Toon posts:

Videokaart clocks blijven in 2d modus (4870)

Pagina: 1
Acties:

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 11:31
Ik heb al een tijdje een desktop met een 4870 erin en was altijd tevreden over de performance. Nu heb een nieuw spel en ik vond dat mijn kaart onder zijn kunnen presteerde. Ik heb dus de drivers geupdate en nogmaals geprobeerd. Zelfde resultaat. Ik dacht even aan een beetje overclocken maar die paar extra clocks maken toch niet zo'n groot verschil.

Nu viel mijn oog op de current values in de ccc van de gpu clock en de memory clock deze waren beide 500 mhz. Ik nam aan dat dit de 2d modus is. Als ik een spel opstart blijven deze waarden echter 500 mhz. Ik denk dat kan niet waar zijn. Heb gpu-z gedownload en deze geeft hetzelfde aan, lage clocks in games. :/

Weet iemand hier een oplossing op, of heeft iemand een vermoeden wat het is?

Ik heb al een beetje gezocht maar google is not my friend on this one.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Wat voor een voeding (en de rest) heb je en heb je alle kabels op de kaart aangesloten?

• n0isH
Mijn systeem draait met een Realpower M700 voeding en de kaart is met twee 6-pins voedselkanaaltjes aangesloten.

Edit:
Volledig systeem
8400 @ 4.2 ghz
Biostar Tpower I45
ati radeon 4870 1024mb
8 gb ram
realpower m700
coolermaster c690

[Voor 37% gewijzigd door n0isH op 11-05-2011 11:36]

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
je zou eens kunnen proberen om met rivatuner of MSI afterburner je (3D) clock speeds handmatig in te stellen (op de stock 3d speeds dus) om te kijken wat er dan gebeurt. dan weet je iig. meer
Je voeding zou wel zwaar genoeg moeten zijn lijkt mij.
clock anders je cpu eens terug dan hou je meer power over voor je graka... En wat zijn je voltages op de 12v lijn? zijn deze nog stabiel? sommige kaarten klokken zichzelf vanzelf terug wanneer ze te weinig power krijgen. Andere kaarten gaan lopen "gillen" (luidsprekertje op kaart) maar dat is weer een ander geval (nvt bij jou, aangezien kaart zichzelf terugclocked dus...)

Edit: HIER kun je ook een forum vinden met iemand die ongeveer hetzelfde probleem heeft. Dit is alleen de mobile versie (laptop)
gewoon gevonden met google overigens ;)

[Voor 76% gewijzigd door MineTurtle op 11-05-2011 11:56]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• n0isH
Kaartje draait nu constant op 750/900 wat een hele verbetering is :), al vind ik het wel jammer dat het niet gewoon met de standaard ati tools kan. Een product hoor toch gewoon normaal te werken.

12v lijn geeft 11.88v af, klinkt niet als een al te ernstig verschil (1%)

Ik kan weer vooruit zo, wel een vervelende popup van rivatuner elke keer bij boot maarja. Dank voor het helpen. :)

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
Ha mooi dat het opgelost is. Dat kleine verschil in voltage zou inderdaad geen kwaad moeten kunnen.

[Voor 18% gewijzigd door MineTurtle op 11-05-2011 12:36]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:07

Audione0

Strijdt der titanen

Je zou er ook voor kunnen kiezen een nieuw bios in je 4870 te flashen. Zodat deze wel goed gaat schakelen tussen 2d en 3d modus?

En als dit ook niet werkt kun je de snelheden vast te zetten in het bios. Dan hoeff je ook niet meer met rivatuner aan de gang.

Echter heb je dan wel het probleem dat je 4870 constant volledige wattage gebruikt. Als je hier niet mee zit is dit een hele goede oplossing.

[Voor 52% gewijzigd door Audione0 op 11-05-2011 12:45]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee