Wij zijn de laatste jaren enorm in personeel gegroeid en binnen de huidige cliënt/server omgeving krijgen we steeds meer werk aan het beheer. De tijd die we hieraan kwijt zijn willen we terugbrengen. We hebben op dit moment ongeveer 30 kantoormedewerkers.
Huidige situatie
Kunnen jullie met bovenstaande gegevens mij de juist richting op duwen? Welk virtualisatie pakket zal het beste voor onze omgeving zijn of moet ik aan een hele andere op lossing denken?
Huidige situatie
- Windows 2003 SBS server, DHCP, DNS, File, Print en Mail server.
- Roaming Profiles
- Op de werkstations is Windows XP of Windows 7 geïnstalleerd.
- Sommige gebruikers hebben alleen een mail account en benaderen deze via Outlook Web Access.
- Ook bepaalde afdelingen hebben een gezamenlijke mailbox, de gebruikers loggen hierop in via Outlook Web Access zodat ze van elkaar kunnen zien wie/wat verstuurd heeft.
- Verder hebben we verschillende mensen met een laptop. Zij maken verbinding met de Exchange server via RPC over HTTPS.
- Gebruikers die thuis moeten werken loggen in via remote web workplace en moeten hun computer hiervoor op de zaak aan laten staan.
- Gedeelde agenda.
- Veel werk bij het aanmaken van een account voor een nieuwe medewerker. Dit willen we remote kunnen doen. Dat luk nu ook wel maar dan moet je eerst gaan bellen of er een computer vrij is waarop je kan inloggen.
- Veel gebruikers wisselen regelmatig van werkplek/functie, dit brengt ondanks het gebruik van roaming profiles weer extra werk met zich mee.
- Gebruikers die eens per week ergens anders zitten en vervolgens op die andere plek ook een computer moeten hebben omdat daar normaal gesproken een laptop medewerker zit. Dit betekend een nieuwe PC aanschaffen + Office licentie.
- De mail database is op dit moment 67 GB, bij 75 GB kunnen houdt SBS 2003 het voor gezien.
- Betere manier van thuiswerken.
- Mail ophalen via mobiele telefoon.
- Openbare agenda.
- Geen dubbele licenties aanschaffen voor dezelfde gebruikers.
- Gezamelijke mailbox waarbij mensen van elkaar de verzonden items kunnen zien.
- Beter beheersbaar netwerk.
- Eenvoudig accounts aanmaken en profielen inrichten.
Kunnen jullie met bovenstaande gegevens mij de juist richting op duwen? Welk virtualisatie pakket zal het beste voor onze omgeving zijn of moet ik aan een hele andere op lossing denken?