Toon posts:

Dell XPS 420 Koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 16:41
Howdy Heren!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van een te hete CPU. Tijdens intensief gebruik (music recording) blijft de temperatuur rond 80 graden hangen. Is niet echt gezond als je het aan mij vraagt. Ik wil graag zo'n Corsair Hydro H50 erop zetten alleen heb ik een probleempje.

1 nadeel is al sowieso dat het een BTX moederbord is dus ik weet niet of de slangen lang genoeg zijn om tot aan de achterkant van mijn kast te komen. De CPU staat namenlijk aan de andere kant.

Verder gebruikt Dell volgens mij een of andere proprietary 5 pin plugs, terwijl alle fans 4 pins gebruiken. Daar bovenop zijn het van die platte plugs die totaal niet op andere plugs lijken.

Ik had ook gelezen dat de pomp van de H50 een PCI connector ofzo nodig heeft ofzo om op full power te draaien. Ik heb geen idee of ik dat heb. Het hoort blijkbaar in je moederbord te zitten maar ik heb net mijn kast opengemaakt en lopen gluren maar niks gevonden!

Ik heb een E8400 in mijn computer zitten.

Alvast bedankt! _/-\o_

EDIT:

Ik ben nu ook aan het overwegen om gewoon een hele nieuwe systeem te bouwen. Ik doe best wel wat aan videobewerking en muziek en ik heb nu een pc met de following specs:

E8400 3 GHz
4 GB RAM
ATI Radeon HD 3870
375W voeding
En een klote dell moederbord dat regelrecht poep is in 2011. (ik heb em mid 2008 gekocht)

Is het de moeite waard om te gaan klooien met die koeler of ben ik aan een upgrade toe?

[Voor 17% gewijzigd door Ortixx op 10-05-2011 22:16]

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je pc tot nu toe nog voldoet voor wat je er mee wil doen dan is het goed zat. Alleen 80 graden is inderdaad niet gezond, probeer anders eens je koelpasta te vervangen. Een H50 zal hem zeker koel houden, alleen voor veel minder geld heb je een scythe mugen(goede luchtkoeler) en die presteert bijna even goed. Dan hoef je ook geen rekening te houden met de slangen die misschien niet tot de achterkant van je pc komen. BTX=325 × 266 en ATX=305 × 244 dus het verschil is niet al te groot, het ligt er net aan waar je je radiator dan wil plaatsen en waar je cpu socket zit.

• Ortixx
Ik denk dat ik toch voor de waterkoeler ga. Alleen zit ik nog steeds met die plugjes... Ik krijg net een ideetje!

Kan ik niet een fancontroller in mijn pc zetten? Daarmee zou ik alle fans kunnen vervangen met wat normalere fans (met LEDjes jaaaa!) en kan ik ze ook nog eens controllen!

En de pomp van de H50 kan toch ook direct aan mijn voeding worden aangesloten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die plugjes kan je gewoon op je moederbord doen op de plek waar nu je andere cpu cooler zit. En natuurlijk kan je altijd een fancontroller in je pc zetten, en als je wilt natuurlijk fans met ledjes. Je kan dan ook je H50 erop aansluiten, maar die kan natuurlijk ook op de voeding. De H50 heeft namelijk een 3 pins aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ortixx
Nou dat kan dus niet. In mijn eerste post zei ik dat Dell proprietary 5pin plugs gebruikt. Maar ik denk dat het een fancontroller gaat worden :D

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee