Toon posts:

Ingebouwde webcam wordt heet

Pagina: 1
Acties:

• Ruupje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 08:39
Een vriendin van mij had een Acer Aspire 5742 laptop met een kapot scherm. Acer wilde hem niet herstellen onder garantie, wel voor €300. Hierdoor stelde ik voor om deze te herstellen. Zo gezegd zo gedaan, vervangscherm besteld, netjes geïnstalleerd, laptop weer aan, scherm werkt perfect naar behoren voor een fractie van de prijs die Acer voorstelde :)

Alleen, de ingebouwde webcam wordt erg heet 8)7 Geen idee hoe dit komt en of dit voor de herstelling ook het geval was. Ik heb het scherm terug open gedaan, en gekeken of het printje van de webcam nergens kortsluiting maakt, maar dit is niet het geval. Weet iemand hier soms raad mee? De hete chip in kwestie is de ALI m5603c controller chip.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou even contact opnemen met de leverancier van het scherm. Die zal er meer ervaring mee hebben.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:10

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het gaat hier om de ingebouwde webcam he, niet om het paneel zelf ;) De leverancier van het paneel zal er dus geen hout van af weten :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Behalve als de verkoper toevallig meer klachten heeft gehad.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik meende te moeten begrijpen dat de webcam in het paneel zat ingebouwd en dus ook vernieuwd was. Is er een elektrische verbinding tussen het paneel en de webcam?

Wordt de webcam alleen heet als deze aanstaat of ook uit? Ik neem tenminste aan dat deze werkt. Klopt dat? En alhoewel ik niet claim dat ik er iets mee zal kunnen zal een foto voor anderen wellicht informatie geven waar ze wel relevante info uit kunnen halen.

Kan de webcam op maar één manier aangesloten worden?

• Ruupje
CaptJackSparrow schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:27:
Ik meende te moeten begrijpen dat de webcam in het paneel zat ingebouwd en dus ook vernieuwd was. Is er een elektrische verbinding tussen het paneel en de webcam?
Nee, de cam zit niet in het paneel ingebouwd. Hij zit gewoon vlak erboven. Met de webcam is dan ook gewoon niks gebeurd.

Qua elektrische verbinding zie ik dat het webcam printje de zilveren afschermfolie deelt met het scherm. (dient misschien als grond?) Ik heb al gedacht om deze voorzichtig door te snijden tussen het scherm en de cam. En ook de kabel van de webcam wordt samengevoegd met die van het scherm alvorens, langs de scharnier de laptop in te gaan. (waarschijnlijk wel geen elektrische verbinding)
Wordt de webcam alleen heet als deze aanstaat of ook uit? Ik neem tenminste aan dat deze werkt. Klopt dat?
Ook als ie gewoon uit staat. Ik kan em eigenlijk niet aanzetten, want heb het wachtwoord van de pc (voorlopig) niet. (In de Ubuntu en Knoppix live CD's vond ik niet direct een webcam test programma)
En alhoewel ik niet claim dat ik er iets mee zal kunnen zal een foto voor anderen wellicht informatie geven waar ze wel relevante info uit kunnen halen. Kan de webcam op maar één manier aangesloten worden?
Heb even snel twee foto's genomen. De webcam kan maar op één manier aangesloten worden, de aansluiting is ook gewoon niks mee gebeurd.

http://img199.imageshack.us/img199/3358/dsc00783wv.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/5637/dsc00784l.jpg

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het nieuwe scherm identiek aan het oude? Er zit niet toevallig op het oude scherm nog iets van een isolatiestripje geplakt of zo dat de webcamsubassembly scheidt van dat scherm? Of misschien juist iets van metaalfolie ter hoogte van de chip dat de warmte afvoert?

Het kan ook interessant zijn om te weten wat het stroomverbruik (en dus de warmteproductie) van die chip is. Probeer een spec sheet te vinden (een snelle Google heeft mij hem niet doen vinden).

Ik vraag me af of de cam misschien op het moment juist constant aan staat. Zonder het ding te kunnen bestieren kun je hier weinig met zekerheid over zeggen lijkt me. Het ding werkend krijgen zou bij mij een vrij hoge prioriteit hebben zodat ik zeker zou weten dat ik hem uit kan zetten.

• Ruupje
Beide schermen zijn niet identiek qua merk, maar zijn wel 100% compatibel. Ik heb net even getest, met het oude scherm erin (en ook ook zonder scherm) en het gebeurd altijd, dus waarschijnlijk is dit altijd zo geweest. Datasheet van de ALI chip is niet de vinden blijkbaar.

:EDIT: Hmm, als ik kijk bij de bios updates voor die laptop zie ik dingen als " Updates Lite-on and Chicony camera module." misschien de nieuwste bios eens proberen.

[Voor 23% gewijzigd door Ruupje op 12-05-2011 14:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee