Anoniem: 191562

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandeweek een mooi nieuw systeem gekocht. Alles werkt als een zonnetje behalve HDMI naar mijn televisie.

Het probleem is als volgt:

Er komt een hdmi kabel uit mn televisie. Als ik die in de grafische kaart (Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5) steek voordat ik de pc aanzet, dan blijft windows hangen op het scherm dat je krijgt, vlak voor je bij je desktop ben zeg maar. Dan móet je resetten.
Als je de hdmi kabel in de kaart steekt als windows al draait, dan hoor je een raar geluid (uit de speaker) en gaat het beeld op zwart. Als je de kabel er dan weer uit trekt, dan gaat-ie weer terug naar het goede beeld en kun je gewoon weer verder..

De meest recente nvidia driver is geinstalleerd.
De hdmi verbinding werkt wel prima tussen onze laptops en de tv..

Asrock P67 Pro3
Intel Core i7 2600K
Asus ENGTX 570 DCII/2DIS/1280MD5
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2 8GB
MS Win7 Home Premium 64-bit

Iemand een idee of een oplossing?

BVD & MVG

Dennis

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 191562 op 11-05-2011 17:42]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een en ander klinkt alsof je televisie als primaire scherm staat ingesteld. Heb je als je de hdmi-kabel in je pc doet en dan de pc opstart, niet gewoon het inlogscherm op je tv staan? En als je 'm als de pc al draait erin steekt, verplaatst het beeld dan niet gewoon naar de tv?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Topicstarter
Nee, geen enkel beeld op de tv. In beide gevallen niet. Je blijft de screen saver van de tv zien met de mededeling dat er geen signaal is..

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 17:50

Swordlord

Act first, think never

Hoeveel monitoren heb je aan je systeem? als je 2 al hebt aangesloten via DVI dan kan de TV er niet meer bij.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ok. Welke resolutie stuur je naar de tv? :)

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Topicstarter
Ik gebruik vooralsnog 1 monitor via dvi.

Resolutie heb ik nog niet kunnen checken omdat, als het verbonden is, ik geen beeld heb en niets kan niets kan uitvoeren..
Of kan ik dit vantevoren instellen? Voor zover ik weet komen de opties pas als het beeldscherm aangesloten en herkend is..

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 21:17
Anoniem: 191562 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:21:
Ik gebruik vooralsnog 1 monitor via dvi.

Resolutie heb ik nog niet kunnen checken omdat, als het verbonden is, ik geen beeld heb en niets kan niets kan uitvoeren..
Of kan ik dit vantevoren instellen? Voor zover ik weet komen de opties pas als het beeldscherm aangesloten en herkend is..
Kan je er niet gewoon even een 2e beeldscherm aan hangen zodat je in je NVIDIA settings alles kan regelen?
Je hoeft om een beeldscherm aan te sluiten volgens mij niet opnieuw op te starten want dat doe ik zelf ook nooit :P

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Moet jij je aanmelden met login/pwd?
Dan lijkt het alsof hij hangt, maar dat het loginscherm op het '2e monitor' aanwezig is, alleen die is dus dan niet aangesloten.

Je moet denk ik even in het nVidia c_panel de settings juist zetten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik mis nog één ding en dat is watvoor tv heb je? Ik heb bijvoorbeeld een samsung beeldscherm en als ik na een nacht me PC aan zet is er niks aan de hand. Wil ik midden op de dag opnieuw opstarten dan kan het zijn dat mijn beeldscherm niet reageert. Dan moet ik eerst het beeldscherm uit en weer aan doen. Daarna ziet het beeldscherm het signaal en kan ik verder computeren.

Misschien moet je ook eerst je TV aan en uit zetten voordat je TV reageert?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee