• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55
Het leek me wel leuk om een discussie op te starten omtrent de verschillende versies van Android.

Je hebt tegenwoordig een OS voor de tablets en een OS voor de smartphones, namelijk Honeycomb (3.1) en Gingerbread (2.3)

Het gekke is dat Android altijd opensource is geweest en altijd de source code van het OS vrijgeeft, totdat Honeycomb arriveerde.

Nu komt het volgende:

Tijdens de fireside chat met het android team gisteravond op de Google I/O kwam de vraag naar voren wanneer of zelfs of het wel ging gebeuren dat de sourcecode van Honeycomb vrij gegeven gaat worden.
Het antwoord van een van de medewerkers was dat Icecream Sandwich alle patches van Honeycomb gaat bevatten en dus theoretisch gezien komt dus uiteindelijk de source code van Honeycomb vrij. Toen er gevraagd werd of dit pas in Q4 ging gebeuren was er een heel vaag antwoord dat eigenlijk niets bevestigde.

Nu vraag ik me af of google Honeycomb niet te erg gerushed heeft.
Ze voelde uiteraard de druk van apple met hun iPad en Android moest zo snel mogelijk op tablets komen, maar zodra de Xoom (eerste tablet met Honeycomb) uit kwam waren er al berichten dat het OS niet af voelde en dat er verscheidene mankementen waren (iets met flash en SD card die niet werkt)

Google wilde volgens mij ook altijd al 1 OS all devices, maar met een tablet en smartphone versie van je OS heb je er eigenlijk al 2.

Icecream Sandwich daarentegen zou alle 2 de devices weer bij elkaar brengen, 1 OS alle devices. Het zou alle features die Honeycomb heeft meebrengen naar een OS dat zowel op de smartphone als de tablet zou gaan draaien (Android 4.0?)

Mijn vraag is nu: Is Icecream Sandwich niet wat Honeycomb had moeten zijn?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yup eigenlijk wel. Tochben ik blij met de keuze van Google om toch honeycomb in de markt te zetten. Het is dan wel niet af, toch is het voor tablets wel een grote vooruitgang.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Honeycomb is naar mijn idee gewoon een Beta-versie van Icecream Sandwich. Ook omdat de source van Honeycomb (nog) niet uit is gekomen. Ik ben zelf wel erg benieuwd naar hoe Icecream Sandwich uiteindelijk zal worden en welke resoluties er wel en niet worden ondersteund.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55
Zo'n idee had ik nu ook, ze geven de source code niet vrij omdat het nog niet af is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee