Beste Tweakers,
Ik ben nu 2 dagen bezig met een .VBS script wat een .CSV bestand uitleest waarin enkele variabelen staan
waaronder een Datum en tijd.
De bedoeling is dat wanneer de datum en tijd die in dit CSV bestand staan ook de daadwerkelijke tijd is er een ander script gedraaid wordt (CACLS) om een netwerk share open te zetten voor een groep, en na een bepaalde tijd bijv. een uur weer dicht te zetten.
Nu loop ik een beetje vast op hoe ik het beste de tijd in het CSV bestand moet vergelijken met die van de lokale machine, ik heb er al een hoop over gegoogled en op GOT gezocht maar kon niks vinden.
Ik vraag niet naar een hele code! (mn huiswerk maak ik zelf)
code:
voorbeeld regel van het .CSV bestand:
NL;11-5-2011;13:00;14:00;4vwo
Ik ben nu 2 dagen bezig met een .VBS script wat een .CSV bestand uitleest waarin enkele variabelen staan
waaronder een Datum en tijd.
De bedoeling is dat wanneer de datum en tijd die in dit CSV bestand staan ook de daadwerkelijke tijd is er een ander script gedraaid wordt (CACLS) om een netwerk share open te zetten voor een groep, en na een bepaalde tijd bijv. een uur weer dicht te zetten.
Nu loop ik een beetje vast op hoe ik het beste de tijd in het CSV bestand moet vergelijken met die van de lokale machine, ik heb er al een hoop over gegoogled en op GOT gezocht maar kon niks vinden.
Ik vraag niet naar een hele code! (mn huiswerk maak ik zelf)
code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| dim fs, objTextFile set fs=CreateObject("Scripting.FileSystemObject") dim arrStr set objTextFile = fs.OpenTextFile("C:\Documents and Settings\ÀdminJoep\Bureaublad\map1.csv") Do while NOT objTextFile.AtEndOfStream Dim MyDateString arrStr = split(objTextFile.ReadLine,";") strExam = arrStr(0) strDate = arrStr(1) strStart = arrStr(2) strEnd = arrStr(3) StrGroup = arrStr(4) AllVars = arrStr(0) & arrStr(1) & ArrStr(2) & arrStr(3) & arrStr(4) MyDateString = Date() If AllVars = "AK10-5-201112:0013:005havo" then Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell") If AllVars = "NL11-5-201113:0014:004vwo" then msgbox "miep" Loop objTextFile.Close set objTextFile = Nothing set fs = Nothing |
voorbeeld regel van het .CSV bestand:
NL;11-5-2011;13:00;14:00;4vwo