Toon posts:

[.VBS] Datum vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu 2 dagen bezig met een .VBS script wat een .CSV bestand uitleest waarin enkele variabelen staan
waaronder een Datum en tijd.

De bedoeling is dat wanneer de datum en tijd die in dit CSV bestand staan ook de daadwerkelijke tijd is er een ander script gedraaid wordt (CACLS) om een netwerk share open te zetten voor een groep, en na een bepaalde tijd bijv. een uur weer dicht te zetten.

Nu loop ik een beetje vast op hoe ik het beste de tijd in het CSV bestand moet vergelijken met die van de lokale machine, ik heb er al een hoop over gegoogled en op GOT gezocht maar kon niks vinden.

Ik vraag niet naar een hele code! (mn huiswerk maak ik zelf)

code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
dim fs, objTextFile
set fs=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
dim arrStr
set objTextFile = fs.OpenTextFile("C:\Documents and Settings\ÀdminJoep\Bureaublad\map1.csv")

Do while NOT objTextFile.AtEndOfStream
Dim MyDateString
    arrStr = split(objTextFile.ReadLine,";")
    strExam = arrStr(0)
    strDate = arrStr(1)
    strStart = arrStr(2)
    strEnd = arrStr(3)
    StrGroup = arrStr(4)
    AllVars = arrStr(0) & arrStr(1) & ArrStr(2) & arrStr(3) & arrStr(4)
MyDateString = Date()
If AllVars = "AK10-5-201112:0013:005havo" then 
Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")
If AllVars = "NL11-5-201113:0014:004vwo" then msgbox "miep"
Loop
objTextFile.Close
set objTextFile = Nothing
set fs = Nothing

voorbeeld regel van het .CSV bestand:
NL;11-5-2011;13:00;14:00;4vwo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Hiermee moet je er uit kunnen komen lijkt me...
Het 'veiligst' is gewoon de datestring splitten en dan juiste array elementen in de juiste volgorde in DateSerial mikken. En dan date comparisons doen, geen string comparisons. Functies als datediff e.d. helpen daar bij, maar zolang beide variabelen (zeg a en b) van het type datetime zijn (en dat zijn ze als je in a Date() mikkert en in b het resultaat van DateSerial) dan kun je ook de >, < en = operators gebruiken natuurlijk.

[Voor 72% gewijzigd door RobIII op 11-05-2011 11:25]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Oke bedankt voor je advies, ik ben nogal een noob qua programmeren maar ik denk dat ik er zo wel uit kan komen. mocht ik vragen hebben of wanneer het helemaal klaar is dan laat ik het weten : )

edit: sorry voor het kapot maken van je icon :D

[Voor 11% gewijzigd door Yintha op 11-05-2011 11:30]

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Topicstarter
Oke heb nu het een en ander geprobeerd maar kom er totaal niet uit, ben gister met .vbs begonnen en mis dus een hoop programmeer inzicht en kennis.

Zou je mischien iets duidelijker kunnen zijn?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Yintha schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:08:
Zou je mischien iets duidelijker kunnen zijn?
Nee. We doen hier niet aan handjes houden ;)

Als je iets hebt geprobeerd zien we graag (relevante!) delen code en daarbij tekst-en-uitleg over die code. Wat werkt er niet, waarom denk je dat 't niet werkt, heb je al gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?) etc. etc. etc.
Yintha schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:08:
ben gister met .vbs begonnen en mis dus een hoop programmeer inzicht en kennis.
Met de pagina die ik je heb gegeven en bijbehorende uitleg moet je er uit kunnen komen. Is dat niet het geval dan adviseer ik je om eerst eens een (of een paar) tutorials door te nemen en je het concept programmeren eigen te maken. Je kunt niet van ons verwachten dat we je dat hier in een topic gaan leren.

Mocht je nog concrete vragen hebben en daarbij relevante code hebben dan ben je van harte welkom een nieuw topic te openen, maar hanteer dan wel onze Quickstart bij het openen ervan ;) Let dan dus op zaken als: "Ik kom er totaal niet uit"; dat is géén probleemomschrijving.

[Voor 29% gewijzigd door RobIII op 11-05-2011 12:13]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee