~400 Watt voeding

Pagina: 1
Acties:

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Weet iemad misschien waar je een goeie 400Watt (of meer) voeding kan kopen?

Ik heb nu een Aopen HQ08 (of een HX08, het is in ieder geval een strakke witte kast zonder van die blauwe randjes eraan) met de 300Watt voeding die erbij kwam.

Daar heb ik een probleem mee: als ik mijn computer aanzet slaan mijn 5 HD's + 4 optische apparaten + 17W aan fans meteen aan en dat gaat niet goed, want 2 van mijn HD's slaan ook meteen weer uit omdat de spanning te snel zakt. Ik heb het nu opgelost door op mijn 4 IBM HD's autospin uit te zetten, maar dan zit m'n RAID adapter ongeveer 3 minuten te zoeken naar HD's. Dat duurt me een beetje te lang...

Ik kan er trouwens geen voeding meer bijzetten, want ik heb alles al vol.

Every morning is the dawn of a new error.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik denk dat je dan een enermax moet hebben en die zullen wel bij oc shop te kopen zijn. maar dat weet ik niet zeker

Verwijderd

intercc heeft het al gezegd , koop daar een Enermax en zie je problemen verdwijnen ;)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
En bedankt...

Ik ga meteen die 550Watt bestellen :9~:9~

Ff nieuwe NMB fans derin en ik kan weer ff vooruit...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wtf
wat heb jij veel hdd's man !
waarom?
kon je niet beter 2 van 60 gig ofzo kopen?

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 10:17 schreef frenkpie het volgende:
wtf
wat heb jij veel hdd's man !
waarom?
kon je niet beter 2 van 60 gig ofzo kopen?
Nope, 4 drives in RAID 0.. Lekkur snel ;)

En een WD voor het testen van vanalles en nogwat. Is volgens mij trouwens net een half uur geleden overleden -> RIP. Maakt een raar tikkend geluid zoals alleen een kapotte HD dat kan maken.

Maar ja, er is maar 1 ding erger:

Een RAID 0 array hebben met 4 x 10.000 rpm IBM schijven waarvan er 1 gaat tikken. En dat als je 'em dan ff in je hand houd de lagers met zo'n klap vastlopen dat ie uit je klauwen vliegt en een stuk PCB van je Adaptec 3-channel RAID adapter meeneemt aan de kabel :'(:'(:'(
Dan interresseerd de data die je kwijt raakt je ineens weinig :) (Heb ik dus gehad een half jaar terug :()

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik zou voor RAID 0 ook niet gauw IBM gebruiken, die gaan me toch iets te vaak en gauw kapot. Dan liever maxtor, iets minder snel maar wel betrouwbaarder.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het probleem niet zozeer in het vermogen als wel in de kwaliteit van de voeding zit.

Kijk eens naar de BigTowers in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/143080
Ook leverbaar met een Enermax voeding of een volledig redundante PSU.

Ook is het mogelijk om (na een kleine aanpassing) 2 normale voedingen boven elkaar te bouwen in deze BigTower.
Het is een super kast met perfecte airflow.....
Pagina: 1