• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb de volgende setup:

Saphhire 6950 Flex
5x 2443BW monitor DVI

Ik krijg eyefinity prima aan de gang met de volgende configuratie:

2x DVI , 1x HDMI

Wil ik echter 5 schermen aansluiten dan moet ik grijpen naar de 2 DP's. Dus, 2x een actieve Sappire DP->DVI adapter gekocht en gaan ..

De montioren werken alle 5 (mirror) maar eyefinity weigert te werken met 5 monitoren.. in alle wizards kan ik max 2x2 kiezen ?!

Heb ik iets over het hoofd gezien? kan die kaart geen 5x1 eyefinity aansturen ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te zien draait die kaart in eenzelfde config als m'n 6870 met 2x DVI, 1x HMDI en 2x displayport. Het is niet mogelijk om 2x DVI en 1x HDMI tegelijkertijd te gebruiken. Het is 1x HDMI en 1x DVI, of 2x DVI, maar niet alle 3 tegelijkertijd.
Aan deze kaart kun je dus max 4 monitoren hangen in eyefinity, wil je een kaart met 5 monitoren dan zul je een andere moeten kopen, die er nog een displayport bij heeft bijvoorbeeld.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:31
http://www.sapphiretech.c...roduct/?psn=0001&pid=1099
AMD Eyefinity technology maximises your field of view across up to three displays

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 21:32
Dus dan heb je nog geluk dat er 4 werken eigenlijk?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

2x DVI + 1x HDMI gaat wel werken volgens de site, volgens hun flex begrippen, maar er staat niets over het feit dat je dan de displayports ook nog kan gebruiken. En volgens mij zet hij dan het signaal intern om van 1 van de displayports naar je HDMIpoort. Hoe dan ook, een 5-monitorsetup gaat het niet worden denk ik.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:15:
2x DVI + 1x HDMI gaat wel werken volgens de site, volgens hun flex begrippen, maar er staat niets over het feit dat je dan de displayports ook nog kan gebruiken. En volgens mij zet hij dan het signaal intern om van 1 van de displayports naar je HDMIpoort. Hoe dan ook, een 5-monitorsetup gaat het niet worden denk ik.
Fail, hoe ga ik dit oplossen dan? Zijn er wel 6950's die 5 schermen kunnen aansturen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij heb je een speciale uitvoering nodig wil je meer dan 3 schermen gebruiken met Eyefinity. Je bent dan een Eyefinity 6 kaart nodig om 5 (max.6) schermen aan te sturen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wimo. schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:18:
[...]

Fail, hoe ga ik dit oplossen dan? Zijn er wel 6950's die 5 schermen kunnen aansturen?
Andere kaart kopen. Of genoegen nemen met 4 monitoren.

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 22:15
Als het echt om op 5 schermen te gaan gamen kan je idd denk ik alleen gaan voor een Eyefinity6 kaart.

Als het puur voor meer bureaublad ruimte/meer werkruimte is kan je toch ook een 2e videokaart erin doen?

(mits je moederbord dit ondersteund natuurlijk)

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Het leuke is dat ik wel gewoon 5x1 in windows aan de gang krijg. Dat werkt, maar een eyefinity groep van 5 kan ik niet maken.

Anoniem: 399892

Deze Ondersteunt max. 6 schermen. Hij neemt alleen wel 3 slots in beslag en is een HD6970

Eyefinity laad meerde beeldschermen werk als 1, dat is anders dan bureaublad uitbreiden van Windows.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 399892 op 11-05-2011 18:29]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Anoniem: 399892 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:28:
Deze Ondersteunt max. 6 schermen. Hij neemt alleen wel 3 slots in beslag en is een HD6970

Eyefinity laad meerde beeldschermen werk als 1, dat is anders dan bureaublad uitbreiden van Windows.
Dan zal deze ook wel werken?

http://www.asus.com/Graph...es/EAH6950_DCII2DI4S2GD5/

Dan heb ik alleen nog één DP->DVI adapter nodig toch. Iemand interesse? Mag voor weinig weg :P

edit: balen, ding heeft normale DP poorten en ik heb hier 2x mini dp -> DVI

[Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 11-05-2011 19:01]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Het is gelukt!

10.12A drivers en ineens was er 5x1 bij.. ziet er fantastisch uit alleen heeft de 2xDP last van tearing, maar dat is wist ik al.. :/

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
En hier het resultaat:

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:18

Quad

Doof

Damn nice setup!
Mijn complimenten!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
Heb je uberhaupt niet wat meer GPU power nodig voor 6000x1920 (+bezel correctie)?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Nog niet .. speel crysis 2 en TF2 gewoon op 6250x1920

[Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 12-05-2011 10:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Misschien wel interessant om te weten voor diegene die dit na willen doen.

Doe het niet!

Eyefinity staat gewoon nog in de kinderschoenen. Ik ondervind de volgende problemen :

- 5x1P wordt niet gezien door de drivers hoger dan 10.2A (Logisch?!)
- Indelen van desktops is een drama.. de CCC heeft een eigen wil en weigert vaak een bepaalde volgorde
- Tearing over schermen, vooral bij 5 schermen
- Switchen tussen eyefinity/extended desktop zorgt ervoor dat de schermen kantelen en in de verkeerde volgorde staan :/
- Profiles switchen werkt niet met eyefinity / extend

Drama drama drama dit ..

[Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 13-05-2011 08:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
kun je niet powerstrip gebruiken om je desktop in te delen? hoor va nmeerdere mensen dat dit goed werkt.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07
Je rapport dat dit een drama is, maar officieel wordt 1x5 niet met deze kaart toch ondersteund?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 21:20
Sowieso werkt 5x1 pas officieel sinds 11.3 volgens mij? Ik heb het zelf nog niet getest, 3x1 is tot daar aan toe, maar 5x1 is wel heel erg niche. De HD 6900-serie zou het moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Sinds 10.12a wordt het wel ondersteund. Vanaf 10.12a niet meer .. iedere versie na 10.12a heeft de ondersteuning niet meer. De 6950 Flex zou het gewoon moeten kunnen evenals de 6970/90 maar zolang AMD het tegenhoudt heb je gewoon pech.

Technisch gezien werkt het.

code:
1
2
3
4
AMD Catalyst driver 10.12a Hotfix Feature:

AMD Catalyst driver support for systems running Windows® 7 / Windows Vista® with an AMD Radeon™ HD 69xx series graphics card installed
    Includes support for 5x1 AMD Eyefinity display configurations

[Voor 34% gewijzigd door Wimo. op 13-05-2011 14:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 11:07
Persoonlijk zou ik het al puur niet trekken door de nare overgangen, maar het lijkt me wel leuk voor even (15 minuten)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee