Toon posts:

Accu vervangen van laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb zojuist een Dell 15R 5010-5640 besteld voor 469 euro.
Pentium i3 370M 2,4ghz 3M Cache
4 GB RAM
ATI Radeon 5650 HD 1024Mhz

Nu wil ik graag meteen een nieuwe accu kopen die een stuk sterker is zodat ik de laptop mee kan nemen onderweg, maar ik kan eigenlijk geen sterkere accu vinden en ik weet ook niet helemaal precies welk type accu in deze laptop past. Kan iemand hier bij helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Accus zijn eigenlijk altijd merk specifiek. Neem eens contact op met Dell zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:57

M2M

medicijnman

En (chinese) aftermarket dingen zijn niet altijd betrouwbaar, of passend. Zelfs als er compatable op staat. Lees dus even verder voor je besluit zo'n accu aan te schaffen of het ding wel echt past en werkt.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Als je een beetje zoekt op Google kom je zo bij iets als www.replacedirect.nl terecht. Maar bel eerst Dell

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of loop nog eens de configurator door; daar staat altijd 1 extra type oplader en/of accu genoemd.

Je vermeld alleen niet of je die net bij je bestelling ook hebt gekocht of uberhaupt hebt gezien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• averagegamer
Bedankt voor alle reacties, Salland.eu, waar ik de laptop kocht, wist er niks over, maar Dell zelf vertelde me dat ik met deze 6-cells accu toch wel 5-6 uur moet kunnen doen bij licht gebruik (internet surfen, tekstverwerken) en dat is wat ik er onderweg mee wil doen, dus dat is mooi. Er zijn geen sterkere accu's voor te koop. Hopelijk red hij ook echt die tijd.

Wat ze wel zeiden is dat ik de accu eruit moet halen als ik hem via het stopcontact heb aangesloten en dat ik de batterij altijd helemaal moet opladen en leeg moet laten lopen en dat ik hem alleen mag opladen als de laptop uit is, anders slijt hij heel snel. Als ik dat goed doe zou hij 2-3 jaar mee moeten kunnen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 16:55

Sick Nick

Drop the top!

5 tot 6 uur op een 48 Whr accu ga je ook bij licht gebruik niet halen met die specificaties, reken eerder op een uurtje of 3 tot 4 bij licht gebruik. Ga je de videokaart ook echt gebruiken (gamen enzo) dan ben je er waarschijnlijk in 1,5 tot 2 uur al doorheen.

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 02:13
averagegamer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:44:
...en dat ik de batterij altijd helemaal moet opladen en leeg moet laten lopen
Wat voor type accu is het? Volgens Wikipedia moet je een Lithium-ion-accu nooit helemaal opladen/opgebruiken. De capaciteit moet rond de 40% blijven voor duurzaamheid.

Dit is dus volgens Wikipedia. Het lijkt nogal te stroken met wat Dell zegt.

• averagegamer
Het is een Lithium-ion ja, maar ik weet niet hoe betrouwbaar wikipedia hierin is? De tip om de accu eruit te halen als je hem via het stopcontact aansluit heb ik iig vaker gehoord.

Maar dat je de accu moet opladen als de laptop uitstaat en je de accu helemaal leeg moeten laten gaan en helemaal op moet laden klopt dus niet? Iemand die hier meer over weet? Op het internet staan zo veel fabeltjes hierover.

@Sick Nick: Hoe kom je bij 48 Whr? Volgens nationaalcomputerforum heeft ie 56 Whr.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
averagegamer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:44:
...dat ik de batterij altijd helemaal moet opladen en leeg moet laten lopen...
Lijkt me juist dat jij daardoor extra snel slijt (meer volledige laadcycli); maar ja, dan is Dell weer blij, dan kunnen ze jou weer eerder een nwe. verkopen :P
Wat ze wel zeiden is dat ik de accu eruit moet halen als ik hem via het stopcontact heb aangesloten... *knip*
...dat ik hem alleen mag opladen als de laptop uit is, anders slijt hij heel snel.
Samsung (en div. andere merken ook volgens mij) heeft bijv. een zgn. Batterij Life Extender functie in het Bios (en als software-tooltje), waarmee je voorkomt dat je 'm verder oplaadt dan 80%.
Dit is bedoeld voor wanneer je 'm op het stopcontact hebt aangesloten (de bios-setting voorkomt dat ook als 'ie uit staat trouwens).

• averagegamer
Ik geloof niet dat zei express omgekeerde info gaf om sneller een nieuwe te verkopen. Maar wat is nou waar wat betreft accu's opladen en gebruiken?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

averagegamer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:42:
Het is een Lithium-ion ja, maar ik weet niet hoe betrouwbaar wikipedia hierin is? De tip om de accu eruit te halen als je hem via het stopcontact aansluit heb ik iig vaker gehoord.

Maar dat je de accu moet opladen als de laptop uitstaat en je de accu helemaal leeg moeten laten gaan en helemaal op moet laden klopt dus niet? Iemand die hier meer over weet? Op het internet staan zo veel fabeltjes hierover.

@Sick Nick: Hoe kom je bij 48 Whr? Volgens nationaalcomputerforum heeft ie 56 Whr.
Je hebt 2 15R 's

5010 48whr
http://accessories.us.del...bnrank=0&baynote_irrank=0

5110 90 wh
http://accessories.us.del...bnrank=0&baynote_irrank=0

Maar het zou me niet verbazen als de laatste ook past in de eerste

steukt wel iesies uit

[Voor 10% gewijzigd door Fish op 11-05-2011 16:59]

Iperf

• averagegamer
Het zal de eerste zijn, want het is een 6-cells accu en mijn laptop is een 5010, dat is dan wel weer jammer, volgens Dell zelf, 2 verschillende medewerkers van de klantenservice moet ie max 5-6 uur meegaan, maar dat is mss verkooppraat. Op dat andere forum had iemand een accu van een Vostro erbij gepakt die hetzelfde zou zijn en die had 56 WHR.

Ik betwijfel of die 9 cells erin past, want volgens Dell is er geen sterkere accu te koop voor deze laptop. En ook vind ik deze wel heel erg duur bij Dell. iets meer dan 100 euro vind ik meer dan genoeg en is ook reeel vergeleken met andere 9 cells accu's.

• averagegamer
Hij is binnen!

Er zit inderdaad een 48 whr accu in, ben benieuwd hoe lang ie dan meegaat, hopelijk lang genoeg om m mee te kunnen nemen, want sterkere accu's zijn er blijkbaar niet en een extra accu vind ik ook onhandig.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou me eens in gaan lezen in de BIOS & power-saving opties van het OS.

Door net iets zuiniger om te gaan of net iets sneller de HDD een spindown te laten geven, kan je rustig een half uur of een uur uit dezelfde accu persen.

En mogelijk dat [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 nog wat te melden heeft :)

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 18:41]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• averagegamer
Ok, tnx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Die 90 Wh accu die fish poste, kan gewoon in jouw laptop.
Zie: http://accessories.us.dell.com/sna/category.aspx?c=us&category_id=7051&cs=19&l=en&s=dhs&mfgpid=206219&chassisid=8279
Daar staan alle upgrade/onderdelen die bij jouw laptop horen te passen.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• averagegamer
Dus toch wel? Dat zou wel fijn zijn, mocht deze accu toch niet toereikend blijken. Volgens de klantenservice kan het niet namelijk (Ik weet niet meer of ik dat expliciet gevraagd heb, maar ze zeiden iig dat er geen sterkere accu voor deze laptop was).

Het is wel jammer dat hij zo vreselijk duur is. De huidige accu is ook erg duur, maar die kan je denk ik niet inruilen en zal ook lastig te verkopen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Staat ook bij compatability, maar je mag potjandorie ook zelf wat proberen

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee