Anoniem: 359619

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een Asus G60Jx met een Intel I5 430 CPU.

maar nu komt het op CPU-Z geeft hij aan dat het socket 989 is.
maar kijk ik via de site van Intel zelf dan staat er 988.

ik zou er graag een I7 willen in plaatsen aan gezien dat deze Type van Asus ook is uit gebracht met een I7

waarom wil ik het vervangen omdat ik te veel aan de snelheid van mij pc ben gewend en de snelheid van men I5 CPU begint voor mij sloom te worden.

wie heeft hier iets op

MVG wesley

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een i5 "sloom" :?

Definieer eens wat jij exact "sloom" vindt - het verschil tussen een i5 en een i7 is niet enorm groot tenzij je dingen doet waar je die twee extra cores echt in gebruikt. Als je zegt dat een PC met Core i5 "sloom" aanvoelt klopt iets niet, dat ligt vrijwel zeker niet aan de CPU.

Ik zou veel eerder kijken naar je software (clean install doet vaak wonderen) en naar je harddisk: het verschil tussen een 2.5" HDD en een SSD is als dag en nacht - voor m'n werk heb ik een Core i5 laptop met HDD, en prive heb ik een C-50 netbook (AMD 1GHz Ontario platform geval) met SSD. De Core i5 is in iedere benchmark letterlijk vier keer zo snel als de C-50, toch voelt mijn privelaptop sneller aan door de SSD.

Kortom: beschrijf eens exact wat jij onder "sloom" verstaat en hoe/in welke programma's je dat merkt. Dan kunnen we je zinnig advies geven :o

Soittakaa Paranoid!

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:46:
Een i5 "sloom" :?

Definieer eens wat jij exact "sloom" vindt - het verschil tussen een i5 en een i7 is niet enorm groot tenzij je dingen doet waar je die twee extra cores echt in gebruikt. Als je zegt dat een PC met Core i5 "sloom" aanvoelt klopt iets niet, dat ligt vrijwel zeker niet aan de CPU.

Ik zou veel eerder kijken naar je software (clean install doet vaak wonderen) en naar je harddisk: het verschil tussen een 2.5" HDD en een SSD is als dag en nacht - voor m'n werk heb ik een Core i5 laptop met HDD, en prive heb ik een C-50 netbook (AMD 1GHz Ontario platform geval) met SSD. De Core i5 is in iedere benchmark letterlijk vier keer zo snel als de C-50, toch voelt mijn privelaptop sneller aan door de SSD.

Kortom: beschrijf eens exact wat jij onder "sloom" verstaat en hoe/in welke programma's je dat merkt. Dan kunnen we je zinnig advies geven :o
naar mij gevoel is hij sloom laten we het zo zeggen

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat zegt niets. Je moet uitleggen waar je laptop preccies sloom is. Browset hij traag? te lage framerate? Het opstarten duurt 2 minuten? Het renderen duurt naar jouw mening te lang?

Alleen in die laatste situatie heb je echt voordeel bij een i7. En zelfs dan is het nog maar de vraag of dat het geld waard is: een SSD is imo een veel en veel betere keuze.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-05-2011 17:51]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 01:49

F.West98

Alweer 14 jaar hier

of heb je zelf soms een oc'ed i7 2600K? (zeg eens wat je in de pc hebt?)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Weet je zeker dat de laptop een andere CPU accepteert? Qua bios enzo?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Topicstarter
F.West98 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:52:
of heb je zelf soms een oc'ed i7 2600K? (zeg eens wat je in de pc hebt?)
nee ik heb een I7 930 op 3,8Ghz draaien maar ik zou graag een I7 in men laptop willen, voor al vind ik het verschil heel groot in het laten van map's in games vergeleken met men desktop.
en een SSD is geen op losing voor mij ik vind dat je nog teveel betaald voor te weining opslag en ik download nog wel veel met men laptop duss SSD is geen oplossing er voor.

laptop is nog al een stuk zuiniger dan men desktop

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 15:52
Je processor zal waarschijnlijk weinig helpen bij het sneller laden van de maps... Houd je performance tab maar eens open, en kijk of je CPU wel 100% gebruikt wordt tijdens het laden, waarschijnlijk is het eerder je geheugen/harddisk/videokaart (pre-renderen van textures e.d.)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Laden van maps in games heeft niks te maken met processor. Een singlecore van 1GHz doet dat net zo snel als een 990x. Dit hangt af van je harde schijf. En is een SSD zo duur??? pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Het laden van maps gaat traag vanwege de trage harde schijf in alle laptops, niet omdat de CPU het niet bij kan benen..

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55

Flappiewappie

Hier nog meer

Gooi er een SSD en koop een NAS voor je downloads/opslag.

Duizend keer betere investering dan een processor upgrade in een laptop....

Hier staat wat

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 23:30
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:04:
Het laden van maps gaat traag vanwege de trage harde schijf in alle laptops, niet omdat de CPU het niet bij kan benen..
Dit dus. Kunnen in jouw laptop geen 2 HD's? Dan zou je misschien een SSD voor spellen kunnen gebruiken en een voor windows.

• Rann
  • Laatst online: 31-05 15:52
Tape er eventueel een externe SSD aan..heh ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rann schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:06:
Tape er eventueel een externe SSD aan..heh ;)
Zinniger: een externe HDD. Dan kun je een goedkope 3.5" HDD van een paar TB gebruiken voor opslag, terwijl je SSD je OS en programma's bliksemsnel laat starten.

In ieder geval is het duidelijk: een andere CPU gaat echt niets verbeteren :o

Soittakaa Paranoid!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:24
Een SSD is te duur maar een I7 Quad Mobile kan wel?
Ik bezit een Envy 15 met een i7 Q720 welke een 320GB HD heeft.
Mijn andere laptop is een oude Lenovo N200 3000 met een T8100 en en oude OCZ Apex SSD.
Geloof me, de Lenovo voelt een heel stuk sneller aan puur door de drive.

Een hoog geclockte I5 is niets langzamer dan een I7.
Ik gebruik mijn Envy voor zBrush plus Renderen en daar is een I7 iets sneller mee.
Met standaard taken is een I5 in het voordeel door de hoge klok snelheid.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 15:39
Welk model heb je precies?
Dikke kans namelijk dat er een tragere 5400rpm schijf in zit.
Dat is waarschijnlijk dan de reden dat je maps langzaam laden.

Computer says no

• foxofinfinety
  • Laatst online: 25-04 19:40
heb je toevallig deze?:
http://www.laptopshop.nl/...84/asus-g60jx-jx032v.html
als het die is licht het wel aan de HD, die is, in dat model, 5400RPM.

als je er een 7200RPM HD met 16/32MB cache in zet word hij ook al een stuk sneller.
natuurlijk lang niet zo snel als een SSD, maar als een SSD te duur is is het wel in elk geval een verbetering.
er zijn wel ook uitvoeringen met 7200RPM.

maar om toch je originele vraag te beantwoorden, hoewel ik toch echt aanraad het geld niet uit te geven aan die i7, hier heeft iemand de CPU wel upgradede, naar een i7-820: http://forum.notebookrevi...-no-upgrade-possible.html maar er staat niet bij hoe veel het helpt, maar hij melde wel blij te zijn met de upgrade, maar de CPU upgraden helpt pas als die ook inderdaad 100% gebruikt word.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wacht ff... een SSD is te duur, maar een nieuwe CPU van een paar honderd euro is dat niet?
Reken wel dat er geen normale desktop CPU in gaat he? mobile varianten zijn in de regel nog eens een keer zo duur als hun desktop broertjes.
Als een i7 voor een desktop 200 euro kost, wisselt een mobile variant voor 400 euro van eigenaar. Retail prijzen op die krengen zijn niet mals!

En daarbij, heeft de TS ooit een SSD in actie gezien? Ik denk van niet, gezien dat echt de upgrade met stip op nummer één is voor 90% van de situaties.
De harddisk van elke PC en/of laptop is een bottleneck. Dat is echt het enige component waar een computer tegenwoordig z'n meeste tijd aan verspilt vanwege de wachttijden.

In laptops zijn de harddisks al helemaal drama. Die zijn nog eens een keer zo langzaam als een desktopmodel. Ookal prak je er een 7200rpm diskje in, dan voelt het nog sloom.
Zelfs een RAID0 van twee 7200rpm laptopharddisks schiet voor geen fuck op (trust me, dat draai ik nu nog. m'n SSD gaat binnenkort in actie komen)

Voor het geld wat je besteed aan een i7 mobile koop je ook een SSD van 200+ GB groot met een Sandforce controller er in.
Misschien heb je de benchmarks gezien en de techspecs van de fabrikanten, maar die getalletjes staan in het niet bij het effect. Als je nooit eerder een SSD in actie hebt gezien, zal je onderkaak op de vloer liggen, zo ver gaat je mond open van verbazing.

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik weet niet waar je het allemaal vandaan haalt.
Maar er zijn al zo veel benches die bewijzen dat een SSD op dit moment de beste upgrade is voor het sneller maken dan het systeem, velen malen beter dan een nieuwe processor of geheugen.

Je zou eventueel kunnen kijken of je de ODD kunt vervangen door een HDD caddy, waar je een SSD in kunt plaatsen ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee