3 netwerkkaarten en IP routing.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ik heb een RedHat 7 bak met daarin 2 netwerkkaarten met internet connectie (2x10Mbit) en eenmaal een kaartje naar mijn intranet toe (6 PCŽs).
Hoe kan ik nu zo gebruik maken van deze verbindingen dat de uitgaande requests altijd over de minst belaste verbinding gaan?

Ook nog andersom, er zullen een aantal siteŽs op gehost worden, hoe zorg ik dat alle siteŽs op beide verbindingen bereikbaar zijn (als de machine 24/7 aan staat zijn het vaste IPŽs (en dat staat ie dus)).

de betaler vervuilt

Verwijderd

dat kan als het goeed is met netfilter, daarvoor moet je wel een 2.4.x kernel hebbem :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 18 maart 2001 10:09 schreef Gila het volgende:
dat kan als het goeed is met netfilter, daarvoor moet je wel een 2.4.x kernel hebbem :)
Moet je die dan zelf compilen?

Audentia

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 10:34 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

Moet je die dan zelf compilen?
Nee, dat doet de compiler voor je.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Maar dat moet toch ook met de ouwe kernel kunnen. Dat is toch een vrij gebruikelijk probleem lijkt me, gewoon een soort softwarematige switch/router...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik weet alleen dat je dan iets in de richting van traffic-shaping moet gaan doen. Souw je eens wat HOW-TO's moeten gaan lezen van ipmasqadm, ipchains, iptables etc. Daar moet je wel wat aanwijzingen e.d. vinden.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

- Moet je die dan zelf compilen?
- Nee, dat doet de compiler voor je.
:D

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1