Toon posts:

Dell studio 1558 overhit = blijvende schade?

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Na dat mijn laptop die ik nu een half jaar heb meerdere keren zo maar uit viel ben ik gaan zoeken naar de oorzaak.
Ik merkte al dat mijn fps in game op niet te voorspellen momenten dropte. Daarnaast werd de laptop loei heet. Of te wel over verhitting. Nu vond ik op de dell site de precieze omschrijving van mn probleem: blijkt dat er iets mis zit in mn bios versie en dat de fan niet ingeschakeld wordt.
En nu mijn vraag:
Kan mn laptop blijvende schade hier aan over hebben gehouden?
Zo ja hoe kom ik daar achter?

Ik ga er vanuit dat het na het updaten van de bios is opgelost maar het komt er op neer dat de temperatuur nogal wat keren te hoog is geweest.

There is no difference between extreme oppositions.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:08
Er zit een over verhittings beveiliging ingebouwd. Als hij echt te heet was geworden, dan was hij wel uitgevallen. Ik denk dat je eventuele schade pas gaat merken naarmate de tijd vordert.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hoe kom je er eigenlijk bij dat er blijvende schade kan zijn? Heb je daar al iets van gemerkt?

Anoniem: 344302

Als de fps dropt, kan dat dan niet komen omdat de cpu/gpu terugklokken omdat ze te warm worden? En zoals als gezegd, als hij echt te heet was geworden was hij gewoon uitgegaan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 344302 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:28:
Als de fps dropt, kan dat dan niet komen omdat de cpu/gpu terugklokken omdat ze te warm worden? En zoals als gezegd, als hij echt te heet was geworden was hij gewoon uitgegaan.
Ik heb er wel eentej gezien. die was oververhitgeweest, maar dat vertelde hij ook netjes bij het aanzetten :P

Iperf

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
arvidbeheerder schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:10:
Er zit een over verhittings beveiliging ingebouwd. Als hij echt te heet was geworden, dan was hij wel uitgevallen. Ik denk dat je eventuele schade pas gaat merken naarmate de tijd vordert.
De laptop is ook uitgevallen. Staat ook in mn post. Het lijkt er op dat ik nu bij lange na niet de fps haal die ik eerst haalde en terwijl ik de settings van de game al op zn laagst heb gezet + de settings van mn videokaart naar optimale prestaties ipv kwaliteit.

There is no difference between extreme oppositions.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
Het is niet duidelijk uit je verhaal te halen of je nou de BIOS hebt geupdate of niet.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als de BIOS al is geupdate, dan zou het mij niet verbazen dat ze daarmee de kloksnelheid van de videokaart hebben verlaagd om oververhitting te voorkomen. Zeker omdat de performance nu trager is dan voorheen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee