Toon posts:

Koude boot werkt niet (mem. probleem?)

Pagina: 1
Acties:

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 14:16
Hoi allemaal,

Ik heb een vaag probleem.
Bij het aandoen van mijn pc als ik terug kom van het werk doet hij helemaal niets.

De fans gaan branden en het memOK knopje op mijn mobo gaat branden.
Zodra ik dan de powerknop ingedrukt houdt en de pc uit doe en vervolgens aan dan doet hij het weer.

Vervolgens moet ik op F1 drukken om in de bios te komen, daarna druk ik direct op F10 om te saven en te rebootten.
Dan doet hij het volledig zonder problemen met de instellingen zoals ik die heb opgegeven in de bios.

Ik heb het geheugen handmatig op 1600mhz gezet met de voltage wat aangegeven wordt door de fabrikant. in dit geval 1.65 volt.
Dit accepteerd hij dus ook zonder problemen, alleen met een koude boot doet hij dit dus niet.

mijn specs:

2600K
Asus p8p67 Evo (B2 revisie.. B3 binnenkort)
Corsair XMS CMX8GX3M4A1600C9

Het geheugen staat trouwens op de QVL lijst.

Alvast bedankt voor alle reacties.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 09:34

BiLo

PSN: toiletcleaner

aangeraden is toch ook een maximum voltage van 1,5 volt op je geheugen i.c.m. P67? Correct me if i'm wrong

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 15:55
Heb je het systeem overclocked?

De asus x58-p6t-SE icm met bv een i7-920 heeft veelal hetzelfde probleem. Zoek maar eens op 'cold boot problem asus' . De oplossing is mij niet bekend..

Eerst nog even afwachten op je B3 revisie. Misschien is het dan verholpen?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 20:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik dacht dat 1.65V niet erg is, als het maar niet meer dan 0.5V hoger is ten opzichte van je IMC/Vcore.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• furian88
Ik kan me zo niet herrineren hoe het met de voltage zit, volgens mij staat hij echt op 1.65 maar ik kan me vergissen..

Ik zal thuis wel eens zoeken op google over die cold boot.

Is daar ook al een oplossing voor bekend dan??

• furian88
Ik heb het hele systeem trouwens niet geoverklokked :)

edit: sorry voor dubbele post

[Voor 23% gewijzigd door furian88 op 11-05-2011 10:11]

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 15:55
furian88 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:09:
Ik kan me zo niet herrineren hoe het met de voltage zit, volgens mij staat hij echt op 1.65 maar ik kan me vergissen..

Ik zal thuis wel eens zoeken op google over die cold boot.

Is daar ook al een oplossing voor bekend dan??
Geen idee. Ik heb er zelf ook last van. De ene keer start het systeem perfect (i7-920), de andere keer moet ik eerst de reset button indrukken voordat het systeem doorstart. Ik heb me erbij neergelegd.

• furian88
Ik vind het heel vaag, maar goed ik kan er wel mee leven.. het is alleen zo vervelend voor de partner..

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee