Onlangs ben ik weer de nieuwste versie van Ubuntu (11.04) aan het uit proberen echter loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan wat mij tegen houd om het fulltime te gebruiken en te kunnen afstappen van Windows.
Hoewel ik al vele vervangende programma's heb gevonden zoek ik nog onderstaande en zou ik graag medetweakers om hulp en ervaring willen raadplegen.
! Liefst gebruik ik geen Wine maar programma's voor linux !
! Alles moet installeerbaar zijn met SUDO (dus niet als root) !
* Tegenhanger Dreamweaver
- Met autocomplete functie voor PHP/MySQL
- Moet FTP connecte hebben
Geprobeerd; Gedit met plugins, Bluefish, aptana.
* Tegenhanger USB Webserver
- PHP, MySQL, PHP Myadmin
- Liefst werken onder zowel windows als linux
Geprobeerd; Lammp(Xammp)
*Disk clone / image
Een simpel programma wat simpel op USB of CD te zetten is en waarmee ik naar een externe schijf een image van het huidige systeem kan bewaren en terug zetten. Dus zelfs als er een andere schijf in mijn laptop komt het een kwestie is van; cd insteken, hdd aansluiten en aanzetten.
Geprobeerd; Clonezilla, Norton ghost, partimage, acronis. (momenteel met HD Clone 3.9.x bezig en deze lijkt in dusverre veelbelovend)
Hoewel ik al vele vervangende programma's heb gevonden zoek ik nog onderstaande en zou ik graag medetweakers om hulp en ervaring willen raadplegen.
! Liefst gebruik ik geen Wine maar programma's voor linux !
! Alles moet installeerbaar zijn met SUDO (dus niet als root) !
* Tegenhanger Dreamweaver
- Met autocomplete functie voor PHP/MySQL
- Moet FTP connecte hebben
Geprobeerd; Gedit met plugins, Bluefish, aptana.
* Tegenhanger USB Webserver
- PHP, MySQL, PHP Myadmin
- Liefst werken onder zowel windows als linux
Geprobeerd; Lammp(Xammp)
*Disk clone / image
Een simpel programma wat simpel op USB of CD te zetten is en waarmee ik naar een externe schijf een image van het huidige systeem kan bewaren en terug zetten. Dus zelfs als er een andere schijf in mijn laptop komt het een kwestie is van; cd insteken, hdd aansluiten en aanzetten.
Geprobeerd; Clonezilla, Norton ghost, partimage, acronis. (momenteel met HD Clone 3.9.x bezig en deze lijkt in dusverre veelbelovend)