Toon posts:

[kpn] experiabox wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
hallo beste medetweakers.

Ik heb sinds vandaag mijn instalset binnen van KPN. Ik wilde eerst kabel (ziggo) maar dit bleek niet mogelijk in mijn woning dus dan kies je ADSL :).
Het probleem zit/zat hem in dat ik in een oud herenhuis woon wat kadastraal gezien in woonlagen in ingedeeld per verdieping. Daardoor kon ik ook geen kabelinternet nemen omdat uitgerekend op mijn verdieping het signaal niet geleverd kon worden (waardeloos).
Gelukkig had ik bij de voordeur van het hele huis al een mooi ouderwets ISRA punt van de PTT gespot en dus KPN gebeld voor ADSL, was geen probleem ze konden zien dat er 6 lijnen het pand in gingen (klopt ook, had de ISRA doos al open gefrot en zag idd 6 afzonderlijke lijntjes erin binnen komen vanuit een dikke kabel van de straat).

Conform de "regels" eerst maar besloten om te testen op welk van de 6 lijnen het signaal zit (ze zouden de hoofdlijn nemen, dat vonden ze bij KPN het beste idee omdat er ook op geen lijn telefoon of andere zaken was geabonneerd door iemand) dus ben bij de voordeur netjes de rode en blauwe draadjes gaan testen met behulp van de experiabox.

Je zou zeggen een kwestie van alle rode en blauwe setjes proberen en kijken bij welke het "broadband" lampje zou gaan branden.
Jammer maar helaas, geen enkele van de 6 lijnen geeft respons van het modem :@ .
Wat zou ik fout kunnen doen?

Adjust non olet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Heb je bij de voordeur 6 lijntjes of 6 aderparen? Is het een pand met een 'gedeelde' deur? (maw zijn er huisnummertoevoegingen enzo, maar een gedeelde entree).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
er zijn 6 aderparen (oftewel 6x rood+blauw+oranje+wit) kadastraal gezien heb ik een zelfstandige woning (ik woon op de 3e en bovenste). Bij de gedeelde deur naar de straat zit het ISRA punt waar de 6 aderparen binnen komen.

Kadastraal gezien woon ik op nummer 76 III maar heel nummer 76 gebruikt de zelfde voordeur. Om discussie over lengtes van kabels te voorkomen ben ik het bij de gedeelde voordeur (het israpunt) gaan testen.

Adjust non olet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Dan snap je hoe het aangesloten moet worden :9 Je zou even kunnen bellen met KPN of de order helemaal geleverd is, dan zou het moeten werken (elk ader 30 minuten aangesloten laten en wachten op lampje op het modem). Als de order echt helemaal geleverd is, zou ik een installatiemonteur aanvragen. Je lijkt immers alles goed te doen vanaf het punt waar je de diensten overneemt van KPN. Bij opgedeelde/verbouwde panden is het soms onmogelijk als klant om werkend het DHZ aan te sluiten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee