Na anderhalf jaar gebruikt te hebben gemaakt van mijn Sennheiser CX-300 in-ear oordopjes is er helaas eentje kapot gegaan. Daarnaast was ik al enige tijd op zoek naar wat nieuws, omdat ik enkele eisen had waar de CX-300 niet meer aan voldeed. Het grootste nadeel: ik vond lange tijd aaneen luisteren na een tijd(~1,5-2 uur) vermoeiend worden, niet zozeer het draagcomfort, ik voelde de oordopjes nauwelijks zitten, maar meer op een andere manier vermoeiend
Moeilijk uit te leggen en zeer persoonlijk, dit had ik ook met eerdere oortjes.
Toen ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws en kwam ik toevallig terecht bij het grote aanbod koptelefoons, enkele voordelen hiervan hebben mij doen besluiten voor een koptelefoon te gaan.
De eisen voor koptelefoons zijn als volgt:
Graag zou ik van tweakers met wat meer ervaring op het gebied van audio horen wat hun ervaringen zijn met geluidskwaliteit, degelijkheid, enzovoort van bovengenoemde modellen. Daarnaast hoor ik graag van modellen die ik misschien over het hoofd heb gezien en het aanraden waard zijn.
Alvast bedankt voor de moeite!

Toen ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws en kwam ik toevallig terecht bij het grote aanbod koptelefoons, enkele voordelen hiervan hebben mij doen besluiten voor een koptelefoon te gaan.
De eisen voor koptelefoons zijn als volgt:
- Robuust, ik zal ze veel mee nemen en onderweg beluisteren.
- Niet te groot in omvang, goed draagbaar.
- Sober design.
- Redelijke geluidskwaliteit, het moet goed klinken maar ik ben niet heel veeleisend. Daarnaast zal ik er vooral mp3tjes via mijn telefoon/computer mee luisteren.
- Het geluid moet niet voor omstanders hoorbaar zijn, ik heb hier zelf een hekel aan als ik het van andere mensen hoor, vandaar.
- Afsluiting van de omgeving is niet erg, ik ben hier al aan gewend met mijn huidige in-ears en er zijn soms grote voordelen aan. Daarnaast fiets ik met muziek in nooit in drukke gebieden.
- Het liefst 1 draad, niet noodzakelijk.
- Bij voorkeur inklapbaar, zeker niet noodzakelijk.
- Rond de 50 euro, minder is mooi meegenomen, meer mag mocht het nodig zijn.
- Sennheiser HD 202 II
- AKG K 518 DJ
- Sennheiser PX 200-II(Staat gesloten, maar ziet er naar mijn mening wel erg open uit)
- AKG Mini K 450
Graag zou ik van tweakers met wat meer ervaring op het gebied van audio horen wat hun ervaringen zijn met geluidskwaliteit, degelijkheid, enzovoort van bovengenoemde modellen. Daarnaast hoor ik graag van modellen die ik misschien over het hoofd heb gezien en het aanraden waard zijn.
Alvast bedankt voor de moeite!
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0