Goedenavond,
Ik ben bezig om voor iemand een petitiescript te maken en daarbij zit ook een checkboxje. Nu lukt het me om alle info uit de form naar de database te schrijven maar die van dat ene checkboxje niet.
Het php script:
En het Html script:
Kunnen jullie zien waarom de checkbox value niet naar de database word geschreven?
bij voorbaat dank,
Xander
Ik ben bezig om voor iemand een petitiescript te maken en daarbij zit ook een checkboxje. Nu lukt het me om alle info uit de form naar de database te schrijven maar die van dat ene checkboxje niet.
Het php script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $showhide = (isset($_POST['check']) && $_POST['check'] == '1')? 1 : 0; if($_SERVER["REQUEST_METHOD"]=="POST") { //Insert het email,naam van de persoon in database mysql_query("INSERT INTO `petitie` ( name, woonplaats, wijk, check ) VALUES ('".$_POST["name"]."', '".$_POST["woonplaats"]."', '".$_POST["wijk"]."', '".$showhide."'") or die (mysql_error()); |
En het Html script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <form name="form1" method="post" action="conect.php"> <table width="80%" border="0px" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td><h2 style="color:#0059a3;">Ik, </h2></br></br></td> <td><strong> <input type="text" name="name" value="naam en achternaam"> </strong></td> </tr> <tr> <td><h2 style="color:#0059a3;">wonende te </h2></br></td> <td><input type="text" name="woonplaats" value="woonplaaats" ></td> </tr> <tr> <td></br></br></br></td> <td><input type="text" name="wijk" value="wijk"></td> </tr> <tr> <td><h2>zegt <font color="#E4062D">NEE</font></h2></td> <td><input class="check" type="checkbox" name="check" value="1">naam en woonplaats mogen zichtbaar zijn </td> </tr> <tr> <td></br></br><button class="submit" type="submit" name="Submit">ONDERTEKENEN</button></td> </tr> </table> </form> |
Kunnen jullie zien waarom de checkbox value niet naar de database word geschreven?
bij voorbaat dank,
Xander