je krijgt het vaak wel... uiteindelijk.. na heel lang wachten meestal..
trek voor de zekerheid een image backup van je laptop,

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Topicstarter
Ja dat had ik op voorhand al gedaan. Bedankt voor alle info.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 13:17
Nee, nee en nog eens nee! ;)

Geloof me nou maar, installeer die Acer software zoals ik aangaf en het werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee