Toon posts:

Mini Displayport to DVI-D adapter

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 376035

Topicstarter
Beste Tweakers,

In verband met Eyefinity op mijn XFX 6950 kaart, wilde ik een Mini Displayport to DVI-D adapter kopen, aangezien ik iig mini displayport moet gebruiken en ik nog een monitor met DVI-D heb. Ook moet de adapter actief zijn. Is dit correct?

Nu kan volgens mij, na op Wikipedia te hebben gekeken, het ook een Mini Displayport to DVI-I adapter zijn, omdat DVI-D ook in DVI-I past.

Ik heb op amazon.com, tweakers.net en nl.hardware.info gekeken, maar ik kon niet goed zien of de adapters betrouwbaar zijn. Ook heb ik dit forum doorzocht, maar heb niet het goede kunnen vinden. Heeft iemand misschien een aanbeveling?

Met vriendelijke groet,
DM

P.S. Oh ja, volgens mij is een female handiger dan een male, omdat ik dan gewoon een DVI kabel kan gebruiken. Is het trouwens ook mogelijk eerst een miniDP --> DP kabel te kopen en dan een DP--> DVI adapter?

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 376035 op 11-05-2011 16:27]

Anoniem: 237905

Omdat alles digitaal is, is volgens mij een normale verloop-kabel-adapter-dingetje voldoende.
Op Ebay (zoek naar "mini displayport to dvi") kosten ze 4 tot 6 euro, inclusief verzendkosten.

Dus je hebt beide DVI-D aansluitingen van je grafische kaart al bezet? En dan nog een digitale uitgang er bij? Ik weet daar te weinig van af om te weten of dat kan.

Op wikipedia wordt gesproken over een aktieve adapter, maar dat is alleen om er een analoog signaal van te maken. Aangezien jouw monitor DVI-D is, heb je met analoge VGA signalen niets te maken.
Wikipedia: DisplayPort

Natuurlijk kun je ook een mini DisplayPort naar gewone DisplayPort kopen en dan een verloop naar DVI-D.

DVI-I is een tussenvorm, die niet zo veel wordt gebruikt. Op sommige laptops werd de VGA-connector weggelaten om ruimte te besparen. Het analoge signaal kwam dan op de DVI-connector, die dus een DVI-I werd.

Topicstarter

Anoniem: 237905

Ik denk van wel.
Bij beide winkels hebben ze beide kabels/adapters, zo bespaar je dubbele verzendkosten.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik weet niet waar je 2e link naartoe gaat, maar je bent IIG een actieve DP -> DVI adapter nodig (Samen met die passieve MiniDP -> DP verloopkabel).

De goedkoopste op dit moment:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor deze reacties.

Waarom kan deze eigenlijk niet?

http://nl.hardware.info/p...nk-dvi-dongle#tab:prijzen

En dan nog een DVI kabel erachteraan.

Kan dit? Ik raak namelijk een beetje in de war.

[Voor 178% gewijzigd door Anoniem: 376035 op 13-05-2011 09:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Moet kunnen, het lijkt een actieve adapter te zijn.

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2011 09:50]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee