Ik blijf me verbazen over het feit dat de nieuwe Xeon processoren nu bijna een maand geleden leverbaar zouden moeten zijn (nieuws: Intel introduceert Xeon-processors met tien cores>) maar nog steeds nergens te koop. Tweakers.net heeft zelfs geen filters voor de Lga1567 socket. Iemand die mij dit uit kan leggen?
Geen leverantie van Intel -> geen marktprijzen -> geen toevoegingen in Pricewatch...
Maaruh, leverbaar zouden moeten zijn? Ik haal dat niet uit het artikel?
Maaruh, leverbaar zouden moeten zijn? Ik haal dat niet uit het artikel?
[Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 10-05-2011 20:46]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nou dat schiet lekker op dan eerst met veel phoeha aankondigen dat je nieuwe processoren lanceert en deze vervolgens niet kunnen leveren 

Wat ik me afvraag; hoe kan het dat ik die Xeon's gewoon kan bestellen bij HP (zoals de E7-2870) maar dat jij vindt dat ze niet leverbaar zijn? HP BL620c G7 Intel Xeon E7-2870 (2.40GHz/10-core/30MB/130W) Processor Kit HP Price: $5,699.001
Er is een zeeeeer groot verschil tussen leverbaar zijn (en dus te koop) en het wel/niet opgenomen worden in de Pricewatch.
/edit: zelfde geldt voor nieuws: Namen en kloksnelheden Intels Sandy Bridge-cpu's bekend want uiteindelijk duurde het nog 4 maanden voordat ze daadwerkelijk leverbaar waren.
Er is een zeeeeer groot verschil tussen leverbaar zijn (en dus te koop) en het wel/niet opgenomen worden in de Pricewatch.
/edit: zelfde geldt voor nieuws: Namen en kloksnelheden Intels Sandy Bridge-cpu's bekend want uiteindelijk duurde het nog 4 maanden voordat ze daadwerkelijk leverbaar waren.
[Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 10-05-2011 20:52]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja als je meer dan de hoofdprijs wilt betalen zijn ze inderdaad wel leverbaar en dan met name bij HP. Ik ben bang dat ik toch een paar maandjes moet wachten.
Had je verwacht dat je die Xeons dan voor een appel en een ei kon vinden? Het spul wordt amper verkocht, dus is het bijna altijd schrikbarend duur.
En zelfs over een paar maandjes zijn ze nog niet te betalen, omdat het nooit mainstream wordt, maar altijd een niche product blijft, zelfs tweedehands zijn ze dan nog reteduur, als ze uberhaupt al te vinden zijn tweedehands.R.vanPoelgeest schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:08:
Ja als je meer dan de hoofdprijs wilt betalen zijn ze inderdaad wel leverbaar en dan met name bij HP. Ik ben bang dat ik toch een paar maandjes moet wachten.
Het is voor de serverwereld en niet echt bedoeld voor de huis, tuin en keukengebruiker.
Hier een lijstje van een leverancier van Xeon processoren in Nederland:
http://www.itwijdemeren.n...c59f633a313228ad278e1cd7c
Zoals je ziet, alles wat s1567 is, is reteduur, had je nou een s1155 of s1366, mainstream sockets, was het allemaal een stuk goedkoper geweest.
De goedkoopste 10-core is daar de Xeon E7-8850, voor €2728,82
[Voor 28% gewijzigd door DaLoona op 11-05-2011 10:33]
MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700
Zo vreemd is het niet dat je dergelijke processoren niet snel tegenkomt. Zoals al gezegd zijn deze processoren voor consumten geheel niet interessant en daarom zal een reailer deze ook niet snel aanbieden. Het is uberhaubt de vraag of dergelijke processoren wel via retail kanalen worden aangeboden, vaak zie je dat deze processoren in eerste instantie alleen via de oem fabrikanten geleverd kunnen worden.
Simpel weg omdat het gewoon niet interessant is om zelf iets in elkaar te draaien met een dergelijke processor, daarvoor kun je beter een compleet (merk) systeem kopen. Wanneer je bestaand systeem wilt upgraden, dan heeft de betreffende oem fabrikant daar over het algemeen wel mogelijkheden voor. Dat dit veel geld kost niet verbazingwekkend, maar een bedrijf die dergelijk CPU's wil inzetten zal hiervoor dan ook wel het geld hebben.
Simpel weg omdat het gewoon niet interessant is om zelf iets in elkaar te draaien met een dergelijke processor, daarvoor kun je beter een compleet (merk) systeem kopen. Wanneer je bestaand systeem wilt upgraden, dan heeft de betreffende oem fabrikant daar over het algemeen wel mogelijkheden voor. Dat dit veel geld kost niet verbazingwekkend, maar een bedrijf die dergelijk CPU's wil inzetten zal hiervoor dan ook wel het geld hebben.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Pagina: 1