Toon posts:

Flitsende led op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 12:47
Afgelopen weekend heb ik een kapotte computer van iemand gekregen. Het betreft een Alienware computer van volgens mij 2007.

Het probleem met deze computer is dat die helemaal niet meer aan gaat. Het enige wat ik zie is een flitsende oranje ledje op het moederbod. Dit kan je zien in het onderstaande filmpje.

Van de onderdelen van de computer weet ik niets af. Ik weet alleen dat er een foxconn moederbord in zit, maar ik zou niet weten wat voor

Hopelijk weet één van jullie wat het flitsende ledje betekend.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[Voor 12% gewijzigd door JoJo nl op 10-05-2011 22:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zoek een manual op van de pc, daar staat het wel in

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Moederbord eruit halen, kijken welk type het is, en dan de handleiding opzoeken. Zat mogelijkheden om zelf aan de slag te gaan.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 399892

Voor zo ver ik weet is Aliënware van Dell, en heeft Dell op hun support site altijd hele lange handleidingen staan, met een zeer uitgebreide troubleshoot, daar staat ook precies in wat welk knipperend lampje betekend.

Dus ik ga er van uit dat ze dit ook wel hebben voor de Aliënware pc's.

EDIT: Zal wel niet de oorzaak zijn, maar het stof van de heatsink afhalen is ook niet overbodig :P

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 399892 op 10-05-2011 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat hulp? heb je al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Mijn gevoel zegt of brakke condensatoren of een brakke voeding.
[list=1]
• Geen grafische kaart
• Geen werkgeheugen
[/list]

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-05-2011 22:57. Reden: Ahaaa ts heeft mem+vga eruit gehaald voor videootje]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik zie ook dat de IDE kabel er niet echt lekker meer uitziet, misschien veroorzaakt die wel alle ellende.

EDIT: Hoezo weet je van de Hardware niks af? je hebt toch wel een type nummer van de pc???? even googlen en je ehbt zo de specs.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 399892 op 10-05-2011 22:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 15:00

Initial G

f.k.a. GKLQuake

zoeken op google afbeelding met "foxconn nforce" levert je de naam van het moederbord op:
C51XEM2AA

dan de manual downloaden en 1dd wat fridgeman zegt

i7 4790K Asus Z97Pro WifiAC 16GB DDR3 980Ti OC Samsung 970 EVO 1GB Ziggo Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 23:34

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Miss moet er een graka en ram geheugen in? Ik weet niet of deze een onboard heeft.

[Voor 10% gewijzigd door Crazymonkey op 10-05-2011 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 399892 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:45:
Ik zie ook dat de IDE kabel er niet echt lekker meer uitziet, misschien veroorzaakt die wel alle ellende.

EDIT: Hoezo weet je van de Hardware niks af? je hebt toch wel een type nummer van de pc???? even googlen en je ehbt zo de specs.
Jahoor een brakke IDE kabel gaat ook echt een knipperend mobo lampje triggeren :z

* Anoniem: 63975 mist
[list=1]
• Een grafische kaart
• Werkgeheugen
[/list]
En dan vind TS het vreemd dat betreffende PC het niet doet |:(

Woei een plaatje

* Anoniem: 63975 kijkt, kijkt nog eens, kijkt heel zorgvuldig.... en concludeert dat betreffend moederbord geen geïntegreerde videokaart heeft.

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-05-2011 22:57. Reden: Leuk, dat TS ff zegt dat hij mem+vga eruit heeft gehaald voor het videootje]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoJo nl
Ik had alleen even de videokaart en het werkgeheugen eruit gehaald om de led goed te kunnen filmen, de videokaart zit er anders voor.
Initial G schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:46:
zoeken op google afbeelding met "foxconn nforce" levert je de naam van het moederbord op:
C51XEM2AA

dan de manual downloaden en 1dd wat fridgeman zegt
Bedankt!

Na het lezen van de handleiding ben ik er niet echt wijzer op geworden. Op het moederbord staat naast de led CR4K2, maar hierover kan ik niets goeds op internet en in de handleiding vinden.

[Voor 18% gewijzigd door JoJo nl op 10-05-2011 23:37]

• Niet online
JoJo nl schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:54:
Na het lezen van de handleiding ben ik er niet echt wijzer op geworden. Op het moederbord staat naast de led CR4K2, maar hierover kan ik niets goeds op internet en in de handleiding vinden.
Voeding gecontroleerd?
Condensatoren bekeken of deze nog goed zijn?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 11-05-2011 09:05]

Anoniem: 363298

google, uw beste vriend:

Re: Foxconn C51XEM2AA Does not start

--------------------------------------------------------------------------------

SOLVED IT!!

I got my dad to look at it, told him what I had tried and what was going on, then he just went "What does this do?" and touched something on the board. The whole thing powered up instantly.

I cannot believe that nowhere in the official documentation for this board, or on the online forums where people have spoken about problems with this board does it not mention the fact.....

That in the bottom right corner of the board are two buttons marked "Power" and "Reset".

He just pressed the power button and it fired up.

Basically, the front-panel for the case looks to be dead, so the power switch was not firing it up. I am immensely annoyed about this, as all the faffing around I did with the board was more likely to have done some damage when it was such a simple problem.

Anyhow, least I know now, and it does look like all the hardware has survived my fiddling.

• JoJo nl
Bedankt voor het zoeken, maar dit werkt ook niet.

Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:48:
[...]

Jahoor een brakke IDE kabel gaat ook echt een knipperend mobo lampje triggeren :z
Als hij voor kortsluiting zorgt is dat zomaar mogelijk

• JoJo nl
Ik ben echt ten einde raad met wat ik er aan zou kunnen doen. Nu maar bedenken wat ik met de PC ga doen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51

InFamous

excommunicado

Zonder geheugen boot de pc never nooit. Daarbuiten ik zie een processor koeler die vol en dan ook vol met stof zit maak het eens goed schoon, ook zie ik geen speakertje. Sluit eens een speakertje aan en luister of hij bepaalde serie biepjes geeft.

Formerly known as Ragdoll

• JoJo nl
Ja, ik snap ook wel dat de computer nooit boot zonder geheugen, deze had ik er toevallig alleen net uitgehaald, maar de symptomen zijn hetzelfde. De processor is al schoongemaakt. Kan ik zo'n speakertje gewoon bij een computerzaak kopen? En hoeveel kost dat dan ongeveer? Ik vraag me ook af of dat wel helpt, aangezien de hele computer geen reactie geeft als ik op de aan knop druk.

[Voor 23% gewijzigd door JoJo nl op 11-05-2011 21:48]

• Niet online
Andere voeding al geprobeerd?

Moederbord al geïnspecteerd op bolle condensatoren?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ook even gezocht; enige relevante hit betrof mensen die het er over eens waren dat een knipperende led een defect moederbord betekent.

~

• JoJo nl
Anoniem: 63975 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:20:
Andere voeding al geprobeerd?

Moederbord al geïnspecteerd op bolle condensatoren?
Een andere voeding heb ik op dit moment niet tot mijn beschikking, deze moet ik nog via iemand regelen. Het moederbord heb ik wel op bolle condensatoren gecontroleerd, maar deze heb ik niet kunnen vinden.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
als CR4K2 in standby (dus als de stekker er wel in zit maar de computer 'uit' staat) niet oranje is (samen met CR4K3) dan heb je een voedingsprobleem. CR4K2+ CR4K3 zijn o.a. power indicatoren.

• JoJo nl
De CR4K2 is het enige lampje dat knippert, voor de rest is er niets te merken aan deze computer dat er stroom op zit. Dan moet ik binnenkort maar een andere voeding zien te regelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee