Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 13:08
Over een klein uurtje (18.00) begint de Keynote van de Google I/O 2011 Developing Conference in San Fransisco. Deze zal uiteraard live gestreamd worden. Vanavond zullen Vic Gundothra, Andy Rubin en zijn team bekend maken wat de toekomst van Android is voor het komende jaar. In ieder geval, de lancering van Google Music is niet geheim weten te houden.

Tune in op: http://www.google.com/events/io/2011/index.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat het gaat brengen...
Honeycomb is er nu voor de tablets, maar wat gaat Android brengen voor mobiele telefoons...
Ben persoonlijk wel toe aan een nieuwe Androidphone en een nieuwe versie van het OS zou dan wel tof zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 13:41
YouTube: Google I/O Live 2011

dat is de directe link naar de live view op Youtube...

Ik denk dat honeycomb 3.1 geintroduceert gaat worden en ik hoop dat HTC met de nexus tab gaat komen. We hebben nog niets gehoord van HTC over een 10.1 inch tablet. de 7 inch draait op 2.2 (update: 2.3 zie hieronder) en ik kan me niet voorstellen dat HTC al bij de introductie achter de feiten aan gaat lopen.

Daarnaast is, in tegenstelling tot de nexus serie phones, het voor google belangrijk om de tablet markt echt open te breken. Bij de telefoons is het zo dat mensen een telefoon willen hebben. Puur vanwege de bereikbaarheid. Inmiddels zijn er honderden android phones.

Ik kan me niet indenken dat een bedrijf als HTC of Samsung elk half jaar een nieuwe tablet introduceert. Of dat ze 10 verschillende 10.1 inch tablets gaan voeren. Het is een compleet andere markt en ik denk dat google met HTC een prima partner kan hebben om een goede honeycomb tablet kan presenteren...

Google heeft met de nexus serie lering getrokken over hoe je hardware in de markt zet, en wat er bij de distributie kijken komt. Wie weet heeft Google de Nexus serie alleen maar uitgebracht om expertise op te doen qua verkoop van hardware... Expertise die ze met een tablet kunnen gebruiken...

Maargoed. De wens is de vader van de gedachte...

[Voor 13% gewijzigd door shakedown op 10-05-2011 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
shakedown schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:23:
Ik denk dat honeycomb 3.1 geintroduceert gaat worden en ik hoop dat HTC met de nexus tab gaat komen. We hebben nog niets gehoord van HTC over een 10.1 inch tablet. de 7 inch draait op 2.2
De HTC Flyer draait op Android 2.3
en krijgt ook gewoon een Honeycomb-upgrade:
nieuws: HTC Flyer krijgt Honeycomb-upgrade

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander6501
Google Music is live! wel US-only helaas :|
http://androidandme.com/2...itation-right-now-io2011/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Presentatie is nu aan de gang. Nothing major, maar ze beginnen zojuist over Music Beta, cloud storage voor je eigen muziek. Ziet er goed uit, integratie met bijvoorbeeld iTunes, toegankelijk vanaf je browser en Android devices.

Leuke kopie van Apple's Genius functionaliteit, maar dan genaamd Instant Mix.

Gratis tijdens de beta, maar daarna dus waarschijnlijk betaald.

[Voor 51% gewijzigd door Muthas op 10-05-2011 18:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 11:33
Ik kijk ook. Maar wtf, 20.000 nummers mag je toevoegen in de music cloud(beta), gratis!

[Voor 3% gewijzigd door Cabo op 10-05-2011 18:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kefding
  • Laatst online: 02-06 09:29
Nog wel ja, zolang het in beta is zeiden ze...

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:20

lasharor

7 december 2004

Gmail was ook ontzettend lang in beta, dus tja het zegt niet zoveel ;)

Je kan trouwens een invite via proxy server aanvragen. Net gedaan, nu even wachten voor een mail :)

Edit: Ik zie die music app trouwens niet? Ik heb wel een beta versie op me telefoon staan, maar die heeft die 3d ui niet. Iemand een linkje?

[Voor 29% gewijzigd door lasharor op 10-05-2011 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 390221

bedankt voor de tip lasharor! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Np.

Hier een live stream trouwens: http://www.google.com/events/io/2011/index-live.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:59
lasharor schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:36:

Je kan trouwens een invite via proxy server aanvragen. Net gedaan, nu even wachten voor een mail :)

Edit: Ik zie die music app trouwens niet? Ik heb wel een beta versie op me telefoon staan, maar die heeft die 3d ui niet. Iemand een linkje?
De bèta was ook enkel weggehaald omdat er veel mensen een idee bij hadden dat het niet af is (en daarmee niet goed werkt). Anders was het nog altijd bèta geweest.

Bij de music verwacht ik niet dat dat zo zal zijn, daar zul je uiteindelijk wel voor moeten betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

:|

Dat uitdelen van telefoons/tablets bij die google I/O events is wel een soort standaard aan het worden.

Wel leuk eigenlijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Al die verschillende rechten en wetten in Europa beginnen nu ontzettend irritant te worden, nu missen we Google Music en video's uit de Android Market...verdomme.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 390221

ja..Oprah-stijl..

q4 voor android 3.1 op de telefoon als ik t goed begrepen heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kefding
Een cadeautje mag ook wel voor die prijs ;)
Dat met die lichten was trouwens wel erg cool, al zal het wel weer erg duur worden gezien je toch extra apparatuur nodig hebt voor de besturing van de lampen.

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Anoniem: 390221 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:56:
ja..Oprah-stijl..

q4 voor android 3.1 op de telefoon als ik t goed begrepen heb?
volgens mij wordt dat een nieuwere versie dan 3.1...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:44
Ik heb niet begrepen wat het versienummer is van Android Ice Cream Sandwich... moet dat betekent worden? Het is toch niet 3.1? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kefding
Nee, is volgens mij ook nog niet bekent

[Voor 48% gewijzigd door Kefding op 10-05-2011 19:02. Reden: foutje ;$]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
volgens mij hebben ze het nog niet gemeld, en 3.1 is nog steeds honeycomb.

edit: 3.1 nog steeds honeycomb:

[Voor 48% gewijzigd door Tk55 op 10-05-2011 19:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Op xda loopt er sowieso al een topic over die music app.

Deze zou de laatste versie zijn: -

EDIT: http://www.bit.ly/khueuK

[Voor 32% gewijzigd door lasharor op 10-05-2011 19:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
Eindelijk goed nieuws voor de mensen die vast zaten aan Vodafone's wanbeleid voor Android updates:

http://www.engadget.com/2...droid-upda/#disqus_thread

Hopelijk kunnen de europese N1 bezitters eindelijk Gingerbread gaan ontvangen.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander6501
Betekent dus dat Honeycomb closed source blijft tot in Q4? Verder natuurlijk ontzettend goede ontwikkelingen, ook dat Google het update-probleem onderkent en ervoor zorgt dat de grote hardware ontwikkelaars sneller updates leveren (LG, HTC, Samsung, Motorola en Sony Ericsson). Verder was de keynote ook retorisch natuurlijk geweldig uitgevoerd. Vooral het laatste gedeelte:

"It's thinner and lighter than you ever imagined. This will launch in about a month or so. It's not available to anyone yet.......

with one exception. Thanks to Samsung, all 5000 of you are getting one today!"

Wat een sexy tablet, wil er echt één hebben!

Edit: Om 19.15 wordt een presentatie over de Honeycomb highlights gegeven door Romain Guy en Chet Haase, beide grote Google developers. Eens kijken of we wat kunnen zien van 3.1 en eventueel zelfs van Ice Cream Sandwich ;)

[Voor 15% gewijzigd door Alexander6501 op 10-05-2011 19:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ze gaan weer verder op dezelfde link: http://www.google.com/events/io/2011/index-live.html

Weet niet wat eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ben benieuwd of er later op de avond ergens een filmpje te zien is met features van Icecream Sandwich..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

Als het goed is is de hele I/O later geheel terug te zien, of is dat niet wat je bedoeld met een filmpje van features?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander6501
Hij bedoelt denk ik een filmpje van wat Ice Cream brengt voor smartphones, nieuwe features dus.

Een nieuw Nexus toestel verwacht rond de kerst, zegt Andy Rubin :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 323486

Ice Cream Sandwich? Ik heb er nog niks van gehoord deze I/O. Of heb ik iets gemist?

Live stream is hier trouwens vrij slecht. De hele tijd error messages en de stream stopt vaak. Iemand daar meer last van?

Net trouwens een interessant verhaal over Renderscript en accelerated UI. Eindelijk een makkelijke manier om animations te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 14:17
Deze werkt bij mij beter:
YouTube: Kanaal van GoogleDevelopers

Kan niet wachtten op Android@Home. Waarschijnlijk snel betaalbare domotica!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander6501
Anoniem: 323486 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:23:
Ice Cream Sandwich? Ik heb er nog niks van gehoord deze I/O. Of heb ik iets gemist?

Live stream is hier trouwens vrij slecht. De hele tijd error messages en de stream stopt vaak. Iemand daar meer last van?

Net trouwens een interessant verhaal over Renderscript en accelerated UI. Eindelijk een makkelijke manier om animations te gebruiken.
Even tussen de regels door hadden ze het er over.. Eén open OS voor Tablets, TV's en Smartphones. Release verwacht Q4-2011..

Edit: Ook dat verhaal over Hardware acceleratie was heel interessant. Ook het vragen beantwoorden vanuit het publiek was heel leerzaam.

"When I switch my tablet to portrait scrolling can be quite choppy, are you going to address this?"
"No, ofcourse not, we love slow applications :> "

Edit2: Vanavond om half 12: Fireside chat with Android Team, live gestreamd !

[Voor 24% gewijzigd door Alexander6501 op 10-05-2011 20:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 323486

Alexander6501 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:26:
[...]

Even tussen de regels door hadden ze het er over.. Eén open OS voor Tablets, TV's en Smartphones. Release verwacht Q4-2011..

Edit: Ook dat verhaal over Hardware acceleratie was heel interessant. Ook het vragen beantwoorden vanuit het publiek was heel leerzaam.

"When I switch my tablet to portrait scrolling can be quite choppy, are you going to address this?"
"No, ofcourse not, we love slow applications :> "
Ah okay, bedankt. Ik was pas een uur of 7 thuis, dus ik heb wel aardig wat gemist. Ook eigenlijk niets nieuws, dit was al langer het plan. Ik heb zo niet het schema van de I/O bij de hand, maar is er nog plek voor een voorzichtige presentatie met features voor Ice Cream Sandwich?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Alexander6501 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:22:
Hij bedoelt denk ik een filmpje van wat Ice Cream brengt voor smartphones, nieuwe features dus.
Dat bedoelde ik inderdaad.. Ik wacht het wel af..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55
Ik vond de presentatie over honeycomb heel erg tof om te zien, maar gaat dit nu allemaal ook voor de telefoons komen in ice cream sandwich?

Ik heb het begin wel gemist trouwens, dus de aankondiging zelf heb ik niet kunnen zien :( wat zijn nu precies de key notes voor ice cream sandwich?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dr staat een samenvatting op de FP, en op zo'n beetje elk andere nieuwssite ;)

Verder had ik toch wel wat meer verwacht van de presentatie mbt Ice Cream Sandwich. Had wel wat meer specifieke info willen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55
Ja, ik kan eigenlijk alleen maar vinden van: Hij is aangekondigt en brengt tablet en smarthphone samen.

LEKKER VAAG!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Komt pas in q4 uit, dus ik denk dat ze gewoon nog niet zoveel erover weten of durven zeggen omdat het allemaal nog kan veranderen?

Had ook verwacht wat meer informatie te krijgen, maar 't is wel goed zo. Ze hebben iig iets gezegd erover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cobesz schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:06:
Ja, ik kan eigenlijk alleen maar vinden van: Hij is aangekondigt en brengt tablet en smarthphone samen.

LEKKER VAAG!
Nou, daar heb je je antwoord dus :P
Luqq schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:10:
Komt pas in q4 uit, dus ik denk dat ze gewoon nog niet zoveel erover weten of durven zeggen omdat het allemaal nog kan veranderen?

Had ook verwacht wat meer informatie te krijgen, maar 't is wel goed zo. Ze hebben iig iets gezegd erover.
Inderdaad. Dat ze het pas in Q4 uitbrengen geeft aan dat het allemaal nog lang niet af is. Ze weten waarschijnlijk zelf nog niet precies hoe ze de integratie van phone+tablet vorm gaan geven, al zullen de basisideeën al wel aanwezig zijn.

• Alexander6501
Vandaag staat waarschijnlijk in het teken van Chrome, Google TV en HTML5. Verder wordt er nog een belangrijke aankondiging verwacht over de Android Market, misschien nieuwe betaal methoden? Keynote begint om half 7.

[Voor 6% gewijzigd door Alexander6501 op 11-05-2011 09:46]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

Hoezo "waarschijnlijk"? Agenda is er niet voor niets :) Als ze er niet (teveel) van afwijken dan.
Livestreams voor vandaag, voor Android:

Android Market for Developers - May 11, 10:45AM – 11:45AM
Building Android Apps for Google TV - May 11, 01:45PM – 02:45PM
Taking Android to Work - May 11, 04:15PM – 05:15PM
Android Development Tools - May 11, 03:00PM – 04:00PM
Designing and Implementing Android UIs for Phones and Tablets - May 11, 12:30PM – 01:30PM

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Alexander6501
Die sessions zijn leuk maar daar wordt niet veel nieuws getoond. Als echte google fanboy kijk ik toch het liefst naar de keynote!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:41
lasharor schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:36:

Ik ben ook erg benieuwd naar music beta. Zonet ook maar een invite via een proxy aangevraagd.

Ben benieuwd of dit een mooie vervanger voor mijn subsonic-installatie wordt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee