Ik heb een stukje software gebouwd tegen GDBM-1.8.3 aan. GDBM-1.8.3 bevat een header (gdbm.h) en files die in de library worden gezet:
Ik heb een applicatie gebouwd met de static library erbij (en natuurlijk de header)
Als ik mijn gebouwd applicatie start, meldt deze dat hij libgdbm.so.2 niet kan vinden. Logisch want die bestaat niet. Als ik libgdbm.so.2 laat linken naar libgdbm.so.3.0.0 doet hij het wel.
Ik heb nergens aangegeven welke library hij moeten pakken. Dit staat gewoon in mijn library path. Waarom zoekt hij dan naar libgdbm.so.2 ipv libgdbm.so.3 ? kan ik dit nog ergens terugvinden waarom dit gedaan wordt?
EDIT:
in de .la file staat dat ie naar so.3 moet laden:
Ik weet niet of hij in het goede forum staat, aangezien het niet echt een programmeer probleem is. Mocht ie verkeerd zijn, mag hij gewoon verplaatst worden
code:
1
2
3
4
5
| -rw-r--r-- 1 support support 128368 May 11 08:30 libgdbm.a -rwxr-xr-x 1 support support 714 May 11 08:30 libgdbm.la* lrwxrwxrwx 1 support support 16 May 11 08:32 libgdbm.so -> libgdbm.so.3.0.0* lrwxrwxrwx 1 support support 16 May 11 08:32 libgdbm.so.3 -> libgdbm.so.3.0.0* -rwxr-xr-x 1 support support 84340 May 11 08:29 libgdbm.so.3.0.0* |
Ik heb een applicatie gebouwd met de static library erbij (en natuurlijk de header)
Als ik mijn gebouwd applicatie start, meldt deze dat hij libgdbm.so.2 niet kan vinden. Logisch want die bestaat niet. Als ik libgdbm.so.2 laat linken naar libgdbm.so.3.0.0 doet hij het wel.
Ik heb nergens aangegeven welke library hij moeten pakken. Dit staat gewoon in mijn library path. Waarom zoekt hij dan naar libgdbm.so.2 ipv libgdbm.so.3 ? kan ik dit nog ergens terugvinden waarom dit gedaan wordt?
EDIT:
in de .la file staat dat ie naar so.3 moet laden:
code:
1
| library_names='libgdbm.so.3.0.0 libgdbm.so.3 libgdbm.so' |
Ik weet niet of hij in het goede forum staat, aangezien het niet echt een programmeer probleem is. Mocht ie verkeerd zijn, mag hij gewoon verplaatst worden
[Voor 5% gewijzigd door elgringo op 11-05-2011 10:48]
if broken it is, fix it you should