Toon posts:

Gaat dit werken? Zoektoch naar Crossfire kleine gaming-kast

Pagina: 1
Acties:

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 15:51
Ik was aan het kijken hoe ik een klein game systeem kan bouwen voor makkelijk vervoer naar kleine LAN-party's met vrienden. Dus ik was aan het kijken naar een 'mid-range' game systeem in een Mini-ITX behuizing.

Maar nu bedacht ik opeens (nu mijn bankrekening wat minder vulling heeft), kan ik mijn huidige componenten in een kleinere (micro-atx) behuizing stoppen.

Ik heb op dit moment:
- Core i7-860
- 2x HD5850 (1tje stock koeler, 1tje koeling 'de kast in')
- 2x 3.5" HDD
- 1x 2.5" SSD
- Cooler master SilentPro 600W (1xPCI-E naar elke videokaart, andere door 2xmolex verloopje)

Dit alles zit in een CoolerMaster HAF-922, op een MSI P55-GD65 geprikt met een Mugen2 koeler.

Voordat ik met Crossfire ging werken had ik een los audiokaartje erbij (1tje voor stereo speakers, 1tje voor een 5.1 headset). Die past niet meer lekker (werkt niet lekker eigenlijk) nu, dus die is er uit. Ik heb de HD Audio intern nu zo staan dat de front-audio en de read-audio als losse devices worden gezien in Windows. Dus ik gebruik de rear-connectors voor een 5.1 headset (4 3.5mm plugs dus) en de front-audio voor een enkele stereo 3.5mm plug. Zou fijn zijn als zoiets blijft werken, maar het is altijd afwachten wat voor variatie van audio-chip en mogelijkheden je krijgt in mijn mening.

Goed, nu naar de kern van mijn vraag: Hoe kan ik die bestaande onderdelen in een kleinere (meer vervoerbare) kast gooien.

Kan dit bijvoorbeeld:
- Koop een vergelijkbaar micro-ATX board (MSI P55-GD45 bijvoorbeeld?)
- Koop een kast zoals de Thermaltake LANBOX Lite

Kunnen daar alle onderdelen in (Crossfire setup voornamelijk), kan ik mijn bestaande voeding gebruiken of heb ik een nieuwere kleinere nodig?

Zat naar de Silverstone SUGU 07 te kijken, maar dat blijkt echt alleen mini-ITX te zijn, en maar ondersteuning voor een enkele videokaart. (Snap dus niet waarom mensen voor een dure SUGU 07 gaan en dan niet voor een Sugu05 of Sugu05-400w).

Zijn er nog meer varianten? Beetje zoeken in een hooiberg in de pricewatch. Filteren op <300m BxH helpt, maar goed. De kast moet dus 2x3.5" bay hebben, 1x2.5" bay (3x3.5" mag ook, heb een bracket), 4 uitbreiding sloten (Crossfire) en het liefst beetje goede interne airflow hebben.

Iemand hier ervaring mee?

edit: Ja, ik heb gezocht, voornamelijk in de BBG topics en met keywords. Maar het gaat altijd _of_ om monster game-PC's, _of_ om een mini game systeem (mini-ITX). Dat ken ik, heb meerdere systemen rond een Sugu05 / Sugu06 gebouwd en er fan van. Maar ik zoek specifiek naar hoe ik _mijn_ componenten in een zo klein mogelijke kast kan stoppen (met zo min mogelijk nieuwe hardware dan dus).

edit2: denkfoutje, ik zei dat mijn ideale case 2x5.25" bay nodig zou hebben, is natuurlijk niet zo, heb 2x3.5" bay nodig.

[Voor 11% gewijzigd door dipje2 op 11-05-2011 19:43]

Anoniem: 16328

Ik heb wel eens een SLI/Crossfire combinatie in een soort mini ITX te koop zien staan op de Pricewatch. Volgens mij had dat ding een plexiglas (mogelijk zelf gemaakt) kast. Dat zou voor jou ook best een oplossing zijn, kun je hem iets groter bijvoorbeeld maken dan mini ITX en ook zorgen voor goede draagbaarheid en airflow. Dat is echt maatwerk en eigenlijk wat jij wilt zie ik in je edit :P.

[Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 11-05-2011 01:47. Reden: Quote weggehaald]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb redelijk veel itx kasten gezien (ik heb hier ook een sugo05 staan met leuke hardware erin), maar CF op een itx bord kan uberhaupt al niet, dan zit je zoals je zelf ook al aangeeft aan een mATX bord te denken. Maar de kasten die daarvoor redelijk klein zijn, zijn de HTPC kasten of zoiets: pricewatch: Thermaltake Lanbox Lite VF6000BWS
Ik heb zelf met ongeveer hetzelfde probleem gezeten en heb gewoon mijn oude rommel (had nog een 4890+940BE) verkocht en dit in elkaar geflansd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Silverstone SG05€ 77,57€ 77,57
1Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows€ 38,-€ 38,-
1Intel Core i5 2400€ 145,91€ 145,91
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 32,50€ 32,50
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 144,26€ 144,26
1Asrock H67M-ITX€ 73,80€ 73,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,04

• dipje2
@KAdrifter: Hoe doe je een 6870 met twee power connectors in een standaard SG05?

Ik hou er altijd rekening mee dat ik met een standaard Sugu05 / 06 (met de 300w voeding) vast zit aan kaarten met 1 voeding connector, of anders de voeding moet upgraden (of gelijk voor de Sugu05-400w versie gaan maar die is schaars).

En ja, mijn 'wenslijstjes' in de Pricewatch staan vol met (oude & nieuwe) mini-ITX builds... maar de vraag was toch echt richting mATX + Crossfire :).

Dus eigenlijk 'heeft iemand ervaring met de Lanbox (en twee videokaarten als bonus) en is er uberhaupt een concurrent voor de lanbox?'

Want mn meuk verkopen en iets nieuws halen is mogelijk, maar ben wel gewend aan de power ondertussen van mijn (1,5 jaar oude) monster systeem. Met jouw config zou ik terug vallen in performance :).

En wat ik nu merk (de Vertex2 in mijn laptop heeft opeens de geest gegevens en weer met een cheapo HDD zit) is dat je snel went aan performance :)

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
@ dipje
gewoon 2x molex naar 6-pins pci-e verloopje gebruiken, werkt prima, geen enkel probleem met stabiliteit oid gehad en ik heb de hd6870 ook nog heel ff op hogere snelheden gezet. Furmark + prime heb ik nog niet geprobeerd, maar voor games is de voeding wel voldoende.

Concurrentie voor de lanbox is er eigenlijk niet veel, alleen deze weet ik zo, maar die is een stuk duurder en volgens mij minder compact: pricewatch: Lian Li PC-V354B

• dipje2
Ik twijfel dus wat voor type voeding er in die Lanbox gaat. Er staat gewoon 'ATX PS2', maar als ik zo naar de foto's / plaatjes kijk vraag ik me af waar je mijn SilentPro + 2 videokaarten zou moeten laten in die kast..

edit: Nu ik dit idee toch echt serieus begin te nemen, toch wat verder gekomen.
  • Thermaltake Lanbox VF6000: Niet al te opvallend (pluspunt), wel wat ouder. Reviews met moderne videokaarten lastig te vinden.
  • Lian-LI V354: Wat minimalistisch (Lian-LI typisch design schijnt), maar wel erg duur in vergelijking met de rest
  • Thermaltake Armor A30: Als ik de afmetingen geloof niet groter dan de Lanbox, moderner (eSATA en USB3 en zo), nog steeds goede prijs. Wel erg 'opvallend gamer' uiterlijk.
  • Silverstone SG04 en varianten: Loop nu toch wat hier naar te kijken. Goede meegeleverde airflow. Het lijkt wat meer op normaal tower-formaat in plaats van 'een box', maar dan wel klein ini-mini-towertje waar alles nog steeds in lijkt te passen.
Al deze kasten lijken normale voedingen te ondersteunen (mijn SilentPro is niet echt oversized, gewoon normaal formaat), dus ik moet een nieuw mATX mobo hebben en de kast en dan ben ik klaar.
Mobo'tje als de MSI P55-GD45 of de Gigabyte P55M-UD4. (Asrock doe ik liever niet aan - personal taste - en de Maximus III Gene is gewoon te duur)

[Voor 71% gewijzigd door dipje2 op 11-05-2011 20:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee