Toon posts:

Koptelefoon/Oordopjes voor onderweg en thuis

Pagina: 1
Acties:

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01 22:44
Na anderhalf jaar gebruikt te hebben gemaakt van mijn Sennheiser CX-300 in-ear oordopjes is er helaas eentje kapot gegaan. Daarnaast was ik al enige tijd op zoek naar wat nieuws, omdat ik enkele eisen had waar de CX-300 niet meer aan voldeed. Het grootste nadeel: ik vond lange tijd aaneen luisteren na een tijd(~1,5-2 uur) vermoeiend worden, niet zozeer het draagcomfort, ik voelde de oordopjes nauwelijks zitten, maar meer op een andere manier vermoeiend :9 Moeilijk uit te leggen en zeer persoonlijk, dit had ik ook met eerdere oortjes.
Toen ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws en kwam ik toevallig terecht bij het grote aanbod koptelefoons, enkele voordelen hiervan hebben mij doen besluiten voor een koptelefoon te gaan.
De eisen voor koptelefoons zijn als volgt:
  • Robuust, ik zal ze veel mee nemen en onderweg beluisteren.
  • Niet te groot in omvang, goed draagbaar.
  • Sober design.
  • Redelijke geluidskwaliteit, het moet goed klinken maar ik ben niet heel veeleisend. Daarnaast zal ik er vooral mp3tjes via mijn telefoon/computer mee luisteren.
  • Het geluid moet niet voor omstanders hoorbaar zijn, ik heb hier zelf een hekel aan als ik het van andere mensen hoor, vandaar.
  • Afsluiting van de omgeving is niet erg, ik ben hier al aan gewend met mijn huidige in-ears en er zijn soms grote voordelen aan. Daarnaast fiets ik met muziek in nooit in drukke gebieden.
  • Het liefst 1 draad, niet noodzakelijk.
  • Bij voorkeur inklapbaar, zeker niet noodzakelijk.
  • Rond de 50 euro, minder is mooi meegenomen, meer mag mocht het nodig zijn.
Na wat research kwam ik op de volgende modellen uit:Van deze modellen voldoet de AKG Mini K 450 op het eerste gezicht het best aan mijn wensen: goed draagbaar, inklapbaar, 1 snoer, etc. Wel iets boven het budget maar ik ben bereid meer te betalen als het wel precies is wat ik wil.

Graag zou ik van tweakers met wat meer ervaring op het gebied van audio horen wat hun ervaringen zijn met geluidskwaliteit, degelijkheid, enzovoort van bovengenoemde modellen. Daarnaast hoor ik graag van modellen die ik misschien over het hoofd heb gezien en het aanraden waard zijn.

Alvast bedankt voor de moeite!

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33

Mavamaarten

Omdat het kan!

De Sennheiser HD 202 II valt dan in elk geval al af. Het is een hele goeie koptelefoon voor zijn prijs, maar zo enorm goed zit hij niet en hij voldoet niet 100% aan je eisen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

PX100 (II) Zoek maar wat reviews. Geweldig geluid voor de prijs. Alleen de snoer is wat gevoelig voor schade. Die is wat aan de dunne kant waardoor hij wat kan scheuren...

pricewatch: Sennheiser PX 100-II (Zwart)

De foto die bij de PX200 - II staat is van de PX100 II. Zoek maar op google.

Het enige probleem is dat het wel een open klankkast heeft. Waardoor je dus wel last hebt van dat "lekkende" geluid. Als je hem op normaal volume zet en ernaar luistert heeft niemand om je heen last van het geluid. Ik heb zelf de voorganger. Perfect ding en erg stevig. Hij ziet er fragiel uit maar dat is hij zeker niet!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Anoniem: 215257

Ik zou iets buiten nederland zoeken. Bijvoorbeeld http://xears.com/de/Xears...C5%BC%CB%9Drer_74.htmldie je nu voor 25 euro (+8 euro verzendkosten) kan kopen met coupon KLANGFUZZIS

Not sure of je nou wel of niet naar oordoppen zoekt aangezien het wel in de titel staat maar niet in de OP

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 11-05-2011 12:37]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43
Tijdens een speurtocht naar wat er oa voor goedklinkende in-ears zijn, naast de bekende merken, kwam ik ook reacties tegen over de M9 van Meelectronics, met daarbij dat deze vrij stevig zouden zijn. Verder geen ervaringen mee... Kosten geloof ik een 20 euro.

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:08
Qua audio ben ik geen expert, maar ik ben wel een bezitter van de K-518DJ. Ik vindt het een goed koptelefoon, voldoet aan al je eisen. (design is persoonlijk, ik vind hem er wel oke uitzien) Ik ben er erg tevreden mee, het enige minpuntje is dat hij aardig strak op je oren zit, zodat je in het begin wel ff moet wennen, maar daarna heb je er weinig last van.

• Chad Chubatcha
  • Laatst online: 07-01 22:44
Bedankt voor de snelle reacties :)
Joukea schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:17:
Qua audio ben ik geen expert, maar ik ben wel een bezitter van de K-518DJ. Ik vindt het een goed koptelefoon, voldoet aan al je eisen. (design is persoonlijk, ik vind hem er wel oke uitzien) Ik ben er erg tevreden mee, het enige minpuntje is dat hij aardig strak op je oren zit, zodat je in het begin wel ff moet wennen, maar daarna heb je er weinig last van.
Oké, goed om te horen. Het enige nadeel voor mij zou nog kunnen zijn dat ze wat aan de grote kant zijn.
Inmiddels ben ik via de AKG Mini K 450 terechtgekomen bij de AKG Mini K 430. Deze valt perfect in het budget en voldoet aan alle eisen. Ik wacht de reacties in dit topic nog even af, anders wordt het de AKG Mini K 430

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Chad Chubatcha schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:23:
Bedankt voor de snelle reacties :)

[...]

Oké, goed om te horen. Het enige nadeel voor mij zou nog kunnen zijn dat ze wat aan de grote kant zijn.
Inmiddels ben ik via de AKG Mini K 450 terechtgekomen bij de AKG Mini K 430. Deze valt perfect in het budget en voldoet aan alle eisen. Ik wacht de reacties in dit topic nog even af, anders wordt het de AKG Mini K 430
Dat is een on-ear koptelefoon. Daar moet je heel erg mee uitkijken! Die zijn bijvoorbeeld op de fiets en in het OV erg gehorig omdat ze niet 100% netjes op je oor gaan zitten! Dit komt door het ontwerp van het kussentje die erop zit. Door de bolling zit hij er net omheen. Zowel windruis gaat er dus makkelijk in en gaat hij suizen en ook in het OV lekt hij erg gemakkelijk geluid! Ook al is hij gesloten!

Wat uiteindelijk veel uitmaakt voor de karakteristiek in je koptelefoon is de muziek die je luistert! Dat is dus ook belangrijk om mee te nemen in je oordeel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Zelf ben ik erg fan van de Skullcandy hoofdtelefoons. _/-\o_
Deze zitten erg lekker (ik heb er 3 thuis).
De geluidskwaliteit is erg goed, vooral de bass is erg aanwezig.
Ik kan je deze daarom van harte aanraden.
Mijn persoonlijke favoriet is de Hesh Electric Animal :P
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je muzieksmaak, wat er goed bij past.

Mvg

• Leetness
  • Laatst online: 06-06 08:43
Ook ik heb zeer goede ervaringen met skullcandy koptelefoons.
Mijn eerst was een Lowrider, toen ik deze koos heb ik hem in de winkel mogen proberen, en kreeg van de verkoper complimenten dat hij mooi bij mijn groene broek pastte :p
De geluidskwaliteit is erg goed te noemen en de bouw zeer degelijk, en natuurlijk ook in een ander kleurtje mocht je dat willen. Na mijn ruige wintersportvakantie waren ze helaas kapotgegaan, (valpartij met snowboard).
Nu gebruik ik voor thuis al een tijdje de Bose QuietComfort 15, wel een tijdje voor moeten sparen maar hij is het waard!
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen bij het maken van een keuze :)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 17:36

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb zelf geen ervaring met de SkullCandy koptelefoons maar hoor toch van veel mensen dat ze overpriced zijn omdat design voorgaat op geluid dat je voor dezelfde prijs beter een ander merk kan kopen.

Ik heb zelf een SennHeiser HD 465 maar gebruik deze vooral thuis, en is denk ik iets te groot voor op de fiets (al heb ik het wel gedaan).

Het grote voordeel van deze koptelefoon (naast de audiokwaliteit) is dat de snoer vrij makkelijk te verwisselen is zodat die fijne kabelbreuken een stuk goedkoper op te lossen zijn. Helaas staat hij niet meer in de pricewatch :(

Maar een tip van mij dus: Een koptelefoon met afneembare kabel is fijn ;)

Last.fm | Code Talks

• Verderf
  • Laatst online: 02-06 12:24
http://www.zagg.com/audio/index.php
Heb deze zelf laatst gekocht voor mijn Iphone

-In ear
-Sterk draad (gevlochten+plastic mantel)
-Mooi design
-goed geluid :)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Als je slim bent blijf je van Skullcandy af. Erg plastic en vooral voor het geluid wat je krijgt erg duur. Overpriced durf ik niet te zeggen aangezien je ook voor het hippe design betaalt.

Overigens kun je op Head-fi heel erg gemakkelijk per prijsklasse een portable headphone review lezen. Alles word met alles vergeleken. Erg uitgebreid en handig voor dit soort doelen.

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:15
pricewatch: Steelseries Siberia In-Ear Headphone (Zwart)

ik heb die steelseries. In het begin vond ik ze zo zo maar nu na een week vind ik ze top. Ik heb ooit een duopak bij ibood gekocht na wat recensies gelezen te hebben.

Ze zitten super.

Persoonlijke tip: als je er ook mee sport zou ik geen verlengstuk en/of volumeregelaar willen. Het maakt het draad zwaarder en daardoor vallen ze, althans bij mij, eerder uit. Die ik toen had heb ik dan ook geruild.

Anoniem: 344302

Ik had eerst ook oordopjes van Sennheiser. Ik heb de CX300 gehad en daarna de CX250. Ze gaven best goed geluid maar raakten snel in de knoop door dat stroeve snoer en zaten ook niet heel geweldig. Toen overgestapt naar een merk waarvan in niet eens wist dat ze oordopjes maakten: Panasonic. En ik moet zeggen, die zijn echt zoveel beter dan de Sennheisers! Veel beter geluid, veel minder vermoeiender en veel comfortabeler. Ze zijn ook veel steviger dan die van Sennheiser. Dus misschien kun je daar ook nog naar kijken. Ik heb zelf de RP-HJE350 oordopjes, voor 30 euro gekocht bij de Mediamarkt. Ze staan trouwens niet in de pricewatch helaas.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Skullcandy is troep (bouwkwaliteit, geluidskwaliteit), grote boog omheen lopen (ook dingen zoals Steelseries vermijden, koop gewoon een fatsoenlijk merk). Ik gebruik zelf Sennheiser HD-25-1 ii's (werkelijk briljante hoofdtelefoon), maar die gaan boven je budget. Je kan eens kijken of de SP versie van de HD-25 2dehands kan scoren. Die sluiten in ieder geval enorm goed af.
Touchdomex schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:53:
[...]

Dat is een on-ear koptelefoon. Daar moet je heel erg mee uitkijken! Die zijn bijvoorbeeld op de fiets en in het OV erg gehorig omdat ze niet 100% netjes op je oor gaan zitten! Dit komt door het ontwerp van het kussentje die erop zit. Door de bolling zit hij er net omheen. Zowel windruis gaat er dus makkelijk in en gaat hij suizen en ook in het OV lekt hij erg gemakkelijk geluid! Ook al is hij gesloten!

Wat uiteindelijk veel uitmaakt voor de karakteristiek in je koptelefoon is de muziek die je luistert! Dat is dus ook belangrijk om mee te nemen in je oordeel :+
Mijn HD25 heeft dezelfde soort kussentjes en is toch wel 1 van de beter afsluitende hoofdtelefoons hoor.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-05-2011 20:04]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:01:
Skullcandy is troep (bouwkwaliteit, geluidskwaliteit), grote boog omheen lopen (ook dingen zoals Steelseries vermijden, koop gewoon een fatsoenlijk merk). Ik gebruik zelf Sennheiser HD-25-1 ii's (werkelijk briljante hoofdtelefoon), maar die gaan boven je budget. Je kan eens kijken of de SP versie van de HD-25 2dehands kan scoren. Die sluiten in ieder geval enorm goed af.

[...]

Mijn HD25 heeft dezelfde soort kussentjes en is toch wel 1 van de beter afsluitende hoofdtelefoons hoor.
In dat geval is het wel iets om op te letten. Ik heb al 2 koptelefoons gehad die er last van hadden... Zal vermoedelijke wel een combinatie zijn van het gebruikte schuim en de doorsnede van het kussentje. Moet wel zeggen dat die HD 25 een slagje groter is dan die van die AKG's ja heb ze beide opgehad... Niet in bezit gehad!

Anoniem: 397269

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:01:

erg leuke koptelefoon heb je, in mijn ogen is de 25 (de enige flawless senheiser) echt een piece of equipment die iedereen thuis moet hebben :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee