Ik heb geen programmeer ervaring maar heb mbv Google toch een macro proberen te maken, helaas heb ik toch wat hulp nodig.
Ik heb een sheet waar dynamische data op staat. Elke rij bevat een aantal colommen. Ik wil afhankelijk van de data in de eerste colom deze rij (A:L) kopieren naar een ander werkboek en in de juiste tabel zetten. Per data type een aparte tabel.
Het aanmaken van de tabel gaat me goed af maar het toevoegen van de data niet.
Dit is de test macro die ik gemaakt heb:
Kan iemand mij verder helpen om de test data in de tabel te inserten?
---
Ik heb oa deze pagina als basis gepakt: http://www.jkp-ads.com/Articles/Excel2007TablesVBANL.asp)
Office versie: 2010
---
Ik heb mijn vraag ondertussen ook op ander fora gesteld, mocht ik daar antwoord krijgen dan zal ik deze post ook aanpassen
Ik heb een sheet waar dynamische data op staat. Elke rij bevat een aantal colommen. Ik wil afhankelijk van de data in de eerste colom deze rij (A:L) kopieren naar een ander werkboek en in de juiste tabel zetten. Per data type een aparte tabel.
Het aanmaken van de tabel gaat me goed af maar het toevoegen van de data niet.
Dit is de test macro die ik gemaakt heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| Sub create_table() Dim MyRange As Range Dim LastRow As Long Dim VAR_TYPE As String Dim VAR_TABLE As ListObject Dim VAR_TABLEROW As ListRow Dim VAR_TESTDATA As Range ' test data type (normaal uitgelezen van column 1) VAR_TYPE = "Sprint 0" ' zoek laatste rij Set MyRange = ActiveSheet.Range("A1") LastRow = Cells(ActiveSheet.Rows.Count, MyRange.Column).End(xlUp).Row ' selecteer juiste tabel On Error Resume Next Set VAR_TABLE = ActiveSheet.ListObjects(VAR_TYPE) ' maak tabel indien nog niet aanwezig If VAR_TABLE Is Nothing Then ActiveSheet.ListObjects.add(xlSrcRange, Range("$A$" & LastRow + 2 & ":$L$" & LastRow + 2), , xlYes).Name = _ VAR_TYPE Set VAR_TABLE = ActiveSheet.ListObjects(VAR_TYPE) End If On Error GoTo 0 ' Zoek test data Columns("C:C").Select Set issuefound = Selection.Find(What:="52", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _ :=xlWhole, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase _ :=True, SearchFormat:=False) ' kopieer test data Set VAR_TESTDATA = Range("A" & issuefound.Row & ":L" & issuefound.Row) ' voeg nieuwe rij toe aan juiste tabel VAR_TABLE.ListRows.add ' Selecteer laatste rij Set VAR_TABLEROW = VAR_TABLE.ListRows(VAR_TABLE.ListRows.Count) ' activeer range VAR_TABLEROW.Range.Activate ' plak de test data Set VAR_TESTDATA = VAR_TABLE.InsertRowRange End Sub |
Kan iemand mij verder helpen om de test data in de tabel te inserten?
---
Ik heb oa deze pagina als basis gepakt: http://www.jkp-ads.com/Articles/Excel2007TablesVBANL.asp)
Office versie: 2010
---
Ik heb mijn vraag ondertussen ook op ander fora gesteld, mocht ik daar antwoord krijgen dan zal ik deze post ook aanpassen