Toon posts:

Voip met TOPCOM Butler 4012 vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 15:30
Beste Tweakers,

Mogelijk wil ik een vast nummer gaan gebruiken om diverse redenen. Al eens naar extra nummer gekeken maar dat was te prijzig voor waar het voor gaat dienen. Nu ben ik vandaag het volgende tegen gekomen: www.budgetphone.nl waar je dus voor een aantal euro per maand over een vast nummer en bijhorend abo kan beschikken. :9

Nu heb ik toevallig nog een voip telefoon liggen (ooit eens gekregen :+ ), het zou dus mooi zijn als ik deze kon gaan gebruiken. Deze telefoon heeft één nadeel. deze gaat via USB. Nu vraag ik me af of hier wat aan te doen is doormiddel van usb naar ethernetkabel.

Het gaat om de volgende telefoon:
- Butler 4012 USB VOIP (parlino dus geen normale telefoon aansluiting aanwezig) http://tweakers.net/produ...2-voip-dect-telefoon.html

De router waar deze ethernetkabel vandaan komt:
- Eminent EM4420 http://tweakers.net/price...-dsl-router.html#tab:info

Kan dit werkend gemaakt worden door er een usb naar ethernet adapter tussen te zetten van pakweg €20 euro? Aangezien ik de telefoon wil kunnen gebruiken zonder dat mijn laptop aan staat of aanwezig is. Het moet dus stand alone kunnen werken. :P

Mocht dit niet het geval zijn, is er een toestel dat het aanraden waard is (low budget), dit mag ook een wifi toestel zijn (voor op een g accespoint die op een van de poorten van de router zit).

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Budgetphone maakt gebruik van het SIP protocol. Jou telefoon ondersteunt dat protocol niet voor zover ik kan zien. Je hebt een skypephone waar je niet mee kunt bellen zonder skype. Dus zonder computer word dat moeilijk.

Als je op zoek bent naar een budget IP Dect kijk dan eens naar de IP Dect oplossingen van Siemens Gigaset.

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 15:30
Dankje!

Heb ook het een en ander gelezen over uma. Heb hier nog een BlackBerry Curve 8520 liggen welke dit schijnt te ondersteunen (zo ver ik kon vinden) via wifi. Deze heeft momenteel de software van KPN er op, maar is wel simlockvrij.

Het zou natuurlijk ook mooi zijn als ik die zo kan gebruiken. De internet provider is Ziggo, maar daarvan kan ik zo snel niet vinden of ze UMA ondersteunen.

Iemand die hier meer van weet?

My middle finger salutes you.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee