Toon posts:

[T-Mobile] dataverbruik sms'jes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406080

Topicstarter
Een paar weken geleden kreeg ik ineens een smsje dat mijn driekwart van mijn internetverbruikt overschreden is. Vorige week een smsje van T Mobile dat ik nu daadwerkelijk over de 1 gig heen ben en dat mijn snelheid per direct terug gezet is naar de laagste snelheid (64 k?)
Ik heb de klantenservice gelijk gebeld en volgens de medewerker was ik 'volgens hun systeem/computer toch echt over de 1 gig heen'. Nou, dat snap ik niet zei ik, ik heb bewijs dat dit echt niet het geval is van mijn Stats Free app. Het enige wat de medewerker kon doen is om de snelheid weer te verhogen voor 5 euro, anders had ik moeten wachten tot 9 mei om weer mijn oude snelheid terug te krijgen. Nou ja, dat heb ik maar gedaan. Maar blijf het raar vinden. Ik ben nu al sinds april 2009 abonnee bij T Mobile en nog nooit niet een waarschuwing, laat staan een verlaging van mijn snelheid gehad. Ik luister eigenlijk alleen maar streams van 128 kbps, af en toe 192 kbps en lager. Dat is omgerekend 54 mb per uur voor 128. Ik luister echt geen uren achter elkaar alleen tijdens mijn reizen een paar keer per week. Ik luister nooit langer dan 3 uur per keer. Ik gebruik wel Twitter met Tweetdeck die tussendoor ook nog wel eens updates ophaalt maar dit is alleen tekst dus dat zal het toch niet zijn? Iemand een verklaring of ligt het gewoon bij T Mobile?
Meer mensen die ineens waarschuwingen krijgen. Ik dacht dat dit altijd bij andere providers erg agressief was en bij T Mobile wel mee viel?

Waarom heeft T Mobile trouwens niet de mogelijkheid op 'mijn tmobile', of een eigen app om je data verbruik in de gaten te houden zodat je nooit voor verassingen komt te staan?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 406080 op 10-05-2011 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
Met de situatie die je schetst lijkt het me niet vreemd dat je dat haalt. Afgaande op je eigen berekening.. Rond de 3 uur per keer, "enkele" (ik ga uit van 3 keer) per week.. Dat is 3x54mb per keer luisteren en dat is 162mb. Dat 3x per week is al 486mb per week. En dat is al bijna de helft natuurlijk.
Hierbij ander verkeer nog niet eens meegerekend.

Waar ik ook even benieuwd naar ben is wat voor abonnement je hebt (ik zit ook bij T-Mobile en heb een i-300 abo).

[Voor 5% gewijzigd door speek1984 op 10-05-2011 16:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan het me niet voorstellen, want ik zap heel veel dus luister nooit een stream van 128 of 192 kbps een uur lang achter elkaar. Verder zitten daar streams tussen die nog lager zitten dan 128 kbps.
En dan ook nog eens dat ik dit ineens heb, sinds april 2009. Mijn luistertijd is in die tijd echt niet toegenomen, is redelijk hetzelfde gebleven aangezien ik op veel trajecten en reizen dezelfde tijd onderweg ben. Als ik thuis ben, gebruik ik WiFi en staat 3G uit.
Ik heb het goedkoopste internet abonnement van T Mobile voor 9,95. (nu even met korting omdat ik mijn abo in april heb verlengd)

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 406080 op 10-05-2011 16:54]

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@freaky36
Je zegt dat je het abonnement de afgelopen maand hebt vernieuwd met het goedkoopste internetabonnement. Ik ga er daarom even van uit dat je gebruik maakt van de Internet Voordeelbundel. Na 1 GB wijzigt je snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps.

Je ontvangt een sms wanneer je driekwart hebt verbruikt en als je 1 GB hebt verbruikt. Houd er wel rekening mee dat het verbruik per dag wordt vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan. Dit zou het verschil kunnen verklaren. Deze informatie vind je ook terug in de prijslijst van relax.

Het is nog niet mogelijk om je dataverbruik in te kunnen zien op My T-Mobile. Dit verzoek is wel al doorgezet naar de desbetreffende afdeling.

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Topicstarter
T-Mobile Webcare schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:41:
@freaky36
Je zegt dat je het abonnement de afgelopen maand hebt vernieuwd met het goedkoopste internetabonnement. Ik ga er daarom even van uit dat je gebruik maakt van de Internet Voordeelbundel. Na 1 GB wijzigt je snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps.

Je ontvangt een sms wanneer je driekwart hebt verbruikt en als je 1 GB hebt verbruikt. Houd er wel rekening mee dat het verbruik per dag wordt vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan. Dit zou het verschil kunnen verklaren. Deze informatie vind je ook terug in de prijslijst van relax.

Het is nog niet mogelijk om je dataverbruik in te kunnen zien op My T-Mobile. Dit verzoek is wel al doorgezet naar de desbetreffende afdeling.

Cindy
T-Mobile Webcare
Ok, wat u schrijft is mij dus al duidelijk maar niet echt een antwoord op mijn vraag. Het klopt gewoon niet dat ik de afgelopen maand 1 gig heb verbruikt. Ik heb dit sinds april 2009 nog nooit gehad en dat was toch hetzelfde abonnement, met dezelfde prijs en met dezelfde datalimiet.

Enig idee wanneer die dataverbruik optie op My T-Mobile werkt? Die Free Stats app werkt dus blijkbaar niet nauwkeurig genoeg. Misschien een idee om ook een app te maken voor klanten om het zo te kunnen controleren?

Topicstarter
Ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is. Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd en toen een nieuw tariefplan gekregen, een relax 190 abonnement met internet voor 6,95. Dit was in mijn ouder tariefplan 9.95 en had ik dus blijkbaar ook een snelle internet verbinding en 2 gig datalimiet waar ik nooit in de buurt bij kwam. Zou dat het euvel van die sms waarschuwingen kunnen betekenen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee