Toon posts:

[VOIP] Skype en voip-in/DID, hoe zit dat nou precies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 15:40
Ik heb sinds vandaag een Skype abonnement en een Skype telefoon (Philips) en wil graag ook bereikbaar zijn voor mensen zonder VOIP account. Dankzij Google weet ik nu dat je een (VOIP-in/DID) telefoonnummer kan kopen die binnenkomende gesprekken doorgeschakeld naar je Skype account. Je bent dus voor iedereen bereikbaar. Wat mij niet helemaal duidelijk wordt is hoe het zit met de kosten en comptabiliteit (Voipbuster vs Skype).

Ik zie dat de meeste aanbieders ongeveer €60 per jaar vragen voor een landelijk/regionaal telefoonnummer. Ook zie ik dat er websites zijn waar je maar €20 hoeft te betalen en soms is de service zelfs gratis. Ik neem aan dat als je een regionaal/landelijk nummer koopt dat dat voornamelijk belangrijk is voor de beller (kosten nationaal/lokaal tarief) maar ik kom er niet achter hoe dat zit met gratis (Europese?) DID nummers.

Ook lees ik dat Skype een eigen formaat heeft tov de open standaard SIP. Los van compatibiliteitsproblemen houd dit volgens mij ook in dat ik niet gratis kan bellen naar non-Skype VOIP accounts.

Ik heb de volgende vragen:
- Werkt elk VOIP-in/DID nummer icm met Skype?
- Is er een reden waarom ik juist wel of niet een nationaal/Europees nummer moet afsluiten?
- Klopt mijn aanname dat Skype naar SIP en SIP naar Skype altijd geld kost?

Ik heb de volgende sites bekeken:
DID aanbieders site: http://www.voip-info.org/wiki/view/DID+Service+Providers
Nederlandse DID leverancier: http://www.budgetphone.nl
Gratis SIP nummer: http://www.num2sip.com/

Advies en tips zijn altijd welkom, vooral als je uit ervaring spreekt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan kun je dus ook bij skype een nummer krijgen
http://www.skype.com/intl...llfeatures/online-number/

let op je hebt een abbo dus is half geld -> 30,=

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Skype is een vorm van VoIP maar het is zoals je al zegt een gesloten vorm en is niet compatibel met SIP.

Je kan geen SIP accounts aanmelden op een Skype client of Skype telefoon. Het zijn twee compleet andere technieken. Je kan dus ook geen VoIP nummers gebruiken behalve die van Skype zelf (hun skype-in nummers). Je kan ook niet gratis naar SIP accounts bellen (maar eerlijk gezegd werkt dat tussen SIP providers onderling meestal ook niet gratis).

Ik zou gewoon voor een skype-in nummer gaan zoals fish zegt.

[Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 10-05-2011 19:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ennuh die gratis sip van jou, dan krijg je een frans nummer he
Your phone number will be +33 9 XX XX XX XX

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Xoip biedt het ook aan:
http://www.xoip.com/nl/wat-biedt-xoip/skype-nummer

Zelf heb ik het nooit werkend gekregen met Xoip, maar het was ook in het begin toen ze aanboden (2008).
Kwam er niet achter of het probleem nou bij Xoip of Skype lag, en omdat het niet heel belangrijk voor me was, heb ik me er niet meer in verdiept.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simkin
Bedankt voor de reacties, ik heb gekozen voor een Skype nummer (met idd 50% korting).

Alles werkt op de 'caller-ID' na. Als ik mijzelf op mijn mobiel bel zie ik 'onbekend' staan op de display. Je hebt wel de mogelijkheid om een caller-id te configureren maar die accepteert enkel mobiele nummers.

Wat doe ik verkeerd?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat ben je nu op jaarbasis kwijt? Aan aanschaf telefoon, abo en belkosten? Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, vooral omdat ik met sommige mensen veel Skype en ik het ook wel fijn zou vinden via Skype altijd bereikbaar te zijn (heb je ook geen abo voor nodig natuurlijk). Maar voor bellen heb ik toch voor Betamax gekozen (ik denk dat dit ook goedkoper is als Skype).

[Voor 6% gewijzigd door Marzman op 11-05-2011 08:36]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Simkin
Simkin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:47:
Bedankt voor de reacties, ik heb gekozen voor een Skype nummer (met idd 50% korting).

Alles werkt op de 'caller-ID' na. Als ik mijzelf op mijn mobiel bel zie ik 'onbekend' staan op de display. Je hebt wel de mogelijkheid om een caller-id te configureren maar die accepteert enkel mobiele nummers.
[afbeelding]
Wat doe ik verkeerd?
Upon further checking your account, your caller ID has been blocked. Due to local telecommunication regulations, Skype is unable to offer caller identification in some countries including the Netherlands. This is the why your Online Number is not showing up as your caller ID. The only supported countries are: Chile, Denmark, Estonia, Hong Kong, Japan, Poland, Sweden, the UK and the US

[Voor 8% gewijzigd door Simkin op 11-05-2011 18:15]

• Simkin
Marzman schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:36:
Wat ben je nu op jaarbasis kwijt? Aan aanschaf telefoon, abo en belkosten? Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, vooral omdat ik met sommige mensen veel Skype en ik het ook wel fijn zou vinden via Skype altijd bereikbaar te zijn (heb je ook geen abo voor nodig natuurlijk). Maar voor bellen heb ik toch voor Betamax gekozen (ik denk dat dit ook goedkoper is als Skype).
Telefoon: €140
Abonnement: €18,03 p/j (75m bellen per maand naar vaste nummers in een bepaald land (NL))
NL Telefoonnummer: €29,75 p/j

Dus per jaar een kleine €50. Voor €80 p/j kan je onbeperkt bellen in heel Europa (vaste nummers)

Hier meer info: https://secure.skype.com/account/buy/package

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is ongeveer hetzelfde als wat ik aan Voipbuster betaal. Het is 10 euro per 120 dagen (ongeveer 30/40 euro per jaar), en dan heb je veel gratis locaties binnen en buiten europa, maar niet heel europa. Als je dan nog een budgetphone prepaidnummer van 10 euro per jaar er bij neemt (ik heb er zelf een van voipbuster, maar ze geven momenteel geen nummers meer uit) zit je ook tegen de 50 euro.

/▌

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 00:11
Met dat verschil dat bij skype de mobile gesprekken nog betaald moeten worden,
terwijl deze bij betamax je dus € 40 beltegoed krijgt voor mobiele gesprekken en niet vrije landen.

Ik kijk eens naar de Skype tarieven voor mij meest gebruikte bestemmingen(NL + PL)en ik schrik:
NL vast S(kype):gratis(met abo) E(asyvoip): 0,5 ct
NL mobiel S:25,5ct E:3,7ct
PL vast S: 2,2ct E: 0,5ct
PL mobiel: S 23,9ct E: 3,7ct
Zou ik voor Skype ook mijn pc nog aan laten staan, met extra energieverbruik van dien.
Ik houd het toch nog maar even bij SIP.

Beetje off-topic: waarom is dat Skype dan toch zo populair? (en 8,5 mld waard?)

[Voor 7% gewijzigd door sipjohn op 12-05-2011 11:40]

Internet Telfort Instap 8Mbps; Modem/router Fritz!box 7170 A int. 58.04.84; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sipjohn schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:38:

Beetje off-topic: waarom is dat Skype dan toch zo populair? (en 8,5 mld waard?)
Het werkt goed. Ik heb Betamax geprobeerd volledig over ip met Azie en dan is de verbinding niet goed (logisch, de servers staan hier). Wel als je gewoon belt en belminuten aftikt (het gaat om niet gratis locaties). Skype is gratis en werkt goed.

Ik gebruik het allebei, voor echt lange geprekken Skype en voor even snel bellen Betamax. Bellen met Skype is nog iets duurder inderdaad.

/▌

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee