Toon posts:

[2008R2 + Terminal] Recent places werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 00:27
Wij hebben een nogal apart probleem.

Er wordt gewerkt met een aantal servers, waaronder een AD server, Exchange server, Remote Desktop server, fileserver e.d.

Wij maken gebruik van Folder Redirection naar de fileserver.
Het werkt in principe allemaal naar wens, echter is er bij 2 gebruikers een vaag probleem: Wanneer er gebruik gemaakt moet worden van Recent Places (de directie secretaresse moet regelmatig PDF bestanden extracten naar een standaard locatie), werkt het voor deze 2 gebruikers niet.
Voor de overige +/- 20 gebruikers werkt het feilloos.

Wel hebben wij de Recent Documents in het startmenu kunnen fixen door de functie bij de eigenschappen van het startmenu uit- en weer in te schakelen. Echter heeft dit voor bijvoorbeeld het "Save as" venster geen resultaat.

Wij hebben al van alles geprobeerd, de recent places folder opnieuw aanmaken op de share, de paden gecontroleerd e.d. en alles staat in principe goed.

Iemand nog een idee?

• UltraFris
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 15:20
Al geprobeerd de ntuser.dat te hernoemen van deze gebruikers? Mogelijk dat er een scheef bitje in het gebruikersprofiel zit. Als dit niet werkt kan je de oude zo weer terugzetten maar weet je wel zeker of je de oorzaak hier wel of niet moet zoeken.

• ipsec
Wij hebben dit geprobeerd door een nieuwe testgebruiker aan te maken.
Ook de nieuwe testgebruiker heeft dit probleem.

Ik heb even geprobeerd om de ntuser.dat te hernoemen, maar het probleem blijft.

Overigens ben ik net even als test user ingelogd op de server, en ik heb de hidden files & folders aangezet.
Vervolgens als ik op de "snelkoppeling" klik van Recent, krijg ik:
C:\Users\temp.domein\Recent is niet toegankelijk
Maar ik ben wel full owner op de map?

[Voor 41% gewijzigd door ipsec op 11-05-2011 10:31]

• UltraFris
En dezelfde grouppolicies zijn van toepassingen op alle gebruikers? En als de recent places lokaal staan werkt het wel?

• ipsec
UltraFris schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:29:
En dezelfde grouppolicies zijn van toepassingen op alle gebruikers? En als de recent places lokaal staan werkt het wel?
Er zijn meerdere group policy's, maar in dit geval ben ik lid van dezelfde groep, waarop dus ook dezelfde policy wordt toegepast.

Zodra de recent places lokaal staan (zoals bijvoorbeeld voor een admin account van toepassing is, geen policy), werkt het naar behoren.

• UltraFris
Dan zie ik niet zo direct een oplossing (als de acl's zijn nagekeken) behalve het nieuwe account b.v. tijdelijk admin rechten te geven om te kijken of het dan wel werkt.
Je kan ook nog met filemon/regmon aan de slag gaan om te zien of specifieke zaken geblokkeerd worden maar dit is nogal een "long shot".

• ipsec
Ik heb nog even de user afgemeld en weer aangemeld, en hier kwam de langverwachte eventvwr error:

Failed to apply policy and redirect folder "RoamingAppData" to "\\DATA\Public\Profiles\Private\<username>\AppData\Roaming".
Redirection options=0x1211.
The following error occurred: "Can not create folder "\\DATA\Public\Profiles\Private\<username>\AppData\Roaming"".
Error details: "This security ID may not be assigned as the owner of this object.
".

Zodra wij echter hier rechten op proberen toe te passen, veranderd er niets. Mogelijk door Exclusive Rights optie van Folder Redirection Policy?

Hoe zouden we dit nog op kunnen lossen?

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:08
Ik denk toch dat je het in de rechten kwestie moet zoeken, voor die user(s).

[Voor 89% gewijzigd door Phyt_ op 11-05-2011 13:26. Reden: foute tekst bij geplakt irrelevant.]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• UltraFris
Ik kan het hier even niet nakijken maar je hebt inderdaad een policy waarbij je Administrator ook rechten geeft op de gebruikersprofielen (dus niet exclusive) welke ik aan zou zetten. Verder nog controleren of de profiel dir wel de juiste Owner heeft. Dit moet de gebruiker zelf zijn en niet bijvoorbeeld de administrator. Dit zou ik op de \\DATA\Public\Profiles\Private\<username> dir controleren en eventueel ook de rechten opnieuw laten doorvloeien (replace all child object permissions) vanaf dit niveau.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 16:12
SuperKevin schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:47:
Ik heb nog even de user afgemeld en weer aangemeld, en hier kwam de langverwachte eventvwr error:

Failed to apply policy and redirect folder "RoamingAppData" to "\\DATA\Public\Profiles\Private\<username>\AppData\Roaming".
Redirection options=0x1211.
The following error occurred: "Can not create folder "\\DATA\Public\Profiles\Private\<username>\AppData\Roaming"".
Error details: "This security ID may not be assigned as the owner of this object.
".

Zodra wij echter hier rechten op proberen toe te passen, veranderd er niets. Mogelijk door Exclusive Rights optie van Folder Redirection Policy?

Hoe zouden we dit nog op kunnen lossen?
De users is niet de owner van het Roaming Profile.

Gooi het profile weg en laat deze opnieuw aanmaken of stel het owership goed in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ipsec
De gebruiker in kwestie is eigenaar van de folder. Tevens heeft op NTFS niveau "everyone" full control.
Heb al aardig wat Microsoft artikelen doorgelezen eigenlijk, en weet het niet echt meer.

Ook als ik een nieuwe user aanmaak, dan heeft deze het zelfde probleem.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ipsec
Overigens zijn we nu zover, dat recent geopende bestanden wél werken, maar recent geopende mappen niet.

Iemand hier met ideeën?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee