Toon posts:

Programma ontwikkelen (transparent overlay) - welke taal?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Anoniem: 308713

Topicstarter
Dag allen,

Een korte vraag over welke programmeertaal het meest geschikt is voor een nieuw project.
Graag zouden we een programma ontwikkelen voor Windows 7. Zodra het programma opstart detecteert het je geopende browserscherm (dit kunnen er meerdere zijn) en de positie daarvan, scant de elementen die zichtbaar zijn op de website die op dat moment geopend is en maakt vervolgens - op basis van de gescande informatie - een transparante overlay en legt die `over het browserscherm heen` om extra informatie over de website te tonen.

Het programma zal slechts intern en voor zeer specifieke doeleinden gebruikt worden.

Welke programmeertaal leent zich hier het beste voor?

Dank voor jullie input.

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 15:26
Is het niet een beter idee om de URI te pakken, de pagina apart in je pagina te laden en deze vervolgens te parsen in je eigen programma?
Deze informatie kan je dan vervolgens wel weergeven in een transparante laag.

Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag geeft, maar dit lijkt me een algeheel betere opzet dan de pagina "uit te lezen" vanuit de browser :)

Anoniem: 308713

Topicstarter
naam schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:59:
Is het niet een beter idee om de URI te pakken, de pagina apart in je pagina te laden en deze vervolgens te parsen in je eigen programma?
Deze informatie kan je dan vervolgens wel weergeven in een transparante laag.

Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag geeft, maar dit lijkt me een algeheel betere opzet dan de pagina "uit te lezen" vanuit de browser :)
Ik ben er helaas op aangewezen om de informatie op de pagina visueel te scannen, in plaats van gebruik te maken van de broncode/URI... :| In andere woorden, ik moet een screenshot maken van hetgeen zichtbaar is, die informatie in een buffer opslaan en vervolgens pixel based bepaalde keuzes maken. Nogmaals, ik kan helaas geen gebruik maken van de broncode.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 308713 op 11-05-2011 16:08]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:05

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Zoals we beschrijven in Welke programmeertaal moet ik kiezen? willen we dit soort topics liever niet hebben. Er zijn legio talen beschikbaar, daar zit ongetwijfeld een taal tussen die kan doen wat je wil. Ga daar eerst eens zelf onderzoek naar doen. Een topic over de voordelen van de ene taal over de andere mag, mits het over een heel specifiek onderdeel gaat en duidelijk onderbouwd is.

edit:
RobIII wordt traag :w

[Voor 3% gewijzigd door MueR op 11-05-2011 16:30]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Welke programmeertaal moet ik kiezen?

Neem de taal die 't best aansluit bij je wensen en waar je zelf 't meest comfortabel in bent. Meer kunnen we er niet van maken. De juiste tool voor 't juiste probleem. Je kunt 't vast in Actionscript/PHP/WinBatch oplossen als je creatief genoeg bent; of 't de beste tool voor je probleem is is een tweede; alle andere, meest voor de hand liggende talen, voldoen waarschijnlijk wél.

/edit: MueR, vieze voorkruipert :( :P

[Voor 15% gewijzigd door RobIII op 11-05-2011 16:14]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee